Πιθανότατα τον ξέρεις καλά: είναι εκείνος ο συνάδελφος στη δουλειά που «έχει τον τρόπο του». Ο εκνευριστικός εκείνος τύπος που, χωρίς να είναι «γλείφτης», καταφέρνει όχι μόνο να τα έχει καλά με όλους, αλλά και να περνάει το δικό του όποτε αποφασίζει να ανοίξει το στόμα του. Και που, τελικά, κατάφερε να «τσιμπήσει» την προαγωγή και να καβατζώσει τη θέση που γλυκοκοίταζες τους τελευταίους μήνες. Μήπως όλα αυτά σου θυμίζουν κάτι; Αν ναι, μάθε ότι στη θέση του τύπου που τόσο σε εκνευρίζει θα μπορούσες πολύ σύντομα να βρίσκεσαι εσύ. Το μόνο που χρειάζεται είναι μυηθείς κι εν συνεχεία να αρχίσεις να εφαρμόζεις τα μικρά μυστικά των πιο πειστικών ομιλητών εκεί έξω. Μυστικά σαν αυτά εδώ…
Η πειθώ είναι ικανότητα που καλλιεργείται, όχι έμφυτο ταλέντο
Οι άνθρωποι που ηγούνται των κορυφαίων επιχειρήσεων στον κόσμο αλλά και οι πιο επιτυχημένοι επιχειρηματίες θεωρούν ως έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία την ικανότητά του να μπορείς να πείθεις. Βλέπεις, όσο καταρτισμένος κι αν είσαι στο αντικείμενό σου, αν δεν είσαι σε θέση να «ψήσεις» τους συνεργάτες σου για την ορθότητα των επιχειρημάτων σου κι, εν τέλει, να τους πάρεις με το μέρος σου, τελικά δεν κάνεις τίποτα.
Μείνε προσηλωμένος στον στόχο
Αντί να σκέφτεσαι αυτά που μόλις ειπώθηκαν ή να προσπαθείς να θυμηθείς αν ανέφερες στην κουβέντα σου όλα αυτά που ήθελες να πεις στην αρχή, προσπάθησε να διαπιστώσεις αν εξακολουθείς να έχεις την προσοχή του συνομιλητή/ακροατηρίου σου. Κάνοντας κάτι τόσο απλό, όχι μόνο θα κερδίσεις ξανά το ενδιαφέρον των συνεργατών/συνομιλητών σου αλλά θα τους κάνεις να νιώσουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνης απέναντί σου. Για να το θέσουμε διαφορετικά, ξεκίνα να λειτουργείς σαν επαγγελματίας αθλητής κατά τη διάρκεια ενός αγώνα: αντί να εστιάζεις στη φάση που μόλις σου «βγήκε» (ή, αντίστοιχα, δε σου «βγήκε»), μείνε προσηλωμένος στο πώς θα κερδίσεις το ματς.
Έλεγξε την πίεση
Τα πράγματα είναι απλά: σε συνθήκες πίεσης και άγχους, βγαίνει πάντα στην επιφάνεια το συναίσθημα της επιβίωσης -πράγμα που σημαίνει ότι, αναλόγως με την ψυχοσύνθεσή που διαθέτει ο εκάστοτε συνομιλητής σου, είτε θα μπει σε θέση άμυνας (άρα, θα τσακωθεί μαζί σου), είτε θα φοβηθεί και θα «μαζευτεί». Προφανώς, και οι δύο αυτές αντιδράσεις χαλάνε το κλίμα της ομάδας. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις; Αντί να διαφωνείτε για το ποιος είναι ο σωστός τρόπος που πρέπει να γίνονται τα πράγματα, κάντε μια ειλικρινή κουβέντα γι’ αυτά που λείπουν αλλά είναι απαραίτητα για να γίνει λίγο καλύτερη η καθημερινότητά σας στον χώρο που εργάζεστε.
Σεβάσου τους εσωστρεφείς
Αν κάποιος από τους συνεργάτες σου είναι εσωστρεφής αλλά εσύ πάλι ως άνθρωπος είσαι ευθύς και άμεσος, προσπάθησε ενώ μιλά να μην τον διακόψεις. Διατηρώντας χαμηλούς τόνους στην κουβέντα σας, όχι μόνο θα δείξεις ότι τον σέβεσαι, αλλά επιπλέον θα τον βοηθήσεις να αναπτύξει καλύτερα τη σκέψη και την επιχειρηματολογία του, ενώ παράλληλα θα διατηρήσεις ζωντανό το ενδιαφέρον του πάνω στην κουβέντα σας.
gr.askmen.com