Η διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας του crowdfunding δεν είναι μόνο μια μεγάλη ιδέα (αν και αυτό βοηθά!). Πρόκειται για ένα προσεκτικά σχεδιασμένο και καλά εκτελεσμένο σχέδιο μάρκετινγκ.
Ο μύθος ότι το crowdfunding είναι ένα μαγικό εργαλείο που προσελκύει αμέσως χιλιάδες ευρώ στην ιδέα σας – απλά δημοσιεύοντας την – είναι εντελώς ψευδής. Πίσω από κάθε επιτυχημένη καμπάνια κρύβεται ένα δυνατό σχέδιο marketing και μια αξιοσημείωτη προσπάθεια από τους ιδρυτές.
Τι σημαίνει όμως δυνατό σχέδιο marketing για το crowdfunding, πώς προετοιμάζεται και τι είδους προσπάθεια αναμένεται να καταβληθεί καθ’ όλη την διάρκεια της καμπάνιας;
1. Προετοιμασία
Οι καλύτερες εκστρατείες marketing προγραμματίζονται πολύ νωρίτερα από την έναρξη της καμπάνιας, έτσι ώστε να μπορούν να συγχρονιστούν οι κατάλληλοι πόροι.
Για παράδειγμα, γνωρίζει ο κύκλος σας ότι η καμπάνια σας πρόκειται να ξεκινήσει ή περιμένετε έως ότου ξεκινήσετε για να τους ενημερώσετε; Οι καμπάνιες τείνουν να έχουν πολύ στενά χρονικά περιθώρια, από 30 έως 60 ημέρες, αφήνοντας πολύ λίγο χρόνο να δράσετε αν δεν έχετε προετοιμαστεί πιο μπροστά. Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε για να είστε καλά προετοιμασμένοι:
Καμία από αυτές τις τακτικές δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνουν έγκαιρα.
2. Ανάπτυξη σχεδίου marketing
Όπως και κάθε άλλη καμπάνια, ένα επιτυχημένο σχέδιο marketing για το crowdfunding είναι μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική που χρησιμοποιεί μια σειρά παράλληλων τακτικών. Στην περίπτωση αυτή, οι τακτικές αυτές πρέπει να εκτελούνται μέσα σε ένα σύντομο χρονικό πλαίσιο, για αυτό και ο προγραμματισμός είναι επιτακτικός.
3. Προσπάθεια κατά τη διάρκεια της καμπάνιας
Η προσπάθεια που απαιτείται για μια συγκεκριμένη καμπάνια καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από δύο πράγματα: το μέγεθος του υπάρχοντος δικτύου και το ύψος του χρηματικού στόχου. Κάποιοι έχουν ένα μεγάλο δίκτυο μέσω υφιστάμενων καναλιών, πελατών ή κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Αυτό το καθιστά πολύ πιο εύκολο να τους προσεγγίσετε και να κερδίσετε την υποστήριξη τους. Οι περισσότεροι όμως έχουν ένα μικρό δίκτυο και συνεπώς θα χρειαστεί να εργαστείτε σκληρότερα, μέσω των διαφόρων καναλιών, για να τροφοδοτήσετε το ενδιαφέρον του κοινού για την καμπάνια σας.
Μια επιτυχημένη crowdfunding καμπάνια μπορεί να αλλάξει την τροχιά μιας επιχείρησης, και για αυτό το λόγο αξίζει μια οργανωμένη προσπάθεια. Η προετοιμασία, η ανάπτυξη και η παρακολούθηση του σχεδίου είναι τα τρία πράγματα που ξεχωρίζουν μια επιτυχημένη καμπάνια από τις υπόλοιπες.