Η Weengs, η ελληνική logistics startup με έδρα τη Μεγ. Βρετανία, που εξυπηρετεί επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που χρειάζονται έναν πιο πρακτικό τρόπο για να μεταφέρουν διαδικτυακές παραγγελίες στους πελάτες, έχει συγκεντρώσει 6,5 εκατ. λίρες σε έναν πρώτο κύκλο χρηματοδότησης. Αυτού του κύκλου χρηματοδοτήσεων ηγείται η επιχείρηση επιχειρηματικών κεφαλαίων, Oxford Capital, με τους αρχικούς επενδυτές της Weengs να περιλαμβάνουν τις: Local Globe, Cherry Ventures και VentureFriends, μεταξύ άλλων.
Ιδρυμένη από τον Αλέξανδρο Χριστοδούλου και τον Γρηγόρη Ζωντανό, η startup παρέχει σε μικρού και μεσαίου μεγέθους διαδικτυακά καταστήματα ποικίλων ειδών (συμπεριλαμβανομένων των κυρίαρχων πωλητών του eBay και του Amazon) και σε καταστήματα οικοδομικών υλικών που διαθέτουν ένα τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου, με λύσεις logistics για την αποστολή των παραγγελιών κατ’ ευθείαν από το κατάστημα. Τα logistics που παρέχει η Weengs περιλαβάνουν τη συλλογή, τη συσκευασία και την αποστολή των παραγγελιών.
Η βασική λογική είναι ότι ο χρόνος κοστίζει χρήματα, και αυτό μπορεί να καταστήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο απαγορευτικό για κάποιες επιχειρήσεις. Με το να κάνουν outsource τα logistics που παίρνουν χρόνο και εργασία, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπορούν να επενδύσουν τον χρόνο τους σε άλλες, πιο επικερδείς και διαφοροποιητικές πτυχές των επιχειρήσεών τους, όπως οι πωλήσεις και το marketing, και η εμπειρία των πελατών.
Η Weengs συγκεντρώνει τις παραγγελίες καθημερινά από τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα πακετάρει επαγγελματικά πίσω στην αποθήκη της πριν τα στείλουν στους πελάτες μέσω των courier με τα οποία συνεργάζεται.
Η Weengs λέει ότι μπορεί να πακετάρει και να αποστείλει μια ευρεία γκάμα προϊόντων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων λιγότερο προφανών αντικειμένων όπως φυτά, μουσικά όργανα, ηλεκτρονικές συσκευές και αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως καλλυντικά. Έχει αναπτύξει αλγόριθμους για να επιλέγει την πιο κατάλληλη υπηρεσία courier ανάλογα με το αντικείμενο και τις προτεραιότητες του πελάτη.
«Η επιχείρησή μας είναι τμήμα μιας ανερχόμενης omnichannel ευκαιρίας που βλέπουμε στο λιανικό εμπόριο», δηλώνει ο Pier Ronzi, ο πιο πρόσφατα προστεθειμένος συνιδρυτής και CEO της Weengs. «Σταδιακά, είναι όλο και πιο συνηθισμένο για τους πωλητές λιανικής να αποστέλλουν τα προϊόντα τους κατ’ ευθείαν από το κατάστημα. Βασικά οι πόλεις και τα καταστήματα μετατρέπονται σε αποθήκες από όπου γίνονται οι διανομές, και τις οποίες οι λιανοπωλητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους και η Weengs τους βοηθά με το να τους προσφέρει μια λύση υπηρεσιών μιας στάσης για την ανάπτυξή τους, ενώ εκείνοι μπορούν να εστιάσουν στην βασική τους δραστηριότητα».
Από τον πρώτο γύρο επένδυσης που δέχτηκε η Weengs, η ομάδα έχει φτάσει στα 70 άτομα και είδε τον Ronzi, ο οποίος προηγουμένως εργαζόταν στην McKinsey&Co, να συμμετέχει στην εταιρεία. Η startup έχει αναλάβει πλέον 400 καταστήματα λιανικής και δηλώνει ότι έχει ολοκληρώσει πάνω από 500.000 διαδικτυακές παραγγελίες μέχρι σήμερα. «Μάθαμε ότι οι υπηρεσίες μας εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο στους λιανοπωλητές και είναι το κλειδί στην αξία πρότασής μας έναντι, για παράδειγμα, της τιμής», δηλώνει ο Ronzi. Πριν από τη Weengs, οι πελάτες συνήθως διαχειρίζονταν από μόνοι τους τις παραγγελίες ή χρησιμοποιούσαν κοστοβόρα κέντρα ολοκλήρωσης παραγγελιών.
Για αυτόν τον σκοπό, η Weengs λέει ότι θα χρησιμοποιήσει τη νέα χρηματοδότηση για να επενδύσει σημαντικά στη νέα της αποθήκη και να τη συνδυάσει με τον αυτοματισμό και την τεχνολογία. Ο σκοπός είναι να «υπερτροφοδοτήσουν» τις υπηρεσίες που προσφέρουν, έτσι ώστε να μπορούν να εκπληρώσουν πάνω από 15.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες την ημέρα.
Όπως εξηγεί ο CEO της Weengs: «Οι υπηρεσίες συσκευασίας σήμερα είναι σε μεγάλο μέρος χειρονακτικές. Στη νέα αυτοματοποιημένη αποθήκη εντάσσουμε μια διαδικασία στην οποία κυριαρχεί το λογισμικό μας και αξιοποιείται μια μηχανή συσκευασίας που πραγματοποιεί αυτόματα τις λειτουργίες συσκευασίας: το αντικείμενο που έχει παραγγελθεί δίνεται στη μηχανή και στο τέλος μιας γρήγορης αυτοματοποιημένης διαδικασίας, η παραγγελία βγαίνει πακεταρισμένη σε μια υψηλού επιπέδου συσκευασία, με την ετικέτα της έτοιμη, για να παραδοθεί στους μεταφορείς. Η διαδικασία μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη, αλλά εξακολουθούμε να προσθέτουμε το ανθρώπινο άγγιγμα για να προστίθεται μια επιπλέον αξία σε δραστηριότητες όπως η προετοιμασία εύθραυστων αντικειμένων και η επίβλεψη της όλης διαδικασίας».
Πηγή: Fortunegreece.com