Categories: Articles

Ελληνικό εθνικό brand

Πηγή: www.marketingweek.gr

Κάνω ένα διάλειμμα στα άρθρα μου για το χτίσιμο στην Ελλάδα διεθνών brands μιας και αυτές τις μέρες έγινε έντονη η συζήτηση για το εθνικό μας brand. Διαβάζω ότι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ πρότεινε στον Πρωθυπουργό την ανάπτυξη συστήματος branding της χώρας και του τουριστικού της προϊόντος. Όπως αναφέρεται στο υπόμνημα, «είναι γνωστή και επιτακτική η ανάγκη για το rebranding της χώρας.

Εν όψει της επικείμενης στενότερης συνεργασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Υπ. Τουρισμού / ΕΟΤ – Marketing Greece A.E.), επιβάλλεται η ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος branding της χώρας και του τουριστικού της προϊόντος, που θα περιλαμβάνει branding concepts και πλήρεις οδηγούς εφαρμογής (branding manuals) της χώρας και των γεωγραφικών και θεματικών προορισμών της. Με δεδομένη τη διαχρονική έλλειψη μιας τέτοιας προσέγγισης, αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη να υπάρξει διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο θα πρέπει να μείνει σταθερό για μία δεκαετία». 

Διαβάζω επίσης, ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δημιούργησε task force, απαρτιζόμενη από αρκετά αξιόλογα στελέχη, αρμόδια «για τη μελέτη και την υποβολή προτάσεων σχετικά με τη δημιουργία του εθνικού brand, το οποίο θα χαρακτηρίζει κάθε επιχειρηματική, τουριστική, επενδυτική και εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας» και θα υποβάλει προτάσεις για τη δημιουργία του branding της Ελλάδας.

Προφανώς αυτά είναι καλά νέα. Πριν μια δεκαετία όταν πρωτοαναφέρθηκα στο Ελληνικό nation brand πολλοί με θεώρησαν βέβηλο. «Πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιούμε για ένα κράτος την ίδια ορολογία με αυτή που χρησιμοποιούμε για εμπορικά προϊόντα», αναρωτήθηκαν κάποιοι. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Σήμερα το nation branding αποτελεί καραμέλα στο στόμα όλο και περισσότερων.

Διαβάστε περισσότερα εδώ