Αναμφισβήτητα, το να γράψεις ένα post το οποίο είναι unique, ενημερωτικό και προκαλεί τον αναγνώστη να εμπλακεί με το brand σου, δεν είναι κάτι εύκολο. Κι αν δεν είσαι από αυτούς που απολαμβάνουν το γράψιμο αλλά κάθονται μπροστά από την οθόνη – σβήνοντας και γράφοντας προσπαθώντας να ολοκληρώσουν ένα post – ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα, δεν θα έχεις κανένα λόγο να μην γράφεις κάθε μέρα και σε λίγο χρόνο, επιτυχημένα blog posts.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:
Γιατί χωρίς αυτό, το SEO σου θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα. Δεν θα έχεις υλικό να προωθήσεις στα social media και δεν θα ξέρεις που να μοιραστείς τα πολύτιμα calls-to-action που θα κινητοποιήσουν τους αναγνώστες σου. Πρέπει να πω κι άλλα?
Και τώρα που διευκρινίστηκε η σπουδαιότητα του blogging για το marketing του brand σου, ας προχωρήσουμε στα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
Πριν ξεκινήσεις να γράφεις, πρέπει να καταλάβεις ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Τι θέλει να μάθει από εσένα; Ποια είναι τα ενδιαφέροντα του; Κι εδώ ακριβώς είναι το σημείο που η δημιουργία personas για τους αναγνώστες σου έχει καταλυτική σημασία.
Όσο καλύτερα γνωρίζεις τις personas των αναγνωστών σου, τόσο πιο εύστοχο θα είναι το περιεχόμενο που θα αναπτύξεις. Και φυσικά, η στοχευμένη προσέγγιση των χρηστών είναι αυτή που θα τους δημιουργήσει την ανάγκη να κρατήσουν επαφή με το brand σου.
Για παράδειγμα, αν το κοινό-στόχος σου είναι η ηλικία των 25 έως 35, πιθανότητα δεν χρειάζεται να τους δώσεις πληροφορίες για το πως να χρησιμοποιούν τα social media, το γνωρίζουν ήδη. Πρόσφερε τους πληροφορίες για το πως θα διαχειριστούν τα social media της επιχείρησής τους, με έναν τρόπο πιο επαγγελματικό και πιο στοχευμένο.
Πριν πληκτρολογήσεις οτιδήποτε, πρέπει να βρεις ποιο είναι το θέμα για το οποίο θέλεις να γράψεις. Και το θέμα αυτό να σε ενδιαφέρει. Αν πάλι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει (γεγονός απόλυτα φυσιολογικό), προσπάθησε να επιδείξεις έναν ενθουσιασμό γι’ αυτό. Γιατί όπως λένε: “No fun for the writer, no fun for the reader”.
Φυσικά δεν μπορείς να γνωρίζεις όλα τα θέματα εξίσου καλά. Θα υπάρξουν ίσως θέματα για τα οποία δεν γνώριζες τίποτα μέχρι να χρειαστεί να γράψεις γι’ αυτά. Μην ανησυχείς, κανείς δεν τα ξέρει όλα άλλωστε. Αλλά όλοι μπορούν με κατάλληλη έρευνα να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις.
Ερεύνησε το θέμα σου μέσα από διαφορετικές πηγές, μέχρι να καταλήξεις στις πιο έγκυρες πληροφορίες για να συμπεριλάβεις στο blog post σου.
Ο τίτλος σου είναι αυτός που θα κάνει τον χρήστη να κλικάρει το post σου, να το διαβάσει και να το μοιραστεί. Αποτελεί την πρώτη εντύπωση του αναγνώστη γι’ αυτό που έχεις δημιουργήσει. Και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η πρώτη εντύπωση. Άλλωστε δεν κλικάρουμε σε περιεχόμενο, κλικάρουμε σε τίτλους. Δημιούργησε λοιπόν ένα εντυπωσιακό headline που θα τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη.
*Διάβασε το άρθρο μας με τα 10 καλύτερα social management tools που περιλαμβάνει το King Sumo, ένα εργαλείο για επιτυχημένους τίτλους άρθρων.
