Από το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, και κατά κύματα, θα ξεκινήσει η τοποθέτηση του καφέ Costa Coffee από την Coca Cola HBC σε τουλάχιστον 10 αγορές στις οποίες σήμερα δραστηριοποιείται η εταιρεία. Μεταξύ των χωρών αυτών είναι η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία και η Ελβετία.
Έτσι μετά από δύο “Coffee-dry quarters”, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της CCHBC Zoran Bogdanovic κατά τη διάρκεια του conference call –o CEO της εταιρείας αναφερόταν στο τελευταίο τρίμηνο του 2019 και στο πρώτο της φετινής χρονιάς-, η εταιρεία θα επανέλθει στην κατηγορία του καφέ η οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον όμιλο καθώς τη θεωρεί σημαντική, κατακερματισμένη και μία από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξαμενές κερδοφορίας ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων.
Ήδη η CCHBC βρίσκεται σε επαφές με τους πελάτες της (σούπερ μάρκετ, μικρή λιανική, HORECA κλπ.) στους οποίους παρουσιάζει την πρόταση της και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Costa Coffee.
Με βάση το πλάνο ανάπτυξης της κατηγορίας, τα πρώτα δύο χρόνια όπως είπε ο CEO της εταιρείας θα δοθεί έμφαση στο “κτίσιμο” της κατηγορίας, του brand και του χαρτοφυλακίου και από το δεύτερο πλήρες έτος τοποθέτησης του προϊόντος, αναμένονται κέρδη. Όπως είπε ο Zoran Bogdanovic ο καφές θα αποτελέσει σημαντικό συντελεστή της κερδοφορίας της εταιρείας.
Μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί στις κάψουλες καφέ, τόσο για χρήση στο σπίτι όσο και στη δουλειά, σε συσκευασίες κόκκων καφέ για το σπίτι και για την αγορά της μαζικής εστίασης και στον έτοιμο προς κατανάλωση καφέ, ο οποίος θα διατίθεται μέσω αυτόματων πωλητών.
Η “μετάλλαξη” της Coca Cola Hellenic Bottling Company, όπως είχε γράψει στα μέσα της περασμένης χρονιάς το Capital.gr, από εταιρεία παραγωγής, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, αναψυκτικών και δη των brands Coca Cola και Sprite, σε εταιρεία ροφημάτων όλων των ειδών, μετρά κοντά δύο δεκαετίες.
Απλά σήμερα, μετά και την απόφαση της να επενδύσει ακόμη περισσότερο στην κατηγορία του καφέ, έρχεται στο προσκήνιο η στρατηγική που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια σε μια προσπάθεια όχι μόνο να παραμείνει market leader στις αγορές που δραστηριοποιείται παραδοσιακά αλλά και να ξεπεράσει τον “σκόπελο” της στροφής των καταναλωτών σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και να εκμεταλλευτεί αυτές τις “νέες” κατηγορίες για να φέρει ανάπτυξη στον οργανισμό της.
Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία, όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν ο διευθύνων σύμβουλος της Zoran Bogdanovic, να καλύψει περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης, να συνεργαστεί πιο στενά με τους πελάτες της σε όλα τα κανάλια της αγοράς και να προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.
Το 2011 το 90% του όγκου των πωλήσεών της προερχόταν από τα ανθρακούχα αναψυκτικά, η κατηγορία του νερού αντιπροσώπευε το 6% του όγκου των πωλήσεών της, μόλις 3% οι χυμοί και 1% όλα τα υπόλοιπα προϊόντα.
Μείγμα το οποίο άλλαξε στην πάροδο των ετών. Πέρυσι, όπου η εταιρεία παρουσίασε τα περισσότερα νέα προϊόντα στην ιστορία της, η κατηγορία των αναψυκτικών εισέφερε το 69% των εσόδων της, το νερό το 19%, οι χυμοί το 6%, το έτοιμο προς κατανάλωση τσάι το 3%, τα ενεργειακά ποτά τα οποία εμφάνισαν ανάπτυξη 28,3%, το 2% και κάτω από 1% οι κατηγορίες των plant-based αναψυκτικών που σημείωσαν ανάπτυξη πωλήσεων 40,1%, και ο καφές.
Η κατηγορία του καφέ παγκοσμίως σύμφωνα με την Global Data τζιράρει 56 δισ. δολ. και προβλέπεται να έχει ρυθμό ανάπτυξης 4% ετησίως την περίοδο 2021-2025. Με την κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση καφέ (RTD) όπως αναφέρει το Fortune Business Insights, υπολογίζεται να “πιάσει” ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5% και να προσεγγίσει τα 36,6 δισ. δολάρια το 2025 από 19,05 δισ. δολ. ΗΠΑ που ήταν το 2017.
Ακόμη και στη Δυτική Ευρώπη όπου ο RTD καφές εξακολουθεί να είναι μια εξειδικευμένη αγορά, αναμένεται σύμφωνα με το Euromonitor να είναι ένα από τα πιο δυναμικά τμήματα soft drinks στο εγγύς μέλλον. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά στη Δυτική Ευρώπη υπολογίζεται στα 1,3 δις. δολ. ΗΠΑ και αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% τόσο σε όγκο όσο και σε αξία.
Πηγή: Capital.gr