Πολλοί θέλουν να γίνουν Χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη! και αρκετοί είναι πολύ ικανότεροι από τον τωρινό Χαλίφη!!!
Ο στόχος σου είναι η γρήγορη ανάπτυξη του δικτύου σου. Η ανάπτυξη θα φέρει χρήματα και αναγνωρισιμότητά. Τα χρήματα είναι απαραίτητα για να δημιουργήσεις τις απαραίτητες υποδομές και η αναγνωρισιμότητά θα φέρει πελάτες στα καταστήματά σου άρα και περισσότερα χρήματα για εσένα από χονδρική και royalties, αλλά και περισσότερους υποψήφιους franchisees, άρα περισσότερα χρήματα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ => ΧΡΗΜΑΤΑ => ΑΝΑΠΤΥΞΗ => ΧΡΗΜΑΤΑ
Η ανάπτυξη, όμως, πρέπει να είναι γρήγορη και να εξακολουθεί να υπάρχει σε καλούς ρυθμούς. Όταν η ανάπτυξη «παίζει» με ρυθμούς 2, 3, 4 ή και περισσότερα καταστήματα κάθε μήνα, τότε είσαι μέσα στο παιχνίδι, ακούγεσαι!!! Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για νέα brands (coffee lab), αλλά και για πιο καταξιωμένα στο χρόνο (ΑΒ, Γρηγόρης, coffee island). Brands που έχουν σταματήσει την ανάπτυξη, σταδιακά σβήνουν στην αγορά και το έχουμε δει από παλιούς παίχτες στην καφεστίαση μέχρι και στη μόδα. Από την άλλη, η ανάπτυξη φέρνει σημαντική τόνωση στις ταμειακές ροές μέσω των entry fees.
Πώς όμως ξεκινάς να γίνεσαι γνωστός;
Μια δυνατή και κατοχυρωμένη εταιρική εικόνα, ένας μύθος, μια τουλάχιστον καινοτομία οιαδήποτε μορφής για αρχή. Στη συνέχεια, ένα δυνατό λανσάρισμα στην αγορά του franchising, με αιχμή του δόρατος τα franchise.GR και franchising.GR. Δυνατά ποσταρίσματα σε social media. Μια καλή επενδυτική πρόταση π.χ. μηδενικά entry fees και royalties για τα πρώτα πέντε καταστήματα.
Είναι κρίμα που παρακολουθούμε ορισμένα franchise concepts που από τη μια είναι ιδιαίτερα αξιόλογα και από την άλλη δημοσιοποιούν στην αγορά επενδυτικές προτάσεις με entry fees των 30 χιλ. και royalties της τάξεως του 7% διαθέτοντας ένα και μόνο πιλοτικό κατάστημα. Στους επιχειρηματίες αυτούς θα τους προτρέπαμε να αναλύσουν κάποια «ιστορικά δεδομένα» στον κλάδο μας με πρόσφατο παράδειγμα επιτυχίας τα koulour koulour που χωρίς πιλοτικό κατάστημα, μέσω της ανωτέρω στρατηγικής, μέσα σε 4 μήνες έφτασαν σε 14 συμβάσεις franchise!
Ο στόχος σου είναι να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις ώστε το franchise brand σου να έχει επιρροή. Μια αρχικά δύσκολη διαδικασία που έχει νόημα μόνο όταν έχεις να πεις κάτι διαφορετικό ως brand.
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και ένα δυνατό λανσάρισμα θα κάνει την διαφορά με την συμμετοχή σου στις εκθέσεις ΚΕΜ franchise να σου δώσουν την δυνατότητα να επικοινωνήσεις την επιχειρηματική σου πρόταση σε χιλιάδες ενδιαφερόμενους μέσα σε λίγες ημέρες!
