Πηγή: www.netweek.gr
Σε έναν συνεχώς αναπτυσσόμενο «ηλεκτρονικό» κόσμο οι επαγγελματίες της διαχείρισης εγγράφων πρέπει να καταγράφουν ανά πάσα στιγμή τι γίνεται με τα υπάρχοντα έγγραφα, ώστε οι επιχειρησιακοί χρήστες να έχουν πλήρη πρόσβαση στις εταιρικές πληροφορίες.
Οι οργανισμοί μπορεί να νομίζουν ότι διαθέτουν, ήδη, μια αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης των εγγράφων τους (DM, Document Management), αλλά, συχνά, αυτό δεν ισχύει. Συχνά, μένουν προσκολλημένοι σε παλαιωμένες τακτικές, όπου τα έγγραφα συγκεντρώνονταν για έλεγχο «χειρωνακτικά». Αυτή η προσέγγιση, ωστόσο, δεν συνάδει με τις επιταγές του ηλεκτρονικού μας κόσμου.
Οταν ένας οργανισμός εξετάζει τη δυνατότητα επένδυσης ή την ανάπτυξη μιας στρατηγικής για την ηλεκτρονική διαχείριση εγγράφων, θα πρέπει να δει πώς μπορεί να παντρέψει το παλιό με το καινούργιο, προσφέροντας στους χρήστες άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες.
Προσεκτική εξέταση των διαδικασιών διαχείρισης των πληροφοριών. Ενας τρόπος για να βελτιωθούν οι διαδικασίες συλλογής εγγράφων και οι εργασίες διαχείρισής τους είναι να εξεταστούν προσεκτικά οι εταιρικές διαδικασίες και απαιτήσεις για το χειρισμό σημαντικών επιχειρηματικών πληροφοριών, σε κάθε βήμα του κύκλου ζωής των πληροφοριών.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο οργανισμός βοηθιέται, ώστε να «εγκαθιδρύσει» πιο ευέλικτες διαδικασίες στη διαχείριση των εγγράφων – τονίζεται ότι τα διαφορετικά σενάρια μπορεί να ενεργοποιήσουν μία ποικιλία δράσεων διαχείρισης εγγράφων. Επιπλέον, τα μεμονωμένα στάδια μπορεί να έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις πρόσβασης και αποθήκευσης των εγγράφων. Εφόσον οι εσωτερικές διαδικασίες έχουν εξεταστεί, είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να δημιουργηθεί μια στρατηγική ροή εργασίας για τα έγγραφα αυτά και να επιλεχθεί ένα λογισμικό συλλογής τους που ταιριάζει απόλυτα με τις εταιρικές ανάγκες.
Καταργήστε τη χρήση χαρτιού, όπου αυτό είναι δυνατόν. Για να βελτιώσουμε τις διαδικασίες συλλογής των εγγράφων, η κατάργηση των εντύπων αποτελεί τη Νο 1 προτεραιότητα. Ενα ακόμη σημαντικό βήμα είναι οι δυνατότητες επικύρωσης των δεδομένων για ηλεκτρονικά έγγραφα και αρχεία, ώστε να παρέχεται απρόσκοπτη ενσωμάτωση με back-end συστήματα αποθήκευσης και εφαρμογές.
Καταχωρήστε σε καταλόγους τα έντυπα έγγραφα που διαθέτετε. Η μετάβαση σε ένα paperless περιβάλλον δυστυχώς δεν είναι πραγματοποιήσιμη για τους περισσότερους οργανισμούς. Οταν η χρήση έντυπων εγγράφων δεν μπορεί να καταργηθεί από τις επιχειρηματικές διαδικασίες, η στρατηγική αυτόματης διαχείρισής τους πρέπει να συμπεριλαμβάνει δυνατότητες καταχώρισής τους ανά περιεχόμενο, για λόγους εύκολης αναζήτησής τους, και να ενσωματώνει απαιτήσεις διατήρησης αρχείων, ώστε τα έγγραφα που πλέον δεν χρειάζονται να μπορούν να διαγραφούν την κατάλληλη στιγμή.
Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με τη συλλογή σήμερα είναι ότι δεν υπάρχουν αναθέσεις κράτησης και δημιουργούνται αρχεία που είναι ουσιαστικά «καταδικασμένα» να μην χρησιμοποιηθούν ποτέ.
Επίσης, προτείνεται οι οργανισμοί να εστιάσουν στη βελτίωση της συλλογής δεδομένων σε συνδυασμό με τη μείωση στη χρήση έντυπων εγγράφων. Ενα καλό παράδειγμα είναι τα time sheets, που πλέον μπορούν να συμπληρώνονται ηλεκτρονικά, παράγοντας όχι μόνο περισσότερα, αλλά και καλύτερης ποιότητας δεδομένα που μπορούν να συλλεχθούν από ένα σύστημα DM. Αυτό όχι μόνο εξαλείφει τη χρήση χαρτιού, αλλά βελτιώνει τη διαδικασία.
Υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων στη διαδικασία συλλογής εγγράφων στοχεύοντας στη συνοχή του σχεδιασμού τους και στον τρόπο που οι πληροφορίες παρουσιάζονται στο σύστημα DM.
