Παρατηρείτε ότι η οργανική επισκεψιμότητα του website σας παρουσιάζει καθοδική πορεία, τον τελευταίο καιρό; Μην πανικοβάλλεστε! Πλέον, το τοπίο του SEO μεταβάλλεται διαρκώς και, όπως είναι φυσικό, το SEO traffic των ιστοσελίδων χαρακτηρίζεται από απρόβλεπτα σκαμπανεβάσματα. Παρ’ όλα αυτά, μπορείτε να διαχειριστείτε αποτελεσματικά ή και να προλάβετε τη μείωση του οργανικού traffic σας, προτού αυτή κάνει την εμφάνισή της. Πώς; Κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις στον εαυτό σας!
Τι είναι το Οργανικό Traffic;
Σε περίπτωση που δεν είστε απόλυτα βέβαιοι σχετικά με το τι είναι το οργανικό traffic μιας ιστοσελίδας, θα αποσαφηνίσουμε τον όρο αμέσως! Οργανικό traffic ή organic traffic ή οργανική επισκεψιμότητα ονομάζεται το είδος της επισκεψιμότητας – της εισροής επισκεπτών στο website ή το e-shop σας, δηλαδή – που προέρχεται από την παρουσία σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ο συγκεκριμένος τύπος traffic διαφέρει ολοκληρωτικά από ένα άλλο είδος επισκεψιμότητας, αυτό της paid – «πληρωμένης» – επισκεψιμότητας, η οποία προκύπτει μέσω διαφημίσεων. Όπως αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, η οργανική επισκεψιμότητα μίας ιστοσελίδας είναι άμεσα συνυφασμένη με το SEO της. Όσο περισσότερο εστιάζετε στο SEO σας, τόσο λιγότερες απώλειες θα έχετε στο organic traffic σας.
SEO Traffic Drops: Πώς και γιατί;
Τι πρέπει να αναρωτηθείτε σχετικά με την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, όμως, όταν αυτή αρχίζει να σημειώνει πτωτική τάση; Διαβάστε στη συνέχεια τις πιο καίριες ερωτήσεις-απαντήσεις που συγκεντρώσαμε για εσάς και μυηθείτε σε έναν νέο τρόπο σκέψης γύρω από το SEO Traffic!
1.Ενημερώθηκε πρόσφατα ο αλγόριθμος της Google;
Μήπως η Google προχώρησε σε κάποια αλλαγή του αλγορίθμου της, η οποία σας επηρεάζει σημαντικά; Αναλογιστείτε, απλώς, ότι η Google προβαίνει σε ενημερώσεις του αλγορίθμου της περίπου 10 φορές τον χρόνο. Αναμφίβολα, λοιπόν, πρέπει πάντοτε να συντονίζεστε στις εξελίξεις του κόσμου της Google και του SEO, ώστε να προσαρμόζετε έγκαιρα τις κινήσεις σας.
2. Σημειώθηκε πτώση σε κάποιο συγκεκριμένο τμήμα του website σας;
Η πτώση του οργανικού traffic σας παρατηρείται συνολικά στην ιστοσελίδα σας ή σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της; Διερευνώντας προσεκτικά την κίνηση σε κάθε επιμέρους page σας, μπορείτε να ανιχνεύσετε τα ισχυρά και τρωτά σημεία σας και να εντοπίσετε ευκολότερα την πηγή του προβλήματος. Υστερείτε στην αρχική σελίδα σας ή στις σελίδες των υπηρεσιών/προϊόντων σας;
Ακόμη, εξετάστε εάν η μείωση της κυκλοφορίας διαφοροποιείται ανάλογα με το περιβάλλον περιήγησης. Υπάρχει αισθητά μειωμένη κινητικότητα των χρηστών από desktop, tablet ή mobile συσκευές; Και αν ναι, τι πρέπει να βελτιώσετε στην απόδοση που επιτυγχάνετε στην εκάστοτε συσκευή;
3. Κάνατε κάποια σημαντική τροποποίηση στην ιστοσελίδα σας;
Το SEO Traffic σας είναι εκτεθειμένο σε μεταβλητές που ίσως δυσκολεύεστε να φανταστείτε! Σκεφθείτε, λοιπόν, ποια ήταν η τελευταία μεταβολή που πραγματοποιήσατε στο website σας. Μήπως ενημερώσατε τα title tags σας; Μήπως κάνατε redirects σε ένα σύνολο διευθύνσεων URL; Ή μήπως αφαιρέσατε το menu πλοήγησης που υπήρχε στην ιστοσελίδα σας;
4. Αλλάξατε το domain name σας;
…και δεν ενημερώσατε την Google; Τότε, σίγουρα, θα δείτε την οργανική επισκεψιμότητά σας να κατρακυλάει ως τον πάτο! Για όποιον λόγο κι αν αποφασίσατε να προβείτε σε μια τέτοια κίνηση, ενημερώστε άμεσα την Google, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο εργαλείο στο Search Console. Επίσης, μην ξεχάσετε να ορίσετε τα 301 redirects από το παλιό domain στο νέο!
