Είναι πλέον και επίσημο: η μετάβαση στην εργασία μας κάνει κακό. Η Regus μας ενημερώνει για τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Στατιστική Υπηρεσία, που δείχνουν ότι όσοι από εμάς αγωνιζόμαστε να φτάσουμε στη δουλειά κάνοντας ολόκληρο ταξίδι, είναι πιθανότερο να είμαστε ανήσυχοι και δυσαρεστημένοι ακόμα και αν πληρωνόμαστε καλύτερα από την εργασία μας. Σύμφωνα με ερευνητές του Σουηδικού Πανεπιστημίου Umeå, αυτό θα μπορούσε να καταλήξει… και σε διαζύγιο.
Πόσο καλύτερη θα ήταν η ζωή αν μπορούσαμε να δουλέψουμε πιο κοντά στο σπίτι; Ας δούμε τους τρόπους με τους οποίους η μετακίνηση μπορεί να μας τρελάνει:
Είστε υπό πίεση για να φτάσετε στην εργασία εγκαίρως, αλλά υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που δεν μπορείτε να ελέγξετε. Να λοιπόν πώς δημιουργείται το άγχος. Πρόσφατη μελέτη της Regus σε 34.000 ευρωπαίους εργαζόμενους έδειξε ότι το να ξοδεύουμε περισσότερο από μισή ώρα την ημέρα για μετακίνηση αποτελεί την τρίτη πιο πιθανή αιτία για κατάθλιψη, ενώ αυξάνει κατά 12% τις πιθανότητες για εργασιακό άγχος.
Όλος αυτός ο χρόνος με κίνηση στο δρόμο είναι χαμένος. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, όσοι ξοδεύουν λιγότερο από μισή ώρα για μετακίνηση στη δουλειά κερδίζουν επτά επιπλέον παραγωγικές ημέρες το χρόνο σε σύγκριση με εκείνους που ταξιδεύουν για περισσότερο από μία ώρα.
Εάν πρέπει να ανέχεστε καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το λιγότερο που μπορείτε να ζητήσετε είναι να εμφανιστεί εγκαίρως. Ωστόσο, τα λεωφορεία και τα τρένα καθυστερούν συνεχώς – ή ακυρώνονται – από παράγοντες που δεν μπορούμε να ορίσουμε, όπως απεργίες, έλλειψη προσωπικού, τροχαίο ατύχημα κλπ.
Η μετακίνηση δεν βγάζει τον καλύτερο εαυτό μας, ιδίως όταν συνδυάζεται με συνωστισμό και κίνηση. Όσοι μετακινούνται συχνά με τα Μέσα μαζικής μεταφοράς σίγουρα είναι εξοικειωμένοι – αλλά και αηδιασμένοι- με επιβάτες που είτε είναι άπλυτοι, ή ακούν δυνατά μουσική ή μιλάνε δυνατά στο κινητό τους τηλέφωνο. Ακόμα και κάποιοι οδηγοί συχνά μιλάνε στα κινητά τους τηλέφωνα, τσακώνονται ή βρίζουν στο δρόμο.
Το πιο φοβερό απ’ όλα είναι ότι πληρώνουμε μια περιουσία για όλο αυτό το άγχος και τη δυσαρέσκεια, που μπορεί να φθάσει, σε ακραίες περιπτώσεις, και το 14% του μισθού μας σύμφωνα με έρευνα του Santander.
Πώς γίνεται να αισθανόμαστε τόσο εξαντλημένοι αφού καθόμαστε επί μια ώρα σε ένα τρένο ή στο αυτοκίνητο; Η πίεση της μετακίνησης είναι και πνευματικά κουραστική, αλλά μας «στερεύει» και σωματικά. Μια δημοσκόπηση έδειξε ότι ένας στους τρεις μετακινούμενους με ταξίδι άνω των 90 λεπτών την ημέρα αντιμετωπίζει πόνο στη μέση και στον αυχένα. Επιπρόσθετα, ο χρόνος που σπαταλάμε σε μετακινήσεις μειώνει το χρόνο που θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε με κάτι καλύτερο για τον εαυτό μας. Όσο περισσότερο μετακινούμαστε, τόσο λιγότερο γυμναζόμαστε, κοιμόμαστε ή κάνουμε κάτι άλλο που μας χαλαρώνει. Αντίθετα, όπως δείχνει και έρευνα του Πανεπιστημίου Brown όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύουμε, τόσο ενισχύουμε την πιθανότητα παχυσαρκίας.
Οι ειδικοί στις κοινωνικές επιστήμες γνωρίζουν το λόγο που οι άνθρωποι που κάνουν μεγάλες διαδρομές για να εργαστούν είναι γενικά πιο μοναχικοί. Σύμφωνα με τον Robert Putnam, τον συγγραφέα του Bowling Alone, για κάθε 10 λεπτά που περνούν οι άνθρωποι σε μετακινήσεις τείνουν να έχουν 10 λιγότερες κοινωνικές συνδέσεις.
**Άρθρο από τη Regus