Του Panos Mourdoukoutas
Τα κλασικά αυτοκίνητα και τα Bitcoins είναι δύσκολο να συγκριθούν. Αλλά έχουν ορισμένα κοινά: Είναι και τα δύο σπάνια και απολαμβάνουν μεγάλης ζήτησης από ένα πλήθος ενθουσιασμένων οπαδών και επενδυτών που αγαπούν την περιπέτεια.
Άμα τα βάλουμε μαζί, η σπανιότητα και ο ενθουσιασμός μπορούν να προσφέρουν αστρονομικές αποδόσεις σε βάθος χρόνου.
Ακολουθούν μερικά στατιστικά στοιχεία που καταρτίζει η MoneySuperMarket και επιβεβαιώνουν τη σχέση μεταξύ σπανιότητας και επενδυτικών αποδόσεων για τα κλασικά αυτοκίνητα:
1. Ferrari 250 GTO –Με έτος κατασκευής το 1962, η αγορά υποδέχτηκε μόλις 36 αυτοκίνητα. Το συγκεκριμένο αμάξι, που δημιουργήθηκε ειδικά για τον οδηγό της Formula 1 Σερ Στέρλινγκ Μος πωλήθηκε αντί του εντυπωσιακού ποσού των 38.115.000 δολαρίων το 2012.
2. Mercedes Benz W196 –Πρώην “θαμώνας” της Formula 1, η W196 του 1954 κέρδισε 9 από τους 12 αγώνες που συμμετείχε, και δικαίως χάρισε 29.600.000 δολάρια στον πωλητή της το 2013.
3. Jaguar D-Type – Έχοντας κερδίσει το ράλι του Le Mans το 1955, 56, και 57, η Jaguar D-Type ήταν δύσκολο να περάσει απαρατήρητη ακόμη και χωρίς την εντυπωσιακή τιμή πώλησης των 21.780.000 που εξασφάλισε σε δημοπρασία τον Αύγουστο του 2016.
Προφανώς, και τα τρία κλασικά αυτοκίνητα έκαναν τους αρχικούς ιδιοκτήτες τους πολυεκατομμυριούχους.
“Η συλλογή αυτοκινήτων είναι μια ισχυρή βιομηχανία – τόσο για τους συλλέκτες όσο και για όσους επιθυμούν να κάνουν μια έξυπνη επένδυση”, είπε ο εκπρόσωπος της MoneySupermarket.Co. “Παρακολουθώντας ποια αυτοκίνητα πουλάνε περισσότερο κάθε χρόνο είναι ένας σπουδαίος τρόπος για τις δυο πλευρές να διασφαλίσουν ότι φεύγουν από τις δημοπρασίες ικανοποιημένοι –και για τους λάτρεις αυτοκινήτων να ρίχνουν ένα βλέφαρο στα τα αυτοκίνητα των ονείρων τους!”.
Η συλλογή Bitcoin είναι επίσης μια ισχυρή βιομηχανία, κάνοντας πολύ γρήγορα ορισμένους επενδυτές πολυεκατομμυριούχους. Τουλάχιστον τους επενδυτές που έβαλαν χρήματα στο ψηφιακό νόμισμα, όταν διαπραγματευόταν σε ένα μικρό κλάσμα της τρέχουσας τιμής του.