Πηγή: www.orbi.gr
Το LinkedIn είναι αμιγώς επαγγελματικό μέσο δικτύωσης, δίνοντας έτσι εντελώς διαφορετικές δυνατότητες συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέσα. Μάλιστα, στην Ελλάδα είναι απ’ τα πιο δημοφιλή κοινωνικά μέσα, σημειώνοντας αύξηση 10% στη διάρκεια του 2012 και έχοντας πάνω από 500.000 ενεργούς χρήστες. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, το LinkedIn έχει 200 εκ. χρήστες και η χρήση του έφτασε το 81% σε σχέση με πέρυσι, ξεπερνώντας έτσι σε χρήση το Facebook. Μια πρόσφατη έρευνα γι’ αυτό, μπορείς να δεις εδώ.
Πέρα όμως απ’ την δημοτικότητά του, το LinkedIn θεωρείται εργαλείο για την δικτύωση του σύγχρονου επαγγελματία, καθώς μπορεί προσφέρει:
- Πρόσβαση σε «εν δυνάμει» πελάτες σου, σε ειδικούς (experts) και μελλοντικούς συνεργάτες σου.
- Προώθηση της δουλειάς σου, καθώς μπορείς να ανεβάσεις παρουσιάσεις και δείγματα της δουλειάς σου.
- Είναι παγκόσμιο, άρα έχεις πρόσβαση σε περισσότερες αγορές εργασίας.
- Εκθέτεις μόνο την δουλειά σου και τα στοιχεία επικοινωνίας σου, χωρίς να αγχώνεσαι για τυχόν παραφωνίες στο προφίλ σου (βλέπε φωτογραφίες του Facebook που ίσως δε θέλεις να βλέπουν οι πελάτες σου κλπ).
Για να μπορέσεις να δικτυωθείς σωστά στο LinkedIn θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου τις παρακάτω συμβουλές:
Ενημέρωση του Status: Χρησιμοποίησε τις ενημερώσεις των status για να προωθήσεις την δουλειά σου, να κοινοποιήσεις ενδιαφέροντα νέα και συμβουλές. Έτσι, μπορείς να αξιοποιήσεις τον συγκεκριμένο χώρο όπως κάνεις και στα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
Περίληψη: Στο προφίλ σου (κάτω απ’ την καρτέλα με τα στοιχεία σου) έχεις την δυνατότητα να παρουσιάσεις τον εαυτό σου. Γιατί λοιπόν να μην το εκμεταλλευτείς; Μπορείς να γράψεις για τα ενδιαφέροντά σου και τα projects που έχεις αναλάβει στο παρελθόν ή να συνοψίσεις την εργασιακή σου εμπειρία μέσα σε δύο- τρείς παραγράφους.