Η πρώτη παράγραφος του post σου είναι και η πιο σημαντική. Αν δεν καταφέρεις να αιχμαλωτίσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη στις πρώτες γραμμές, είναι πολύ πιθανό να μην δώσει καμία ευκαιρία στο post σου. Για το λόγο αυτό προσπάθησε, όχι μόνο να περιγράψεις το περιεχόμενο και τον στόχο του κειμένου σου, αλλά και να δημιουργήσεις μία σύνδεση με τον αναγνώστη.
Πολλές φορές οι πληροφορίες που πρέπει να συμπεριληφθούν είναι τόσες πολλές, που το μέγεθος του άρθρου αποθαρρύνει τον αναγνώστη από το να το διαβάσει. Η οργάνωση λοιπόν του περιεχομένου σου, θα κάνει το post σου πιο φιλικό και ευανάγνωστο.
Κι αφού έχεις συγκεντρώσει και οργανώσει όλες τις πληροφορίες κι έχεις κάνει ένα σχεδιάγραμμα του post, ήρθε η ώρα να τα ενώσεις σ’ ένα κείμενο.
Σίγουρα δεν είναι κάτι εύκολο. Όμως το γράψιμο είναι μία δεξιότητα που μπορείς να καλλιεργήσεις. Κι αν στην αρχή χρειάζεσαι μέρες για να ολοκληρώσεις ένα post, να ξέρεις πως οι μέρες θα γίνουν ώρες, όσο πιο συχνά γράφεις.
Όσον αφορά το γράψιμο ενός post, δεν υπάρχουν ιδιαίτερα tips που μπορούν να το κάνουν πιο εύκολο. Κάποιοι προτιμούν να γράφουν μικρά κομμάτια του post σε διαφορετικές στιγμές. Κάποιοι άλλοι προτιμούν η συγγραφή να είναι συνεχόμενη. Αυτό εναπόκεινται στην ευχέρεια του καθενός. Βέβαια η σύνταξη ενός κειμένου χωρίς διακοπή σε γλιτώνει από λάθη, όπως να ξεφύγεις από το κεντρικό θέμα.
Η επεξεργασία του κειμένου που έχεις συντάξει είναι ένα βήμα που δεν πρέπει να παραλείψεις πριν την ανάρτησή του. Η διόρθωση γραμματικών και συντακτικών λαθών δεν αποτελεί το μοναδικό μέρος αυτής.
Τι περιλαμβάνει λοιπόν η επεξεργασία ενός post?
Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να βρεις σημεία στο κείμενο που ακούγονται “περίεργα”. Σίγουρα θα παραξενέψουν και τον αναγνώστη σου. Διόρθωσε λοιπόν τα σημεία αυτά, ώστε το κείμενο να αποκτήσει φυσική ροή (ακόμα κι αν πρέπει να διαγράψεις ολόκληρες παραγράφους που με δυσκολία έγραψες).
Ιδανικά, ζήτησε από κάποιον που έχει εμπειρία στην επεξεργασία κειμένων να το διαβάσει. Ζήτησε του να απαντήσει σε ερωτήματα όπως: Το κείμενο έχει ροή; Είναι δομημένο σε μία λογική ακολουθία; Είναι εμφανές το μήνυμα του κειμένου; Αυτά είναι ερωτήματα που ένα τρίτο πρόσωπο μπορεί να απαντήσει, βοηθώντας σε να τελειοποιήσεις το post σου.
Tα tags ή αλλιώς ετικέτες λειτουργούν ως “on-page λέξεις-κλειδιά” που περιγράφουν το post σου. Επιτρέπουν ακόμα στους αναγνώστες να βρουν παρόμοιο υλικό μέσα στο blog σου. Χρησιμοποίησε λοιπόν τα tags που πραγματικά αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο που έχεις αναπτύξει.
Κανείς δεν θα διαβάσει ένα μονότονο και άχαρο post, όσο καλογραμμένο και να είναι. Ενσωμάτωσε λοιπόν εικόνες σχετικές με το περιεχόμενο σου. Καθώς το εικονικό περιεχόμενο είναι αυτό που αυξάνει την κυκλοφορία στα social media, επομένως καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι να πετύχει το blog σου στα social media.
Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση συναφών με το περιεχόμενο εικόνων, λαμβάνει 94% περισσότερες προβολές από ένα περιεχόμενο χωρίς εικόνες.
