“Η ομορφιά και η προσωπική φροντίδα θα μπορούσε να είναι το επόμενο big thing στην Ευρώπη”, αναφέρει ο συμβουλευτικός κολοσσός εταιριών ATKearny. Αλλά με την προϋπόθεση ότι τα προϊόντα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα πληρούν τις προδιαγραφές που αναζητούν οι καταναλωτές.
Χωρίς αμφιβολία όμως, οι online πωλήσεις προϊόντων (ή και υπηρεσιών) ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας πρόκειται να αυξάνονται κατά 8% τον χρόνο μέχρι το 2019.
Η ATKearny πραγματοποίησε μια μελέτη (την οποία μπορείς να τη βρείτε εδώ στη γερμανική γλώσσα), που αφορά τις πωλήσεις ecommerce προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας στην Ευρώπη, επικεντρώνοντας στους καταναλωτές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας.
Ένα από τα ευρήματα ήταν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων έχει την προοπτική να είναι η επόμενη τάση online πωλήσεων.
Ακόμη, οι αγοραστές παρόμοιων προϊόντων, δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή και το promotion, αλλά ενδιαφέρονται επίσης και για την αγορά προϊόντων ομορφιάς που χρησιμοποιούν καθημερινά, όπως επίσης και για νέες ιδέες και τάσεις στον χώρο.
Όσον αφορά τις online πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας, οι γυναίκες κυριαρχούν στην κατηγορία αυτή, αφού αποτελούν το 53% του αγοραστικού κοινού, ενώ οι άντρες μόλις το 34%.
Ωστόσο, έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι ξοδεύουν τα ίδια ποσά. Για πολλούς καταναλωτές, η τιμή είναι ο κύριος λόγος που τους ωθεί στην αγορά προϊόντων online. Αλλά κάποιοι άλλοι λόγοι όπως η δυνατότητα της προβολής κριτικών, ή live εφαρμογών του προϊόντος μέσω video (youtube, influencers κτλ.) φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος.
Σύμφωνα με την ATKearny, υπάρχει μια ευκαιρία για τους retailers και brand owners, με την online παρουσία τους, να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους.
Για παράδειγμα, η χρήση ψηφιακών δοκιμαστικών προϊόντων με την επιλογή online αγοράς, applications αναγνώρισης προσώπου στις οποίες θα εφαρμόζονται ψηφιακά τα προϊόντα στον χρήστη, beauty communities, δωρεάν δείγματα και άλλα.
Η έρευνα περιλαμβάνει ωστόσο και την βαθμολογία κυρίαρχων online σελίδων και καταστημάτων στην Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία. Το Amazon με προτίμηση 22% του Βρετανικού κοινού και 25% του Γερμανικού, παίρνει την πρώτη θέση, αλλά καταλήγει δεύτερο στην Γαλλία (17%) πίσω από το Yvesrocher.fr. Πίσω από το Amazon, ακολουθεί το Douglas, Rossman and DM στην Γερμανία και το Boots στην Βρετανία, διάσημα online stores προιόντων ομορφιάς.
Η έρευνα καταλήγει επίσης, στο ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των online shoppers προϊόντων ομορφιάς στις παραπάνω χώρες. Για παράδειγμα, οι Βρετανοί shoppers βρίσκουν πιο χρήσιμα τα promotions και τις special προσφορές παρά τις χαμηλές τιμές, όπου στην Γερμανία και την Γαλλία, οι online shoppers δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις χαμηλές τιμές χωρίς να ενδιαφέρονται τόσο με κάποια special promo τα οποία μπορεί να ρίξουν την τιμή ενός πολύ ακριβού προϊόντος.
Για περισσότερα digital marketing νέα, tips και άρθρα, επισκέψου το www.grow-digital.gr.