Στην εποχή των ψηφιακών επικοινωνιών και της ανακάλυψης ολοένα και περισσότερο εγείρεται η ανάγκη στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια καλή στρατηγική γύρω από τη δόμηση της φήμης τους μέσα από τις κριτικές του κοινού. Όταν δε μιλάμε για μικρές, τοπικές επιχειρήσεις αυτή η ανάγκη είναι εξέχουσας σημασίας για την ύπαρξή τους. Τα παραπάνω μπορούν να γίνουν αντιληπτά από κάποια αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία που θα δούμε παρακάτω:
Το κοινό στις κριτικές δεν κοιτάει απλά το γενικότερο πλαίσιο. Για να έχει αξία γι΄αυτούς κάποια κριτική να τη διαβάσουν και τη θεωρήσουν αξιόπιστη και χρήσιμη πρέπει να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το είδος της πληροφορίας που παρέχουν. Θα πρέπει να παρέχουν τις παρακάτω πληροφορίες.
Μια κριτική για να είναι ελκυστική στο κοινό θα πρέπει να μην είναι ούτε πολύ μικρή ούτε πολύ μεγάλη. Θα πρέπει δηλαδή να έχει μια μέση έκτασηαλλά να είναι και περιεκτική. Αυτό συμβαίνει καθώς ένας καταναλωτής θα περάσει συγκεκριμένο χρόνο διαβάζοντας κριτικές, αφού δε θα διαβάσει μόνο μια. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι άνθρωποι διαβάζουν 4-6 κριτικές. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ο αριθμός αυτός κυμαίνεται στις 2-21.
Η ποιότητα των αξιολογήσεων είναι πάρα πολύ σημαντική. Δεν αναφερόμαστε στην απλή διαχείριση των κριτικών όπως συμβαίνει στις κλασσικές πλατφόρμες που απλά σβήνουμε τα «άσχημα» σχόλια. Η ποιότητα έγκειται στο να μην υπάρχουν σχόλια/κριτικές που θα αναφέρουν με ολόκληρη έκθεση ή περιεκτικά τα σχόλια που θα είναι διθυραμβικές αλλά να υπάρχουν εκεί και να είναι αληθινές. Για αυτό το στοιχείο δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν. Απλά θα πρέπει να ψάξετε και να συγκεντρώσετε αυτές τις κριτικές.
Για να έχει αξία μια κριτική για το κοινό θα πρέπει να είναι γραμμένη μέσα σε 6 μήνες. Διαφορετικά δεν έχει κάποια αξία για το κοινό. Αν είναι κάποια κριτική πολύ παλιά εύλογα το κοινό δεν θα την εμπιστευτεί.
Η βαθμολογία με τα αστέρια είναι το σημαντικότερο πάνω στις κριτικές. Αν η βαθμολογία σου είναι κάτω από 3 αστέρια στις μηχανές αναζήτησης θα εμφανίζεται χαμηλά και το κοινό θα προσπερνά την επιχείρησή σας. Θα πηγαίνει λοιπόν εύκολα σε κάποια ανταγωνίστρια επιχείρηση, χωρίς καν να σας έχει παρατηρήσει. Οι περισσότεροι καταναλωτές πριν ξεκινήσουν να κάνουν έρευνα για κάτι που θέλουν έχουν στο μυαλό τους τη μίνιμουμ βαθμολογία κριτικών των επιχειρήσεων που θα κοιτάξουν. Συνήθως, αυτό το μίνιμουμ είναι τα 3 αστεράκια.
Στη συνέχεια, θα αναφέρουμε κάποιες μεθόδους ώστε να καταφέρετε να υπάρξει βελτίωση στις κριτικές της επιχείρησής σας. Φαινομενικά ίσως να είναι εύκολο, για τους γνώστες του είδους ναι. Αν και θέλει δουλειά αλλά και προσπάθεια για να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Τι μπορεί να γίνει επομένως; Θα το δούμε παρακάτω βήμα-βήμα.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο τις κριτικές που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Έτσι, με έναν ενδελεχή έλεγχο θα ανακαλύψετε σε ποια μέσα έχετε παρουσία και σε ποια υπάρχουν κριτικές για εσάς. Από αυτές τις κριτικές μπορείτε να έχετε όχι μόνο μια γενική γνώμη του κοινού για εσάς αλλά και έναν μέσο όρο βαθμολογίας. Επιπρόσθετα, από αυτή την έρευνα θα μπορέσετε να δείτε σε ποια μέσα αξίζει να δώσετε αξία και να βελτιώσετετην παρουσία σας.
Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για το τι χρειάζεται να βελτιωθεί στην παρουσία σας. Επίσης, εύκολα θα γίνει αντιληπτό ποιες πρακτικές είναι καλές και ποιες όχι για εσάς.
Ζητήστε τις διευθύνσεις των e-mail τους όταν επισκέπτονται τη σελίδα σας.
Λίγες μέρες αφού έχουν έρθει σε επαφή με την επιχείρησή σας οι καταναλωτές καλό θα ήταν να υπήρχε αποστολή ενός e-mail που θα τους προτρέπει να κάνουν κάποια κριτική για εσάς και για την εξυπηρέτησή σας. Αν δεν έχετε πολύ χρόνο καλή ιδέα είναι να υπάρχει ένα αυτοματοποιημένο e-mail που θα αποστέλλεται.
Μετά από όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει μια πιο άμεση επαφή με το κοινό. Καλό θα ήταν να υπάρχει απάντηση σε όλες τις κριτικές. Είτε αρνητικές, είτε θετικές. Επιπρόσθετα, να μην ξεχνάτε να απαντάτε σε όλα τα σχόλια στα Social Media. Όπως έχουμε αναφέρει και άλλες φορές με αυτόν τον τρόπο βγαίνει προς τα έξω η ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σας.