Οι καλλιτέχνες πάντα θέλουν τον χώρο και τον χρόνο τους για να δημιουργήσουν. Ξέρουν ότι η μοναχικότητα, ακόμη και η βαρεμάρα, είναι απαραίτητη μέσα στη φάση της δημιουργίας. Τώρα όμως, αρκετοί οικονομολόγοι, ειδικοί στα social media και επιστήμονες υποστηρίζουν ότι είναι εξίσου απαραίτητη και στις επιχειρήσεις.
Ο Scott Barry Kaufman και η Carolyn Gregoire συνέταξαν μια έκθεση για το θέμα στο Harvard Business Review, με τίτλο «Στελέχη, προστατεύστε τον ιδιωτικό σας χρόνο».
Μερικές φορές είναι σημαντικό για το μυαλό μας να μην απαντάμε άμεσα σε διάφορα ερεθίσματα και πράγματα που μας καλούν να κάνουμε, ή ακόμη και να συγκεντρωθούμε σε ένα θέμα, αλλά να αφεθούμε στις σκέψεις μας. Σε αντίθεση βέβαια με το τι μπορεί να πιστεύει το αφεντικό σου αυτό δεν είναι τεμπελιά. Είναι μία δημιουργική φάση και μέσα από αυτήν προκύπτουν οι πιο αυθεντικές ιδέες, επειδή βυθιζόμαστε σε βαθιά κρυμμένα συναισθήματα, αναμνήσεις και σκέψεις. Κάτι τέτοιες στιγμές είναι που λειτουργούν αρκετές περιοχές του εγκεφάλου και φανταζόμαστε εντελώς νέες πραγματικότητες και τρόπους για να κάνουμε διάφορα πράγματα. Και κάπου εδώ ίσως βρίσκεται και το επόμενο project στη δουλειά.
Η νευροεπιστήμη άλλωστε λέει ότι αν απαντάμε πάντα επί τόπου στα e-mails και όλα αυτά τα μηνύματα που δεχόμαστε, δεν μας μένει χρόνος για να σκεφτούμε νέες ιδέες.
«Τείνουμε να βλέπουμε τον χρόνο που περνάμε μόνοι μας ως σπατάλη χρόνου ή ένδειξη για αντικοινωνική συμπεριφορά και μελαγχολική προσωπικότητα. Αντιθέτως, όμως, θα έπρεπε να το θεωρούμε ως σημάδι συναισθηματικής ωριμότητας και υγιούς ψυχολογικής ανάπτυξης», γράφουν στην έκθεσή τους οι Kaufman and Gregoire.
gr.askmen.com