Για να γίνει όλη η παράθεση πιο κατανοητή, είναι δόκιμο να αναφέρουμε τον ορισμό τoυ Google Analytics. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί τον τρόπο συλλογής, μέτρησης και ανάλυσης ψηφιακού μάρκετινγκ και δεδομένων ενός ιστότοπου. Με λίγα λόγια κάθε φορά που δημιουργούμε έναν λογαριασμό στο Google Analytics, δημιουργούμε ένα κανάλι διοχέτευσης πληροφορίας στο οποίο μπορούμε να ορίσουμε την πληροφορία που θέλουμε να εκμαιεύσουμε.
Για τους Marketers είναι το εργαλείο, που λέει εάν οι προσπάθειές σας, μεταφράζονται τελικά σε αποτελέσματα. Δυστυχώς, το Google Analytics μπορεί να είναι δύσκολο ακόμη και για έμπειρους. Υπάρχουν πάρα πολλά δεδομένα με άμεσο αποτέλεσμα τη δυσκολία επιλογής για αυτά τελικά που μας ενδιαφέρουν.
Μια λίστα με σημαντικά σημεία αποτελεί η παρακάτω, την οποία χρησιμοποιώντας την, μπορείτε αμέσως να πάρετε μια καλή εικόνα της απόδοσης της marketing καμπάνιας σας.
Είναι κοινώς αποδεκτό, ότι ζούμε στον κόσμο της mobile περιήγησης. Πλέον οι χρήστες που περιηγούνται μέσω κινητού τηλεφώνου υπερβαίνουν τους desktop users. Ένα βασικό σημείο λοιπόν αποτελεί κατά πόσο η παρουσία μας «κρίνεται» mobile-friendlyκαι κατά πόσο αυτό, τελικά μας δίνει values. Το mobile performance report, μας δείχνει, πόσο καλά πάει το site μας, σε μια κινητή συσκευή και αν και κατά πόσο βελτιστοποιείται. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να δούμε ποιες είναι οι αλλαγές που πρέπει να κάνουμε, αλλά και να δούμε ποιες κινητές συσκευές/browsers χρησιμοποιούν οι πελάτες για να έχουν πρόσβαση στον ιστότοπό μας. Έτσι μετράμε εάν έχουμε επαρκή ή όχι απόδοση σε ορισμένες συσκευές.
Η πρόσβαση σε αυτό είναι απλή: απλώς μεταβείτε στο Audience -> Mobile -> Overview
Θέλετε να μάθετε αν οι χρήστες κάνουν κλικ στις διαφημίσεις σας; Εάν το post σας που δημοσιεύσατε πρόσφατα, παράγει traffic στον ιστότοπό σας; Τι γίνεται με τη στρατηγική SEO και αν λειτουργεί πραγματικά;
Το traffic acquisition report θα μας πει όλα αυτά και πολλά άλλα. Ίσως αυτό θα έπρεπε να αποτελεί, το πρώτο βήμα στη διαδικασία του reporting. Αυτό μπορείτε να το δείτε πηγαίνοντας στο Acquisition -> Overview. Έπειτα εκεί μπορείτε να δείτε και περισσότερες πληροφορίες, όπως το από πού προήλθε το traffic στο site μας. (Acquisition -> Overview -> All Traffic -> Referrals)
To οργανικό traffic στη σελίδα σας σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο μέρος του συνόλου. Δυστυχώς όμως από το 2012 όταν ψάχνουμε report για organic traffic keyword, η απάντηση που παίρνουμε σε κάποια από αυτά είναι “not provided”, καθώς η Google έχει αποφασίσει να κρυπτογραφήσει μερικά από τα keyword. Μηχανές όπως η Firefox, Safari, Chrome κρυπτογραφούν τις αναζητήσεις χρηστών. Ωστόσο, μπορoύμε να δούμε και να βγάλουμε ικανοποιητικά συμπεράσματα, παρακολουθώντας την απόδοση των μη κρυπτογραφημένων στοιχείων και να μαντέψουμε τελικά τα “not provided”.
Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα, για να διαπιστώσετε ποια keyword λειτουργούν καλύτερα για εσάς, πόσα από αυτά συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων σας και ποια πρέπει να αλλαχτούν στο μέλλον.
Ο αριθμός των νέοεπισκευθέντων της σελίδας σας σίγουρα είναι μεγάλος. Το να καταφέρεις όμως, τους χρήστες να επιστρέψουν, είναι τελικά αυτό που μας ενδιαφέρει. Όταν ένας χρήστης επιστρέφει συνήθως καταλήγει στο να γίνει πελάτης, αναγνώστης ή fan. To path εδώ Audience -> Behavior -> New vs. Returning θα σας πει ποιο ποσοστό των χρηστών σας, επιστρέφει στον ιστότοπό σας.
Η παραπάνω αναφορά αποτελεί έναν συνοπτικό τρόπο ελέγχου της καμπάνιας σας αλλά και ίσως έναν τρόπο, για να χρησιμοποιήσετε αυτά τα report, ως οδηγούς για να κατανοήσετε καλύτερα αυτό το απίστευτο εργαλείο. Σίγουρα για περαιτέρω ανάλυση, που σίγουρα είναι απαραίτητη για όλους τους Marketers, είναι καλύτερο να απευθυνόμαστε στους experts του είδους!