Από το 1991 εργάζεστε στο χώρο της Διαφήμισης και του Marketing και το 1996 δημιουργήσατε τη δική σας διαφημιστική εταιρεία REVERSE.
Δύο δυσκολίες αντιμετώπισα:
Και μία 6η: να ακούν όλες τις συμβουλές αλλά στο τέλος να εμπιστεύονται το ένστικτό τους.
Ένα έξυπνο μήνυμα μπορεί να γίνει viral με μηδέν κόστος. Όμως, η ευφυΐα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα πάντα. Θυμάμαι έναν υποψήφιο πελάτη, ο οποίος έμαθε ότι διαφήμιζα με επιτυχία έναν Όμιλο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και μου ζήτησε να κάνω το ίδιο και για εκείνον. Ήθελε ένα έξυπνο, πρωτότυπο και με concept τηλεοπτικό σποτ, το οποίο να διαρκεί… 12 δευτερόλεπτα και να αναφέρει και τις 20 ειδικότητες που προσέφερε η Σχολή του! Φυσικά δεν συνεργαστήκαμε. Κάθε καμπάνια έχει το κόστος της ανάλογα με τις προδιαγραφές. Το πανελλήνιο λανσάρισμα ενός προϊόντος ευρείας κατανάλωσης χρειάζεται κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ένα πιο στοχευμένο προϊόν που θα κινηθεί διαδικτυακά μπορεί να προβληθεί αξιοπρεπώς και με 20.000 ευρώ.
Μπορούν να τα καταφέρουν αν η Ελλάδα αλλάξει. Όσο διατηρείται η γραφειοκρατία, η δαιδαλώδης παλαιολιθική νομοθεσία, η υπερφορολόγηση, η διαφθορά του δημοσίου, η θεσμική ανομία και η τραγική αργοπορία στην απόδοση δικαιοσύνης, οι επιχειρήσεις θα κλείνουν, θα μετακινούνται σε πιο φιλικές χώρες ή θα βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Μια ελληνική επιχείρηση μπορεί να έχει κέρδος μόνο αν έχει ένα πολύ ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή αν δουλεύει με το εξωτερικό. Αλλιώς, μόλις και μετά βίας θα βγάζει τα έξοδά της. Η Ελλάδα στραγγαλίζει την επιχειρηματικότητα.
Έχω συνεργαστεί με νέες εταιρείες στον χώρο της παραγωγής ταινιών, των γραφικών τεχνών και του design. Βέβαια, ήξερα τους επαγγελματίες από παλιότερες συνεργασίες μας οπότε είχα εμπιστοσύνη στη δουλειά τους.
Η επιχειρηματικότητα, κυρίως η εξωστρεφής, είναι ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ για να αναπτυχθούμε. Μόνο η επιχειρηματικότητα δημιουργεί παραγωγή και, φυσικά, θέσεις εργασίας! Όμως στην Ελλάδα ο όρος έχει συκοφαντηθεί επειδή “σουξέ” είχε η κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα την οποία ο Έλληνας θεωρεί, και δικαίως, ότι συνέβαλε στην εξαθλίωσή του.
Οι Έλληνες επί 40 χρόνια περίμεναν από τον πατερούλη, το κράτος, να τους φροντίσει. Κι επειδή το κράτος είναι εξ ορισμού κάκιστος επιχειρηματίας ακόμα και εκεί που είχε μονοπώλιο, δημιουργούσε τερατώδεις ζημιές. Υγιής επιχειρηματικότητα υπάρχει μόνο σε υγιές θεσμικό πλαίσιο.Όταν οι κανόνες του παιχνιδιού ισχύουν για όλους. Αυτό αγωνιζόμαστε να καθιερωθεί στη χώρα. Και έχουμε όλο το λαμογιακό, κρατικιστικό, πελατειακό σύστημα απέναντί μας.
Δεν υπάρχει μια γενική κατηγορία “νέοι” με πανομοιότυπα χαρακτηριστικά. Υπάρχουν νέοι όλων των ειδών: δραστήριοι και νωθροί, δημιουργικοί και στείροι, ανοιχτόμυαλοι και στενοκέφαλοι, εργατικοί και τεμπέληδες, θαρραλέοι και τζάμπα μάγκες. Όπως σε όλες τις ηλικίες. Πάντως, αν κάτι με ενοχλεί σε πολλούς νέους είναι η απαξίωση που δείχνουν για πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες του πρωτογενούς κυρίως τομέα. Νομίζουν ότι το μόνο επάγγελμα που υπάρχει είναι σύμβουλος ή στέλεχος επιχειρήσεων. Και προτιμούν να είναι άνεργοι παρά να δουλέψουν σε κάτι που το θεωρούν «παρακατιανό». Τους έχουν κακομάθει οι γονείς σ΄αυτό.
Οι περισσότεροι έχουν διεθνή κουλτούρα. Βλέπουν το μέλλον τους σε ένα ευρύτερο, υπερεθνικό πλαίσιο. Αισθάνονται Έλληνες, αλλά ταυτόχρονα πολίτες της Ευρώπης και του κόσμου. Είναι φορείς μια φρέσκιας Ελλάδας χωρίς τα φοβικά μεταπολεμικά σύνδρομα και χωρίς τον φατριασμό της μεταπολίτευσης. Η “Δημιουργία, ξανά!” έχει μεγάλη διείσδυση στους νέους διότι είναι ένα νεανικό κόμμα και σε ιδέες αλλά και σε μέσο όρο ηλικίας μελών!