Πόσο σίγουρος είσαι ότι οι landing pages σου πληρούν τις προδιαγραφές για ένα υψηλό conversion rate ή τη διασφάλιση ότι οι χρήστες θα βρουν αυτό που τους υποσχέθηκες ότι θα βρουν;
Φαντάσου ότι περπατάς δίπλα σε ένα κατάστημα αθλητικών ειδών και βλέπεις το τελευταίο μοντέλο των αγαπημένων σου παπουτσιών στη βιτρίνα. Μπαίνεις μέσα στο κατάστημα και τα αθλητικά παπούτσια που είδες, δεν υπάρχουν πουθενά!
Ή ακόμα χειρότερα, πριν μπεις στο κατάστημα, ένας φύλακας σε σταματάει και σου ζητάει τη διεύθυνση και το τηλέφωνό σου…
Η λεγόμενη “πρώτη εντύπωση” μετατρέπεται σε εφιάλτη.
Η landing page σου θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ακριβώς σαν να ήταν το εσωτερικό του φυσικού καταστήματός σου.
Όταν υπόσχεσαι κάτι στις διαφημίσεις σου στην Google ή στο Facebook (ή σε οποιοδήποτε άλλο κανάλι), οι επισκέπτες περιμένουν ότι θα βρουν αυτό που τους προσφέρεις όταν φτάσουν στη σελίδα σου. Ειδάλλως, θα αποχωρήσουν δυσαρεστημένοι.
Related: Η Σημασία των Buyer Personas στο Digital Marketing και την Online Διαφήμιση
Η landing page σου θα έχει καλύτερη απόδοση όταν δείχνει σαν φυσική προέκταση της διαφήμισής σου.
Ποιες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις ενεργοποίησαν τη διαφήμισή σου; Ποια χρώματα ή εικόνες τράβηξαν την προσοχή των χρηστών; Τι υπόσχεσαι στη διαφήμισή σου; Θα πρέπει να ταιριάξεις όλα αυτά τα στοιχεία στη landing page σου.
Ο αλγόριθμος και οι Google editors αναζητούν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Θέλουν να δουν μια αδιάλειπτη αλυσίδα συνάφειας -μια ομοιότητα- που ξεκινάει από το αρχικό ερώτημα αναζήτησης, στη λέξη-κλειδί, στη διαφήμιση, μέχρι τη landing page.
Σιγουρέψου ότι χρησιμοποιείς τα στοιχεία του παρακάτω checklist και θα έχεις το Quality Score και την Google στο πλευρό σου!
Αρχικά, θα πρέπει να καθορίσεις τους στόχους σου, βάση των παρακάτω:
- Who: Γνώρισε το κοινό που έχεις σκοπό να προσελκύσεις. Ταξινόμησέ το σε buyer personas και σιγουρέψου ότι απευθύνεσαι σε αυτό με σωστό τρόπο.
- What: Πρόβαλλε ξεκάθαρα την αξία που θα προσφέρεις στους επισκέπτες σου, ακόμα και αν παρέχεις κάτι χωρίς κόστος.
- Why: Ανέφερε τους λόγους για τους οποίους οι χρήστες θα αποδεχθούν αυτό που προσφέρεις – τι θα κερδίσουν:
- Why not: Σκέψου τι είναι αυτό που κρατάει τους χρήστες από το να αποδεχθούν αυτό που προσφέρεις.
- Take action: Σχεδίασε την επόμενη κίνηση των χρηστών αφότου μπουν στο site σου – αγορά υπηρεσίες/προϊόντος, εγγραφή για ένα δωρεάν σεμινάριο ή εγγραφή στο newsletter σου;
- Where: Είναι βασικό να γνωρίζεις από που προέρχονται οι χρήστες και τι μήνυμα είδαν πριν προσγειωθούν στη σελίδα σου – τι περιμένουν να δουν;
Related: Data Driven Insights: Η Λύση στο Τι Πραγματικά Θέλουν οι Πελάτες σου
Αφού έχεις ολοκληρώσει τις παραπάνω ενέργειες, βάλε ως στόχο να καλύψεις τα παρακάτω κριτήρια κατά το σχεδιασμό της landing page σου.
