Για πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις, μια καμπάνια crowdfunding προσφέρει έναν εξαιρετικό τρόπο αύξησης του κεφαλαίου που μπορεί να βοηθήσει να μετατραπεί ένα λειτουργικό πρωτότυπο σε ένα προϊόν και μια ιδέα σε μια βιώσιμη επιχείρηση.
Σε μια νέα επιχείρηση, μπορεί να προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με την παραδοσιακή χρηματοδότηση, όπως η μεγαλύτερη εμβέλεια, η απαιτούμενη μικρότερη επένδυση χρόνου και χρημάτων και η ευκολότερη πρόσβαση.
Αλλά είναι κατάλληλο για σας; Παρακάτω παρουσιάζονται τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των επιτυχημένων εκστρατειών crowdfunding για να αντιληφθείτε αν η επιχείρησή σας βρίσκεται στο σωστό μέρος έτσι ώστε να εξετάσετε διεξοδικότερα την επιλογή του Crowdfunding.
Μια ιστορία που προκαλεί δράση – Ένα από τα πιο ισχυρά πράγματα για το crowdfunding είναι η ικανότητά του να πει την ιστορία της επιχείρησής σας. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι έχετε μια συναρπαστική ιστορία για να πείτε – γιατί δημιουργήσατε το προϊόν σας, πως συστάθηκε η ομάδα σας, πώς η ιδέα σας θα αλλάξει μία μέρα τον κόσμο. Μην ζητάτε μόνο χρήματα. Κάντε τους υποστηρικτές σας να θέλουν να γίνουν ένα μέρος της ιστορίας σας.
Ένα πειστικό και περιεκτικό pitch – Οι πελάτες και οι πιθανοί επενδυτές είναι ασταθείς – υπάρχουν δεκάδες πράγματα που αποσπούν την προσοχή τους και δεν έχουν όλη την ημέρα για να διαβάσουν την ιστορία της εταιρείας σας, να ξεφυλλίσουν το υλικό σας ή να κάνουν κλικ σε όλα τα video. Οι έξυπνοι ιδρυτές που κλείνουν τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες το γνωρίζουν αυτό. Αυτό σημαίνει ότι προβάλουν τα σημεία που έχουν νόημα για το συγκεκριμένο ακροατήριό και τα παρουσιάζουν σε μια εύχρηστη μορφή, όπως σύντομα βίντεο, ενημερωτικά στοιχεία σχετικά με το μέγεθος της αγοράς ή μια λίστα βασικών στοιχείων για τη βιομηχανία. Πάνω απ’ όλα, το κρατούν απλό – θέλετε να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τον επενδυτή να συνδεθεί με την ιστορία σας.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης – Ένα από τα πιο ισχυρά πράγματα για το crowdfunding είναι η ικανότητά του να αξιοποιεί τον κοινωνικό ιστό και να διαδίδεται γρηγορότερα και ευρύτερα από ό, τι θα ήταν δυνατό μέσω των παραδοσιακών μεθόδων, όπως η προσωπική επικοινωνία με τους επενδυτές. Αυτή η γρήγορη εξάπλωση είναι δυνατή χάρη σε εργαλεία όπως το Facebook και το Twitter, οπότε είναι δεδομένο ότι η επιχείρησή σας πρέπει να είναι ενεργή σε αυτά τα δίκτυα και, στην ιδανική περίπτωση, να έχει ισχυρή παρουσία πριν ξεκινήσει η καμπάνια σας.
Ισχυρό προσωπικό και εταιρικό Network – Όσο μεγαλύτερο και πιο αφοσιωμένο είναι το δίκτυο μιας επιχείρησης πριν ξεκινήσετε ένα γύρο συγκέντρωσης κεφαλαίων, τόσο πιο πιθανό είναι να συγκεντρώσετε ή να υπερβείτε τον στόχο του crowdfunding. Η επιτυχία του Fundraising ξεκινά με την αξιοποίηση αυτής της παραδοχής, με την οποία οι φίλοι, η οικογένεια και οι υπάρχοντες πελάτες ενημερώνονται για την καμπάνια crowdfunding πριν ξεκινήσει. Τουλάχιστον ένα μήνα πριν ξεκινήσετε την καμπάνια σας, χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά μέσα, το email marketing και το ντεμοντέ ίσως word-of-mouth για να διαδώσετε την πληροφορία χωρίς να ζητάτε πραγματικά χρήματα. Κάνοντας το αυτό, θα ενισχύσετε τις πιθανότητες αυτοί οι άνθρωποι να σας υποστηρίξουν και να προωθήσουν την ιδέα σας μόλις ξεκινήσει η καμπάνια σας.
Συναρπαστικές ανταμοιβές – Μπορεί να φανεί προφανές αν σκέφτεστε μια εκστρατεία crowdfunding βασισμένη σε ανταμοιβές, αλλά αξίζει να σκεφτείτε περισσότερο σε βάθος. Οι περισσότεροι υποστηρικτές δεν πρόκειται να αποφασίσουν να στηρίξουν την επιχείρησή σας απλά από αλτρουισμό ή καλή θέληση. Ενώ μερικοί υποστηρικτές μπορεί να δεσμεύσουν χρήματα αποκλειστικά για να δουν την επιχείρησή σας να πετύχει, οι περισσότεροι θα επηρεαστούν από αυτό που θα λάβουν μέσα από αυτή τη διαδικασία. Οι ανταμοιβές έρχονται σε όλα τα μήκη κύματος, αλλά συνήθως είναι μια προπαραγγελία ή μια μειωμένη τιμή του προϊόντος το οποίο αναμένεται να δημιουργήσετε. Σκεφτείτε προσεκτικά τις βαθμίδες ανταμοιβών σας, προσφέρετε πάντα κάτι στα 20€ ή κάτω και βεβαιωθείτε ότι ενθαρρύνετε το κοινό σας, συνδυάζοντας κάθε υψηλότερη βαθμίδα με όλα τα οφέλη που έρχονται πριν από αυτήν.
Βίντεο και κοινόχρηστο περιεχόμενο – Αναφέρθηκε η σημασία της αφήγησης μιας ανεπανάληπτης ιστορίας για την επιχείρησή σας και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνετε αυτό παρά μόνο με ένα εξαιρετικό βίντεο. Έχοντας υπόψη τον περιορισμένο χρόνο που διαθέτει το κοινό, ένα σύντομο βίντεο (2-3 λεπτά) μπορεί να κάνει την ιστορία σας ζωντανή και να παραμείνει στη μνήμη του κοινού καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, είναι η ευκολία του να διαδοθεί το βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γεγονός που βοηθά να δώσει στις επιτυχημένες εκστρατείες την εμβέλεια και την ορμή που χρειάζονται.
Πηγή: Epixeiro.gr