Τη χρηματοδότηση του Uni.Fund στην bespot, start-up που δραστηριοποιείται στον κλάδο του Location Intelligence, ανακοίνωσε η Κατερίνα Πραματάρη, Partner του Uni.Fund, κατά τη διάρκεια του 10o Συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019 στο OTEAcademy.
H Κατερίνα Πραματάρη, προσκεκλημένη ομιλήτρια στο Συνέδριο, ανέδειξε επιτυχημένα παραδείγματα ανοιχτής καινοτομίας (open innovation) στον κλάδο του FMCG Retail στην Ελλάδα, καθώς και τις σύγχρονες τάσεις στην επενδυτική δραστηριότητα στον κλάδο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αναφερόμενη στα προγράμματα ανοιχτής καινοτομίας, τόνισε ότι πρόκειται για έναν επιτυχημένο μηχανισμό που προσφέρει καινοτόμες λύσεις στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου. Μέσω αυτών των προγραμμάτων, μεγάλες εταιρείες συνδέονται με νεοφυείς επιχειρήσεις και αποκτούν πρόσβαση σε καινοτόμες ιδέες για την επίτευξη των στόχων τους. Αντίστοιχα, οι νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πρώιμα στάδια και συμμετέχουν στα προγράμματα, έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν με τον πρώτο μεγάλο πελάτη/συνεργάτη και να δοκιμάσουν ή/και να προσαρμόσουν τα προϊόντα/τις υπηρεσίες τους με τρόπο που να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς.
Σχολιάζοντας την επενδυτική δραστηριότητα στον κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο, σημείωσε ότι ιδιαίτερα κατά την τελευταία 5ετία παρατηρείται αλματώδης αύξηση στον αριθμό των επενδύσεων, των εξαγορών και στο ύψος των επενδύσεων, με έμφαση στις τεχνολογίες της λιανικής (retail technologies).
Το Uni.Fund, διαθέτοντας σημαντική εμπειρία στον κλάδο, έχει ήδη αναγνωρίσει και επενδύσει σε σημαντικά καινοτόμες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο, μεταξύ των οποίων και στην bespot, που δραστηριοποιείται στον κλάδο του Location Intelligence, φέρνοντας μια πρωτοποριακή προσέγγιση στην έρευνα αγοράς.
Η bespot επιλέχθηκε πρόσφατα να παρουσιάσει στο ετήσιο κλαδικό συνέδριο του ΙΕΛΚΑ ανάμεσα στους κορυφαίους innovators του κλάδου λιανεμπορίου που αναδείχθηκαν στο πλαίσιο των RISE awards. Μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή bespot (bespot app για android & iOS) οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύπτουν και να κερδίζουν δώρα στα σημεία που επισκέπτονται. Κάθε φορά που οι χρήστες ανοίγουν την εφαρμογή στα επιλεγμένα spots, μπορούν να ανακαλύψουν μια επιβράβευση, ενώ δίνοντας τη γνώμη τους, συλλέγουν πόντους άμεσα εξαργυρώσιμους σε δωροεπιταγές. Οι συνιδρυτές της εταιρείας Λέων Γαβαλάς, Αναστασία Γρίβα και Κωνσταντίνος Δημητρός, μετατρέποντας την κίνηση στην πόλη σε ένα κυνήγι θησαυρού, βοηθούν τα καταστήματα να αυξήσουν την είσοδο καταναλωτών και να λάβουν χρήσιμες πληροφορίες.
Με τον παραπάνω τρόπο η πλατφόρμα της bespot (bespot insights) δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε ζωντανά στατιστικά στοιχεία που σχετίζονται με φυσικές τοποθεσίες, καταστήματα, τις δραστηριότητες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών σε αυτά. Η εταιρεία εξάγει ήδη χρήσιμα insights για περισσότερα από 2.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων στους κλάδους των ηλεκτρονικών, της μόδας, του λιανεμπορίου τροφίμων, της εστίασης και σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους στοχεύοντας να διεισδύσει στην αγορά του location intelligence που εκτιμάται να διαμορφωθεί στα 25 δις δολάρια μέχρι το 2025. Τα στελέχη των επιχειρήσεων μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τους υπάρχοντες και εν δυνάμει πελάτες από τις πληροφορίες που λαμβάνουν μέσω της bespot και να τις συνδυάσουν με άλλα διαθέσιμα δεδομένα προκειμένου να υποστηρίξουν καλύτερα τις αποφάσεις τους.
Όπως δηλώνει ο Λέων Γαβαλάς: “Ο κύκλος χρηματοδότησης στον οποίο συμμετέχει το Uni.Fund θα επιταχύνει την ανάπτυξη νέων λειτουργιών στην πλατφόρμα μας που θα ενισχύσουν την ποιότητα των insights και θα διευκολύνουν μικρότερες επιχειρήσεις από περισσότερους κλάδους με αυτοματοποιημένα εργαλεία”.
O Κωνσταντίνος Λαύκας, Partner του Uni.Fund, αναφέρει: «Από τις υπηρεσίες της bespot επωφελούνται τόσο οι εταιρείες του κλάδου όσο και οι καταναλωτές: οι πρώτες, από τη συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων εκτός καταστήματος (out-of-store data) που δεν είναι εύκολα προσβάσιμα, αλλά συμπληρώνουν ουσιαστικά την εικόνα του προφίλ των καταναλωτών και μπορούν να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις σε στρατηγικές αποφάσεις, ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνοντας προνόμια προσανατολισμένα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. Τα πιλοτικά προγράμματα που τρέχουν στην Ελλάδα με μεγάλες εταιρείες του κλάδου επιβεβαιώνουν την αξία της λύσης, όπως και οι πρώτες επαφές μας σε άλλες χώρες. Τις προοπτικές ανάπτυξης της bespot θα ενισχύσουμε και με συνέργειες με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο και ανήκουν στο portfolio του Uni.Fund».
Η bespot έχει βραβευθεί από το Ίδρυμα Λάτση (VivaNest) και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (The Digital Gate), ενώ φέτος η δουλειά της διακρίθηκε στο πρόγραμμα ανοιχτής καινοτομίας Ignite Ideas της Nestlé Hellas καθώς και στο RETECH Innovation Challenge της Lamda Development.