Στην τελική ευθεία μπαίνει ο σχεδιασμός της Βρετανικής αλυσίδας σουπερμάρκετ Poundland για την είσοδό της στην Ελλάδα, με στόχο να «χτυπήσει» κυρίως τα μερίδια της εγχώριας αγοράς που κατέχουν Lidl και Jumbo.
Η συγκεκριμένη αλυσίδα έχει καταστήματα τύπου σούπερ μάρκετ, με φτηνά προϊόντα και μεγάλη γκάμα. Η Poundland στα ράφια της έχει τα πάντα, από σαπούνια, σαμπουάν κι αφρόλουτρα μέχρι ψωμί και μπισκότα, παιχνίδια και πολλά ακόμη. Γι’ αυτό στην Μεγάλη Βρετανία, όπου διαθέτει περισσότερα από 500 καταστήματα, η γνωστή αποκαλείται και το «Super Market των φτωχών».
Η βρετανική αλυσίδα πουλάει μεγάλο μέρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Αγγλία με τιμή γύρω στην 1 στερλίνα (περίπου 1,19 ευρώ με την σημερινή ισοτιμία) ενώ μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων της κυμαίνεται μεταξύ 3,99 και 9,99 ευρώ. Με αυτή την επιθετική τιμολογιακή πολιτική είναι δεδομένο πως στον τομέα των τροφίμων θα επιδιώξει να ανταγωνιστεί την αλυσίδα Lidl ενώ σε άλλες κατηγορίες, όπως τα παιχνίδια, τα ρούχα, τα είδη γραφικής ύλης και διακόσμησης να πάρει μερίδιο από τα καταστήματα Jumbo.
Το 2018 στελέχη της εταιρείας είχαν δηλώσει πως στρέφονται στα αγορά των Βαλκανίων με στρατηγικό σχεδιασμό να τριπλασιάσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία τον αριθμό των καταστημάτων της. Και πέρυσι η Poundland μπήκε επίσημα στην αγορά των σουπερμάρκετ της Βουλγαρίας, όπου ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι πολύ μεγαλύτερος αφού , εκτός του Lidl, υπάρχουν ακόμα 4 αλυσίδες με παρόμοια χαρακτηριστικά.
Τον περασμένο Δεκέμβριο ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας Poundland, Άντι Μπόντ είχε δηλώσει στους Financial Times και το τηλεοπτικό δίκτυο Bloomberg ότι πλέον ο βασικός στόχος είναι η επιτυχημένη είσοδος της εταιρείας στην Ιταλία και την Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη δήλωση δεν έγινε τυχαία αλλά με στόχο να προκαλέσει αντιδράσεις, ώστε να μελετήσουν τα «αντανακλαστικά» των βασικών αντιπάλων αλλά και ανεπισήμως την «υποδοχή» του καταναλωτικού κοινού. Ουσιαστικά η ίδια τακτική είχε ακολουθηθεί σε άλλες αγορές, όπως η Πολωνία, η Ισπανία και η Βουλγαρία, όπου η εταιρεία μπήκε (έχοντας «προειδοποιήσει» προηγουμένως τον ανταγωνισμό) πολύ δυναμικά και με επιθετική πολιτική.
Πληροφορίες από την Αγγλία αναφέρουν ότι κλιμάκιο της εταιρείας βρίσκεται στην Αθήνα από τον περασμένο Νοέμβριο, για την αναζήτηση των κατάλληλων χώρων στην Αττική, την Βόρεια Ελλάδα, την Πελοπόννησο και την Κρήτη για τα πρώτα καταστήματα, τα οποία θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και να βρίσκονται σε κομβικά σημεία με μεγάλους χώρους για αποθήκες και πάρκινγκ.
Παράλληλα, έχουν γίνει και οι πρώτες βολιδοσκοπήσεις στελεχών για τις θέσεις-κλειδιά στην ελληνική αγορά, με αρκετά δελεαστικές προσφορές εργασίας.
Αν και στο δημοσίευμα των Financial Times του Δεκεμβρίου είχε αναφερθεί ως χρονικός ορίζοντας λειτουργίας το 2024, από τις πρώτες επαφές με ιδιοκτήτες ακινήτων (πολλοί είχαν εκμισθώσει ακίνητα σε σουπερμάρκετ Carrefour) είναι εμφανές πως ο στόχος είναι το φθινόπωρο της φετινής χρονιάς για τα πρώτα καταστήματα στην Αττική – με προτεινόμενες συμφωνίες για 20 νέα καταστήματα – και στις αρχές του 2021 για την υπόλοιπη Ελλάδα. Για το χρονικό διάστημα 2020-2024 φέρεται να έχουν επιλεχθεί περισσότερα από 180 διαφορετικά σημεία για πιθανά νέα καταστήματα της βρετανικής αλυσίδας!
Ενδεχομένως, σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση των πλάνων για την τετραετία αυτή να έχει η απόφαση της μητρικής εταιρείας Steinhoff International, η οποία εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό της Poundland έναντι ποσού 610 εκατομμυρίων στερλινών τον Αύγουστο του 2016.
Όπως συνέβη και σε άλλες χώρες ο ρυθμός εγκαινίων νέων καταστημάτων ανά χώρα είναι περίπου 40-60 ετησίως, αναλόγως του μεγέθους της εγχώριας αγοράς και των τάσεων της κατανάλωσης στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Σημαντικό ρόλο αναμένεται όμως να παίξει και η δεύτερη εταιρεία κάτω από την «ομπρέλα» του ίδιου ομίλου, η PEP&CO, το brand της Poundland, που δραστηριοποιείται στον χώρο του φθηνού ρουχισμού και των προϊόντων διακόσμησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ομίλου έχει ανοίξει ήδη 300 καταστήματα στις βασικές αγορές της στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη σε λιγότερο από έναν χρόνο!
Πάντως, σύμφωνα το Bloomberg, η Poundland έχει βάλει στο στόχαστρο την Ελλάδα και την Ιταλία με σκοπό την αύξηση του τζίρου της εταιρείας Pepco και συνεπώς τα νέα καταστήματα ανεξάρτητα από την… πινακίδα που θα έχουν στην ελληνική αγορά, θα βρίσκονται υπό έλεγχο της PEP&CO Ευρώπης, που έχει την έδρα της στην Πολωνία, με τεράστια δίκτυα logistics, αποθήκες και αποκλειστικές συμφωνίες παραγωγής με εργοστάσια στην Ανατολική Ευρώπη και την Ασία.
Πηγή: Emea.gr