Ξεκινώντας με το αξίωμα ότι λατρεύεις και πιστεύεις στο concept σου και ενδεχομένως διαθέτεις ένα πολύ δυνατό πιλοτικό κατάστημα, πρέπει να εντοπίσεις και να προβάλλεις έντονα τα δυνατά χαρακτηριστικά του, αλλά να μην ξεχνάς ότι η επιτυχία του πιλοτικού μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως σε εσένα τον ίδιο, στην θέση του καταστήματος, στο timing, σε κάποιους συνεργάτες σου ή ακόμα και στην τύχη! Όποτε αφενός μην «εγκλωβιστείς» στην αρχική δομή του concept, αλλά όχι μόνο να έχεις ανοιχτό μυαλό σε βελτιώσεις, αλλά και να προσδιορίσεις από την αρχή δυο βασικούς άξονες, την franchise-ability του concept και την κερδοφορία/ βιωσιμότητά του στο χρόνο.
Μην εγκαταλείψεις τις αξίες σου, αν προωθείς value for money συνέχισε, αν δίνεις τη μέγιστη ποιότητα συνέχισε, αν είσαι concept τεχνολογίας εναρμονίσου με τις εξελίξεις και γίνε ακόμα πιο δυνατός. Αν πάλι είσαι «παλιός» και το brand έχει απαξιωθεί, απλά αλλά δύσκολα, κάνε ένα δυνατό και πλήρες rebranding.
Συγκεντρώσου στο στόχο,, μην παρασύρεσαι και εγκρίνεις καταστήματα στο πουθενά, μην συνεργάζεσαι με franchisees που δεν έχουν πάθος και δέσμευση. Δώσε βάρος στους νέους, επέλεξε δυνατούς συνεργάτες στα κεντρικά, δώσε outsourcing, μη φοβάσαι τις προκλήσεις, θέτε ολοένα και μεγαλύτερους και πιο δύσκολους στόχους και κάνε focus σε αυτούς.
Το περίφημο kaizen, όσο καλός και αν είσαι σε αυτό που κάνεις, πάντα υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη. Αυτό είναι άλλωστε και η πεμπτουσία της επιτυχίας στην αγορά. Να παρακολουθείς τις τάσεις στον κλάδο σου, τι κάνουν οι ανταγωνιστές, τι γίνεται στο εξωτερικό, πως διαμορφώνονται οι καταναλωτικές συνήθειες σε παγκόσμια κλίμακα.
Πρέπει να έχεις σωστή παρουσία, με στόχο την αναγνωρισιμότητα, με κεντρικό μήνυμα «υπάρχω και σας προσφέρω καταναλωτική εμπειρία», χτίσιμο σχέσεων αλληλεπίδρασης, δημιουργία κανάλι επικοινωνίας. Παίξε οπωσδήποτε Instagram. Δώσε σημασία στα reviews. Και κάτι άλλο… φτιάξε site. Δεν επιτρέπεται ένας franchisor να μην διαθέτει ένα εταιρικό site, όχι απλά ένα site, αλλά ένα υπέροχο και πλήρες site, με blog, συνεχή αρθρογραφία, μια συναρπαστική διαδικτυακή εμπειρία. Αρκετές φορές οι franchisees έχουν απορρίψει κάποιο franchise brand λόγω της πρόχειρης εμφάνισης της εταιρικής ιστοσελίδας, όπως ένα όμορφο και προσεγμένο κατάστημα δεν διώχνει καταναλωτές αλλά τους προσελκύει, έτσι ακριβώς ένα site αντιμετωπίζεται από τους franchisees.
Μια δυνατή αρχή θα σου δώσει την δυνατότητα να μεγαλουργήσεις, αλλά μόνο αν προσέχεις, φροντίζεις, υποστηρίζεις, διαφημίζεις και αγωνίζεσαι για τους franchisees σου, τότε και μόνο τότε θα διατηρήσεις και θα αναπτύσσεις συνέχεια την αλυσίδα σου!
Πηγή: franchise.gr