Πηγή: www.fortunegreece.com
H λέξη «startup» μπαίνει όλο και περισσότερο στο επιχειρηματικό λεξικό και της ελληνικής αγοράς.
Για τις εταιρείες αυτές έχουν δοθεί δεκάδες ορισμοί, ενώ παρατηρούνται αντεγκλήσεις σχετικά με το ποιες είναι οι δραστηριότητες και το περιεχόμενο τους.
Ως startup επιχειρηματική δραστηριότητα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτή που συνδυάζει τονέο, την καινοτομία και έχει προοπτικές γρήγορης ανάπτυξης.
Έλληνες ιδρυτές μας δίνουν τα απαραίτητα tips, ώστε μια εταιρεία startup να διανύσει τα δύσκολα πρώτα βήματα στο επιχειρείν και να μην μοιάζει με ένα ακόμα διάττοντα αστέρα.
Ποιο είναι το συνηθέστερο λάθος των νέων επιχειρηματιών;
Δημήτρης Τσίγκος, CEO της StartTech Ventures: Να φτιάχνεις ένα προϊόν το οποίο εσύ θεωρείς το καλύτερο του κόσμου, αλλά το οποίο κανείς δεν χρειάζεται. Αυτό που λέμε «μια λύση που ψάχνει για πρόβλημα». Αρα πρέπει να κάνεις πολύ καλή έρευνα αγοράς. Όποιος θέλει να γίνει επιχειρηματίας πρέπει να γίνει γκουρού στο μάρκετινγκ. Και δεν εννοώ στη διαφήμιση. Εννοώ στη γνώση της αγοράς, των προϊόντων και των δυνατοτήτων της.
Έχω μια καταπληκτική ιδέα για επιχείρηση. Είναι συνετό να την μοιραστώ με άλλους;
Μάνος Αθηναίος, ιδρυτής της Movinno: Αν είναι πολύ νωρίς, όχι. Αλλά δεν θα μπορέσεις να την εξελίξεις μόνος σου, κλεισμένος σε ένα γραφείο. Η γνώμη και η συνεισφορά των άλλων είναι ανεκτίμητη, σου λένε πράγματα που δεν θα μπορούσες να σκεφτείς. Αυτό πολλαπλασιάζει την αξία της ιδέας σου.
Συνεπώς, είναι μια λεπτή ισορροπία του πόσο μιλάς, σε ποιόν και πότε.
Διαβάστε: MentorDeal.com: Η «γέφυρα» με τα κορυφαία πανεπιστήμια
Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο επιχειρηματία;
Ξένιος Χριστοδούλου, συνιδρυτής και CEO του www.peopleperhour.com: Να βρει ένα πεδίο που αγαπά και είναι καλός, να σχεδιάσει τις κινήσεις του, να σκεφτεί τι καινούριο ή διαφορετικό θέλει να κάνει, να βρει έναν συνεργάτη που εμπιστεύεται, να ξεκινήσει και, κυρίως, να μην φοβάται την αποτυχία.
Στην επιχείρησή μου μαθαίνω πράγματα συνεχώς. Είναι σαν ένα συνεχές και καθημερινό μάστερ. Και μπορώ να πω ότι εμείς τα καταφέραμε επειδή δεν ξέραμε. Με την έννοια ότι ψάχναμε συνεχώς απαντήσεις και ακούγαμε τους χρήστες μας για κάθε επόμενο βήμα.