Categories: Articles

No Budget Story

Πηγή: www.epixeiro.gr

Αυτό το άρθρο απευθύνεται σε όλους τους επίδοξους επιχειρηματίες που προσπαθούν να χτίσουν το δικό τους “No budget story”.

Εκείνους που ξεκινούν το επιχειρηματικό τους ταξίδι ακολουθώντας το όραμά τους, αλλά και όλους εκείνους που αναγκάζονται να κάνουν το πρώτο βήμα λόγω ανάγκης, χωρίς ίσως να έχουν ιδέα για το τι κρύβει η περιπέτεια που ξεκινάνε. Αφορμή αποτελεί η σημαντική αύξηση της έντασης των συζητήσεων γύρω από θέματα επιχειρηματικότητας ταυτόχρονα με την ανάπτυξη δράσεων (σε ιδιωτικό κυρίως επίπεδο) για την στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, την ανάπτυξη του οικοσυστήματος των start-ups και ούτω καθ’ εξής. Εξ’ άλλου τα πρόσφατα προγράμματα επιδοτήσεων ενδυνάμωσαν το ενδιαφέρον του κοινού γύρω από την ανάληψη επιχειρηματικών δράσεων. Φαίνεται πως στην Ελλάδα σιγά σιγά παύουμε να βλέπουμε με σκεπτικισμό τον επιχειρηματία και αλλάζει η κουλτούρα της πλειοψηφίας απέναντι στις προσπάθειές του. Σε επόμενο βήμα ίσως και να απαλειφεί ο στιγματισμός από κάποια ενδεχόμενη επιχειρηματική αποτυχία, αλλά για κάτι τέτοιο πιθανότατα θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμα.

Είναι όμως η επιχειρηματικότητα η λύση στο οικονομικό πρόβλημα του πληθυσμού; Συχνά συναντάμε ανθρώπους που έχοντας απολέσει τις υπόλοιπες εναλλακτικές τους οδηγούνται στη λεγόμενη «επιχειρηματικότητα από ανάγκη». Λόγω επαγγέλματος έρχομαι συνεχώς σε επαφή με άτομα που ψάχνουν χρηματοδότηση για να ανοίξουν μια καινούρια επιχείρηση. Όταν τους ρωτάω τι θέλουν να κάνουν, είναι δεκάδες οι περιπτώσεις που η απάντηση που παίρνω είναι είτε υπερβολικά θολή είτε, ακόμα χειρότερα, εξαρτάται από το τι επιδοτείται εκείνη την περίοδο. Υπάρχουν πολλοί που βλέποντας την επιχειρηματικότητα ως τη μόνη τους διέξοδο είναι έτοιμοι να πούνε το ναι σε οποιαδήποτε πρόταση. Δυστυχώς η καλύτερη συμβουλή σε όλους αυτούς τους ανθρώπους τις περισσότερες φορές είναι ότι σε αυτό το στάδιο καλύτερα να μην προχωρήσουν σε καμία κίνηση. Πρώτα πρέπει να βρουν κάτι που πραγματικά πιστεύουν, μια ιδέα που μπορούν να υποστηρίξουν και που τους ταιριάζει και μόνο τότε θα έχουν πραγματικά καλές πιθανότητες επιβίωσης. Η επιχειρηματικότητα είναι πολλά παραπάνω από το κυνήγι του κέρδους και απαιτεί σχέδιο, αντοχές και πίστη. Αν δεν πιστεύεις στο προϊόν σου, μόνο από τύχη θα καταφέρεις να το πουλήσεις.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες κάνουν συχνά το λάθος να υπερεκτιμούν τα προσδοκώμενα έσοδά τους κατά το αρχικό διάστημα λειτουργίας της επιχείρησής τους. Έτσι καταλήγουν να υπολογίζουν μόνο τα αρχικά κόστη όταν ψάχνουν χρηματοδότηση με την προσδοκία ότι τα λειτουργικά έξοδα θα πληρώνονται από τα έσοδα της επιχείρησης. Ωστόσο είναι απολύτως απαραίτητο να υπολογίζουμε το σύνολο των χρηματορροών σε βάθος χρόνου για την επιχείρησή μας. Κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει πόσο καιρό μπορεί να κρατήσει ανοιχτή την επιχείρησή του σε περίπτωση που τα έσοδά του είναι χαμηλότερα από το αναμενόμενο ή και μηδενικά. Λίγες επιχειρήσεις θα μπορέσουν να πιάσουν υψηλό τζίρο από την αρχική περίοδο λειτουργίας τους, ενώ για τις περισσότερες απαιτείται ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Στη διεθνή βιβλιογραφία είναι γενικά αποδεκτό ότι μια καλή περίοδος για να κρίνεις με ασφάλεια την επιτυχία ή αποτυχία μιας νέας επιχείρησης είναι τα τρία έτη. Σκεφτείτε την πιθανότητα να αναγκαστείτε να κλείσετε την επιχείρησή σας μετά από μόλις ένα έτος λειτουργίας τη στιγμή που η πελατεία σας ξεκινάει να αυξάνεται, επειδή δεν φροντίσατε να εξασφαλίσετε από νωρίς χρηματοδότηση για το κρίσιμο αρχικό διάστημα. Όλη σας η δουλειά και η επένδυση θα πάνε χαμένα ως αποτέλεσμα αυτού και μόνο του λάθους σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