5. Μήπως κάποιες σελίδες σας δεν ευρετηριάζονται πλέον;
Ένας τρόπος για να ανακαλύψετε εάν ισχύει κάτι τέτοιο είναι το Search Console. Εκεί, θα βρείτε τον συνολικό αριθμό των σελίδων σας στο ευρετήριο, μαζί με μια γραφική απεικόνιση εξέλιξης στο Index Status, όπου θα διαπιστώσετε εάν οι καταχωρημένες σελίδες ή διευθύνσεις URL είναι λιγότερες από όσες περιμένατε!
Επιλέγοντας «Ανίχνευση» και, στη συνέχεια, «Χάρτες ιστοτόπου», θα βρείτε μία λίστα με όλες τις σελίδες σας (ευρετηριασμένες ή μη). Ζητήστε από την Google να ευρετηριάσει όσες σελίδες επιθυμείτε.
6. Μειώθηκε ο αριθμός των έγκυρων links σας;
Μήπως ένας σημαντικός αριθμός των backlinks σας έχει αφαιρεθεί ή δεν είναι πλέον προσβάσιμος, για οποιονδήποτε λόγο; Τα χαμένα backlinks μπορούν να οδηγήσουν σε άμεση μείωση του SEO Traffic σας. Για την Google, ένας ιστότοπος με χαμένα backlinks δεν θεωρείται πλέον αξιόπιστος – για αυτό ακριβώς, υποβιβάζεται στα αποτελέσματά της.
Διαβάστε επίσης: Link Building: Στρατηγική για αποτελεσματικό SEO (Dos and Don’ts)
7. Αγνοείτε το Mobile-First Indexing;
Μπορείτε να το αγνοήσετε, εάν θέλετε να αγνοήσει και η Google εσάς! To Mobile-First Indexing της Google είναι γεγονός από τον Μάρτιο του 2018 και, αναπόφευκτα, θα έχει αντίκτυπο στην κατάταξη των ιστοσελίδων. Διαθέτει, λοιπόν, το website σας τη δική του mobile εκδοχή;
8. Σας επιβλήθηκαν κυρώσεις πρόσφατα;
Κι όμως, μπορεί να συμβαίνει! Επισκεφθείτε το Search Console για πιθανά σχετικά μηνύματα. Ακόμη, αναζητήστε το brand name σας στην Google. Στην περίπτωση που δεν εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης, είναι πολύ πιθανό τα google penalties να κρύβονται από πίσω.
9. Μεταφέρατε την ιστοσελίδα σας σε hosts αργής ταχύτητας;
Η Google δεν έπαψε ποτέ να δηλώνει ότι η ταχύτητα ενός ιστοτόπου αποτελεί έναν από τους αγαπημένους της παράγοντες SEO Ranking. Συχνά, το πιο οικονομικό hosting μοιάζει αρκετά δελεαστικό, όχι όμως εξίσου αποδοτικό!
10. Έχετε παραμελήσει την ποιότητα του περιεχομένου σας;
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να κάνει τη διαφορά! Ενδεχομένως, υποπέσατε σε σφάλματα ως προς το content σας, δίχως να συνειδητοποιήσετε τις επιπτώσεις του στην οργανική επισκεψιμότητά σας. Μικρύνατε υπερβολικά την έκταση των κειμένων σας; Ενσωματώσατε στο website σας εικόνες χαμηλής ανάλυσης; Μεγιστοποιήσατε το πλήθος των διαφημίσεων και των pop-ups, υποβαθμίζοντας το user experience;
Εν κατακλείδι
Ένα website με μειωμένη οργανική επισκεψιμότητα χάνει τη διαδικτυακή αίγλη του, ενώ ταυτόχρονα συνεπάγεται λιγότερα conversions και μειωμένες πωλήσεις. Εάν, λοιπόν, διαπιστώσετε ότι το SEO Traffic σας αρχίζει να κλονίζεται, θέστε εγκαίρως τα παραπάνω ερωτήματα σε εσάς και τους συνεργάτες σας.
Δημιουργήστε από πριν μία checklist «ασφαλείας» και σχεδιάστε με ψυχραιμία μία αποτελεσματική στρατηγική αντιμετώπισης. Στο οργανικό traffic σας τον τελευταίο λόγο έχει η Google και οι λοιπές μηχανές αναζήτησης, όμως τον πρώτο και πιο καθοριστικό λόγο έχετε εσείς και οι SEO πρακτικές σας!