The 20 second challenge
Η Google, πέρα από τον αλγόριθμο και τα crawlers της, έχει και επαγγελματίες editors που κάνουν manually review σε ιστοσελίδες. Εάν ένας Google editor επισκεφτεί το site σου, θα πρέπει μέσα σε 20 δευτερόλεπτα να καταλάβει το «τι κάνεις». Πώς βγάζεις λεφτά; πουλάς προϊόντα ή υπηρεσίες; Ο editor θέλει τη διαβεβαίωση ότι δεν συλλέγεις emails για spammy σκοπούς. H σελίδα σου θα πρέπει να περιγράφει τι θα συμβεί όταν οι επισκέπτες σου έχουν εγγραφεί π.χ. στο newsletter σου και τι θα λάβουν ως αντάλλαγμα για τα προσωπικά τους στοιχεία.
Μην υποστηρίζεις κάτι που δεν μπορείς να αποδείξεις
Εάν έχεις κερδίσει βραβεία, σε έχουν αναφέρει σε άλλες ιστοσελίδες για ένα επίτευγμά σου ή αν κάποιος έχει μιλήσει για σένα, δεν αρκεί μόνο να το αναφέρεις, αλλά πρέπει και να το αποδείξεις. Τα λεγόμενα «claims» για τα οποία δεν υπάρχουν αποδείξεις, είναι αιτία να γίνει suspend το site σου από την Google.
Αξιόπιστα testimonials
Είσαι ελεύθερος να χρησιμοποιήσεις testimonials και reviews στη landing page σου. Ωστόσο, αν όσα γράφεις δεν ευσταθούν ή δεν μπορούν να αποδειχθούν, το πιο πιθανό είναι να απαιτήσει η Google να βάλεις στο επίσημο disclaimer από την πηγή του reviewer. Εάν όμως τα reviews σου προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, μπορείς να εγγραφείς στο Google Trusted Stores και να εμφανίσεις το “trust budge” στις διαφημίσεις και τις σελίδες σου.
User friendly design
Ποτέ δεν θα ‘χεις δεύτερη ευκαιρία για να κάνεις μια καλή, πρώτη εντύπωση. Επένδυσε χρόνο -και αν χρειαστεί χρήματα- σε μια επαγγελματική, καλά σχεδιασμένη σελίδα που είναι εύκολη για πλοήγηση (όσο πιο απλή, τόσο το καλύτερο). Το περιεχόμενό σου μπορεί να συναρπάζει τους χρήστες, αλλά αν το design είναι ξεπερασμένο ή μη-φιλικό τότε θα σου κοστίσει πολύ ακριβά. Στα πρώτα δευτερόλεπτα αφότου ο χρήστης προσγειωθεί στη σελίδα σου, μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτεί “Είναι σχετικό με αυτό που ψάχνω; αξίζει να παραμείνω;”
Related: Emotional Marketing: Πώς Επηρεάζουν τα Ανθρώπινα Αισθήματα την Αγοραστική μας Συμπεριφορά
Responsive layout
Ποτέ μη ξεχνάς τους χρήστες που επισκέπτονται τη σελίδα σου από mobile συσκευές. Πλέον θεωρείται αυτονόητο ότι όλες οι σελίδες θα πρέπει να είναι responsive και mobile friendly, συχνά όμως ξεχνάμε να εφαρμόζουμε αυτή τη λογική σε φόρμες εγγραφής, φόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή φόρμες κράτησης (ξενοδοχεία, εστιατόρια κτλ.). Είναι διαφορετικό να συμπληρώνει ένας χρήστης από desktop μια φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και διαφορετικό ένας mobile user.