Είτε γράφεις για να αυξήσεις την κυκλοφορία στο blog σου, είτε γράφεις για να προωθήσεις κάποιο προϊόν, γράφεις για κάποιο λόγο. Θέλεις οι αναγνώστες να προβούν σε κάποια δράση αφού τελειώσουν το διάβασμα του post σου. Να διαβάσουν ένα αντίστοιχο post, να εγγραφούν στο newsletter σου, να εγγραφούν σε ένα webinar κλπ. Γι’ αυτό φρόντισε το κάλεσμα αυτό για δράση να είναι ξεκάθαρο και εύκολο να πραγματοποιηθεί.
Χρησιμοποίησε Calls-To-Action (CTA) για να δημιουργήσεις περιεχόμενο που οι αναγνώστες ενδιαφέρονται ειλικρινά να διαβάσουν.
Αφού ολοκληρώσεις το γράψιμο και την επεξεργασία του post, ήρθε η ώρα να το βελτιστοποιήσεις για την αναζήτηση. Μην προσπαθείς να ενσωματώσεις πολλά keywords που θα έχουν ως αποτέλεσμα την κακή εμπειρία του αναγνώστη. Στοχευμένα keywords και μικρά URLs είναι ο,τι χρειάζεσαι. Διάβασε επίσης τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη που οδηγούν σε μειωμένη απόδοση του SEO.
Τα βασικότερα σημεία που πρέπει να προσέξεις είναι τα εξής:
Τα Μeta Descriptions είναι οι περιγραφές κάτω από τον τίτλο της σελίδας του post, που εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google. Παρέχουν στους χρήστες μια μικρή περίληψη για το post που πρόκειται να κλικάρουν, και μπορούν να βελτιώσουν το Click-Through-Rate σου στην αναζήτηση. Αποτελούνται από 150 με 160 χαρακτήρες και συνήθως ξεκινούν με κάποιο ρήμα πχ. Διάβασε, Μάθε, Δες κλπ.
Τα περισσότερα blogging softwares χρησιμοποιούν τον τίτλο του post ως τίτλο της σελίδας, στοιχείο σημαντικό για το SEO σου. Αν έχεις ακολουθήσει τα παραπάνω βήματα, σίγουρα θα έχεις συμπεριλάβει keywords στον τίτλο. Μην προσπαθήσεις να ενσωματώσεις παραπάνω λέξεις-κλειδιά που θα χαλάσουν τη φυσική ροή του τίτλου.
To Αnchor Text είναι η λέξη ή οι λέξεις που θα συνδέσεις είτε με την δικιά σου ιστοσελίδα, είτε με κάποια άλλη. Διάλεξε προσεκτικά ποια keywords θέλεις να συνδέσεις με το site σου, γιατί οι μηχανές αναζήτησης το λαμβάνουν υπόψιν τους, όταν σκανάρουν την ιστοσελίδα σου για συγκεκριμένα keywords. Την ίδια προσοχή πρέπει να επιδείξεις και για τις άλλες ιστοσελίδες με τις οποίες θα δημιουργήσεις σύνδεσμο, καθώς πρέπει αυτές να έχουν καλή κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google, επομένως και υψηλό PageRank.
Με τους περισσότερους χρήστες σήμερα να περνούν τον χρόνο τους online μέσω κάποιας κινητής συσκευής, το να έχεις μια ιστοσελίδα που είναι σχεδιασμένη για κινητές συσκευές (responsive design) είναι αναγκαίο. Οι επισκέπτες του blog σου πρέπει να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία στην ανάγνωση του από το κινητό τους ή κάποια άλλη mobile συσκευή, ώστε να ενισχυθεί το SEO σου.
Αυτά ήταν μερικά βήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να γράψεις ένα όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένο blog post. Σημασία έχει αυτά που γράφεις να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του κοινού σου και οι αναγνώστες να επιστρέφουν στο blog σου για να διαβάσουν περισσότερα. Το blogging φαντάζει απλό μέχρι να ξεκινήσεις να το κάνεις. Σίγουρα όμως με τον καιρό γίνεται πιο εύκολο.
Αν υπάρχει κάποια προσέγγιση στην διαδικασία συγγραφής ενός blog post που δεν συμπεριλήφθηκε, ενημέρωσε μας στα comments…