Οι εταιρείες πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το πώς θέλουν να διαμορφώσουν τη διαδικασία συλλογής εγγράφων. Θα είναι συγκεντρωτική, όπως ένα «ψηφιακό ταχυδρομείο», ή θα χρησιμοποιείται μία πιο αποκεντρωτική προσέγγιση. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για οργανισμούς που είναι γεωγραφικά διάσπαρτοι, αν και άλλου τύπου οργανισμοί μπορούν επίσης να επωφεληθούν από αυτή.
Αλλωστε, είναι λογικό να συλλέγουμε τα έγγραφα και τις πληροφορίες που περιέχουν όσο νωρίτερα γίνεται, αφού ακόμη και τα περιφερειακά με πολλαπλές λειτουργίες μπορούν πλέον να ρυθμιστούν ενσωματώνοντας μία απλή ροή εργασίας που θα στείλει μία εικόνα σε μια πιο ισχυρή μηχανή συλλογής εγγράφων για περαιτέρω επεξεργασία.
Οι οργανισμοί δεν πρέπει να ξεχνούν τις τεχνικές λεπτομέρειες, όπως ποια μορφή εγγράφου είναι η καλύτερη για αποθήκευση. Ακόμη και αν καταλήξετε στη μορφή PDF, προτείνεται οι οργανισμοί να ξεκινήσουν με αρχεία TIFF, γιατί αυτή είναι η βασική μορφή που χρησιμοποιούν τα scanner και όποτε υπάρξει διαδικασία μετατροπής, σχεδόν πάντα, το έγγραφο θα μετατρέπεται σε TIFF.
Η συλλογή εγγράφων σε μορφή TIFF πρέπει να παρέχει την καλύτερη ποιότητα εικόνας και να ελαχιστοποιεί την υποβάθμιση του εγγράφου ή τα λάθη που μπορεί να προκύψουν, όταν η μορφή του αρχείου αλλάζει αργότερα. Επίσης, προτείνεται το σκανάρισμα των εγγράφων να γίνεται σε ανάλυση των 300dpi (dots per inch), καθώς έτσι καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, διατηρώντας μια υψηλή ποιότητα.
Επιπλέον, τονίζεται η σημασία των δοκιμών σε δείγματα δεδομένων πριν ορίσουμε την τελική διαδικασία συλλογής των εγγράφων. Καλό θα είναι να δοκιμάσουμε αρκετά διαφορετικά δείγματα εγγράφων, ώστε να δούμε πoιο λειτουργεί καλύτερα κι έτσι να θέσουμε τις προσδοκίες που έχουμε από το σύστημα. Αν δεν κάνουμε αυτή τη διαδικασία εξαρχής, τα λάθη και οι παραλείψεις θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη και εξέλιξη των διαδικασιών.
Είναι ευρέως κατανοητό ότι η επιτυχής υιοθέτηση ενός συστήματος document management απαιτεί σωστή εφαρμογή των λειτουργιών καθ’ όλη τη διαδικασία δημιουργίας και προστασίας των εγγράφων. Τα έγγραφα πρέπει, επίσης, να είναι διαθέσιμα σε οποιαδήποτε μορφή απαιτείται για να διανέμονται είτε ως email, είτε ως ηχητικά αρχεία, είτε σε κάποια άλλη μορφή.
Αυτό που συνήθως παραβλέπεται, ωστόσο, είναι η ανάγκη να γίνουν όλα αυτά με τρόπο τέτοιο που να μπορεί να διευκολύνει τους στόχους και τις ανάγκες του οργανισμού – όχι μόνο τώρα, αλλά και μελλοντικά και ως μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισης περιεχομένου.
Δεδομένης της συχνότητας που οι εταιρείες κάνουν εξαγορές, γίνεται αντιληπτό ότι ένας οργανισμός μπορεί να εξαγοράσει έναν άλλον ή να εξαγοραστεί ο ίδιος. Και όταν αυτό συμβεί, το σύστημα DM που χρησιμοποιείται – αν φυσικά υπάρχει – πιθανόν να αποδειχτεί ανεπαρκές, καθώς δεν έχει σχεδιαστεί με την προοπτική να εξυπηρετεί μια μεγαλύτερη εταιρεία.
Ενας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι ότι η «επεκτασιμότητα» μπορεί να προσδιοριστεί με πολλούς τρόπους, επομένως το θέμα αυτό πολύ πιθανό να αγνοηθεί εντελώς. Για πολλούς ανθρώπους, ο όρος αυτός απλά φανερώνει την ικανότητα του οργανισμού να παρέχει το σύστημα με περισσότερους servers και μνήμη αν ο φόρτος εργασίας προκαλέσει προβλήματα στην απόδοση.
Από τεχνολογικής άποψης, αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά. Και ακόμη και ο χρόνος απόκρισης – για να αναφέρουμε έναν παράγοντα σχετικό με την απόδοση – είναι κάτι στο οποίο οι επιχειρηματικοί χρήστες δείχνουν ευαισθησία, ενώ δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση πρωταρχικό επιχειρηματικό παράγοντα.