Πηγή: www.epixeiro.gr
Όταν μιλάμε για την επιχειρηματικότητα των νέων στην Ελλάδα, θα πρέπει να ασχοληθούμε αρχικά με τους βασικούς πυλώνες που θα στηρίζεται, δηλαδή την πλατφόρμα και το πλαίσιο δράσης κι ανάπτυξης.
Η έννοια της επιχειρηματικότητας έχει ποινικοποιηθεί στην Ελλάδα, ουσιαστικά όμως από την παγκόσμια εμπειρία είναι μια δυναμική μορφή κοινωνικής παρέμβασης. που διέπεται από ανθρώπινες αξίες, νόμους της αγοράς που θεσπίζει το κράτος, προϋποθέτει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις , που πιστοποιημένες θα διασφαλίζουν την ποιότητα για τον καταναλωτή και θα δίνουν την ευκαιρία σε μια νέα ιδέα να μετατραπεί σε προϊόν ή υπηρεσία. η οποία θα ικανοποιεί ανάγκες ανθρώπων και διαδικασιών.
Η επιχειρηματικότητα των νέων δεν είναι μια κρατική «αρπαχτή» για να μειώσουμε την ανεργία, ούτε είναι μόδα. Είναι μια κουλτούρα δημιουργικότητας που αποκτά ο άνθρωπος, όταν ξεκινά από το νήπιο να ενταχθεί σε μια ομάδα, που αναγκάζεται να μοιρασθεί, να σεβαστεί, να εκφράσει τα ταλέντα του, που προσλαμβάνει κι αποδίδει ανθρώπινα συναισθήματα, που δημιουργεί βάσεις στο δημοτικό, αναπτύσσει στο γυμνάσιο, εντρυφά στο λύκειο, εξασκείται σε θεωρητικό επίπεδο στο πανεπιστήμιο, εξειδικεύεται στο μεταπτυχιακό.
Επιχειρηματικότητα είναι η κουλτούρα του ανθρώπου με αυτοπεποίθηση, που δε μεγαλώνει επικριτικά από την υπερπροστατευτική ελληνική οικογένεια, που εξασκεί τη φαντασία του με δημιουργικές εμπειρίες από τα σχολικά χρόνια, που μαθαίνει να ανακαλύπτει τη γνώση κι ανεξάρτητα να πορεύεται στη ζωή, που δε «λυγάει» όταν πέφτει, αλλά χαίρεται όταν «σηκώνεται».
Η επιχειρηματικότητα είναι ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι ΙΣΤΟΡΙΑ, είναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, για μας τους έλληνες – τις ελληνίδες είναι η μια μορφή σύνδεσης του παρελθόντος με το σήμερα για το αύριο του λαού μας, που σήμερα προσπαθεί να αποκτήσει ανάστημα κι επιρροή στο παγκόσμιο στερέωμα. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι η εγωκεντρική διάσταση της εκμετάλλευσης του αφεντικού, που εγωπαθώς έχει καθιερωθεί κι εξελίσσεται στην Ελλάδα. Η επιχειρηματικότητα είναι φορέας αλληλεπίδρασης, διάδοσης, όσμωσης, επιρροής, σεβασμού, δυναμικής παρουσίας στην παγκόσμια κοινότητα κι ο λαός που την αναπτύσσει με ποιοτικά χαρακτηριστικά, καταλαμβάνει δεσπόζουσα θέση στους τομείς που εξειδικεύεται με κριτήρια κοινωνικά, γεωπολιτικά, οικονομικά, ισορροπιών, παραγωγής πλούτου, ανάπτυξης, εξειδίκευσης.
Θα πρέπει σα χώρα να απαντήσουμε στους νέους, σε ποιά πλατφόρμα στρατηγικής σα λαός θα επενδύσουμε; που να επιχειρήσουν; ποιά είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας; γιατί να ασχοληθούν με ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ιδέες: