#01. Απόσυρση προϊόντος
Κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία είναι πολλά περισσότερα από μία συσκευασία ή μερικά πίξελς. Κρύβουν μέσα τους, τις περισσότερες φορές, αναρίθμητες ώρες αγωνίας, προετοιμασίας, υπερωριών, δοκιμών, λαθών, επαναληπτικών δοκιμών, καθώς και ένα υπολογίσιμο κομμάτι budget, που κάποιες φορές μπορεί να είναι τεράστιο.
Το προϊόν σας είναι το μωρό σας. Και όπως το ένστικτό σας, σας οδηγεί στο να προφυλάξετε το μωρό σας με κάθε δυνατό τρόπο, το ίδιο συμβαίνει και με το προϊόν. Ωστόσο, κάποια στιγμή στο επιχειρείν, έρχεται το τέλος για τα πάντα, μέσα από την αμείλικτη και ανελέητη δύναμη που λέγεται “αγορά”.
Μην το σκέφτεστε. Όταν ένα προϊόν σας δεν “περπατάει” εδώ και μήνες ή χρόνια, πηγαίνετε αντίθετα με το ένστικτό σας που σας λέει “κράτα το, δώσε του μία ακόμη ευκαιρία” και αποσύρετέ το. Έχω δύο συμβουλές για να σας κάνω να αισθανθείτε καλύτερα, όταν παρακούτε το ένστικτό σας:
Σημειώστε ότι η απόσυρση προϊόντος (ή και υπηρεσίας) ενδέχεται να περιλαμβάνει απόσυρση ολόκληρης σειράς προϊόντων. Εκεί, το ένστικτό σας, θα είναι ακόμη πιο αρνητικό.
#02. Φόβος του ανταγωνισμού
Το ένστικτο σάς γεμίζει συχνά με φόβο για τον ανταγωνισμό. Ο ανταγωνισμός είναι ένας μπαμπούλας, μία λερναία ύδρα με αμέτρητα κεφάλια, που κάνει τα πράγματα πάντα καλύτερα από ό,τι τα κάνετε εσείς. Το ένστικτό σας, κάθε φορά που έχετε νεότερα από τον ανταγωνισμό, σας οδηγεί σε αμυντική στάση και σας προκαλεί πεταλούδες στην κοιλιά.
Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι. Πρώτα από όλα, η ύπαρξη του ανταγωνισμού σημαίνει από μόνη της ότι υπάρχει δραστήρια αγορά. Και όσο μεγαλύτερη η αγορά, τόσο μεγαλύτερος και ο ανταγωνισμός. Είναι λοιπόν μία επιβεβαίωση ότι είσαστε σε ένα κομμάτι της αγοράς, το οποίο “πουλάει”.
Επιπλέον, αν αντί να φοβάστε, ενστικτωδώς, τον ανταγωνισμό, τον μελετάτε με προσοχή, σύντομα θα ανακαλύψετε, κενά, παραλείψεις και ευκαιρίες να κερδίσετε μερίδιο. Ακόμη, να θυμάστε ότι ο σημερινός ανταγωνιστής μπορεί να είναι αυριανός συνεργάτης. Η αγορά είναι πάντα ρευστή και απρόβλεπτη.
Δείτε εδώ την συνέχεια του άρθρου