Αν και το να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση μέσω franchising αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και ξεχωριστή business διαδρομή, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να έχεις λάβει υπόψιν.
Πριν πάρεις την τελική απόφαση γύρω από το εάν σου «ταιριάζει» το να γίνεις franchisee, υπάρχουν έξι παράγοντες που, σύμφωνα με την γνωστή κατασκευάστρια τεχνολογικών προϊόντων Canon, θα πρέπει να εξετάσεις με προσοχή.
Όπως άλλωστε και με κάθε νέα επιχείρηση, θα πρέπει πρώτα να ερευνήσεις ποια είναι η ζήτηση για το προϊόν ή την υπηρεσία που σκοπεύεις να προσφέρεις. Μελέτησε την ζήτηση που υπάρχει στην περιοχή, χωρίς να λαμβάνεις ως δεδομένο την πορεία που έχει το συγκεκριμένο franchise σε άλλες πόλεις ή ακόμη και σε άλλες χώρες.
Για μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, θα πρέπει να επιλέξεις κάποιο franchise που έχει από «πίσω» του μια επιτυχημένη πορεία. Απλώς και μόνο επειδή προσφέρει την δυνατότητα franchising δεν σημαίνει πολλά. Εάν είναι δυνατόν, προσπάθησε να μιλήσεις με υπάρχοντες franchisee γύρω από την εμπειρία τους με το συγκεκριμένο franchise.
Θα πρέπει να έχεις υπόψιν ότι ένα μέρος από το κεφάλαιο που θα χρειαστείς για μια επιχείρηση μέσω franchising θα πάει σε δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας, σε προμήθειες και σε άλλα κόστη. Είναι μια σημαντική «επιβάρυνση» που θα πρέπει να λάβεις υπόψιν, καθώς αποτελεί τη σημαντικότερη διαφορά με το να ανοίξεις μια επιχείρηση χωρίς franchise. Ενημερώσου, επίσης, για το τι σου προσφέρει ο franchisor ως αντάλλαγμα για τα συγκεκριμένα κόστη.
Διερεύνησε ποιος είναι ο ανταγωνισμός που υπάρχει στην περιοχή, τόσο από τα καταστήματα που βρίσκονται υπό την επωνυμία του συγκεκριμένου franchise όσο και γενικότερα, στην αγορά που θα δραστηριοποιηθείς. Εάν το προϊόν είναι κάτι ξεχωριστό, τότε ο ανταγωνισμός μπορεί και να μην είναι πρόβλημα. Αλλά για πολλές επιχειρήσεις, αυτό δεν συμβαίνει.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του franchising είναι η κατάρτιση και η υποστήριξη που παρέχεται στους franchisees. Αν δεν διαθέτεις καμία επιχειρηματική εμπειρία, τότε είναι καλύτερο να επιλέξεις ένα franchise που προσφέρει εκπαίδευση. Μερικά παρέχουν ακόμα και συνεχή υποστήριξη. Με σωστή καθοδήγηση και εκπαίδευση, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται σημαντικά.
Οι franchisors θέτουν περιορισμούς και συγκεκριμένα πλαίσιο γύρω από τον τρόπο λειτουργίας ενός καταστήματος που φέρει το brandname τους. Σε αυτά εντοπίζονται κανόνες γύρω από την προϊοντική γραμμή, τις τιμές, τις ώρες λειτουργίας, ακόμη και τον σχεδιασμό του καταστήματος. Με άλλα λόγια, ενώ είσαι το αφεντικό, ο franchisor έχει τον έλεγχο. Ενημερώσου για τις απαιτήσεις που υπάρχουν και σκέψου εάν η συγκεκριμένη επιχειρηματική «σχέση» είναι για εσένα.