Προσφορές, οφέλη, δώρα και παροχές είναι λίγα από τα μέσα που χρησιμοποιούν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις σαν οχήματα επικοινωνίας αλλά και δέλεαρ, για τα προγράμματα επιβράβευσης των πελατών τους. Στόχος όχι μόνο η ενίσχυση της πιστότητας των ήδη πελατών τους αλλά ταυτόχρονα και η προσέλκυση ενός απολύτως νέου πελατολογίου που επιθυμεί να γίνει μέρος όλων εκείνων των προνομίων που επιθυμείτε να του προσφέρετε. Αν λοιπόν σκοπεύετε να αξιοποιήσετε τη δυναμική που έχει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για τους πελάτες της επιχείρησής σας, διαβάστε 3 βασικά στοιχεία που πρέπει να εμπεριέχει η ενέργεια μάρκετινγκ που ετοιμάζετε!
Έχει δύναμη η προσφορά σας;
Άλλο διαθέτω, άλλο παρέχω άλλο προσφέρω. Είστε σίγουροι πως η προσφορά σας αποτελεί μία πραγματική ευκαιρία για τους πελάτες σας; Το κυριότερο στοιχείο σε ένα πρόγραμμα ανταμοιβής είναι η αξία της ίδιας της προσφοράς. Αυτή πρέπει να είναι σημαντική, ουσιαστική και εντυπωσιακή ώστε να ξεχωρίζει και να διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες ενέργειες μάρκετινγκ της επιχείρησής σας. Το να προσφέρετε στους πελάτες σας ακόμη μία προσφορά, ίδια με εκείνες που τους έχετε συνηθίσει στο παρελθόν, όχι μόνο δε θα έχει τα αναμενόμενα οφέλη αλλά αντιθέτως θα δημιουργήσει και αρνητική αίσθηση για τον “φθηνό” κυριολεκτικά και μεταφορικά, τρόπο, με τον οποίο προσπαθείτε να κερδίσετε το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη τους. Όπως καταλαβαίνετε οι ισορροπίες είναι αρκετά λεπτές και σε πολλές περιπτώσεις η ζημιά για τον επιχειρηματία μπορεί να περιλαμβάνει από το οικονομικό κόστος μίας υπέρμετρης ή λανθασμένα υπολογισμένης προσφοράς που και θα κοστίσει πολλά στην ίδια την επιχείρηση αλλά ταυτόχρονα μπορεί και να της χαρίσει ένα άσχημο όνομα στην αγορά. Εδώ έγκειται και ο ρόλος του συμβούλου μάρκετινγκ oοποίος έχει τις γνώσεις και τις εμπειρίες ώστε να μπορεί να αξιολογήσει όλα τα δεδομένα μίας τέτοιας ενέργειας μάρκετινγκ προφυλάσσοντας την επιχείρηση από ανεπιθύμητες εκπλήξεις.
Επιβράβευση με συνεργασίες!
Το να δείξετε το ενδιαφέρον σας για τους πελάτες σας και τις ανάγκες τους δεν περιορίζεται μόνο σε προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται αποκλειστικά και από τη δική σας επιχείρηση. Σαν επιβράβευση μπορεί να θεωρηθεί και η προσφορά προϊόντων – υπηρεσιών από μία άλλη συνεργαζόμενη με εσάς,τοπική επιχείρηση! Στα προγράμματα επιβράβευσης είναι σημαντικό να διασφαλίζουμε συνεργασίες και με άλλες επιχειρήσεις, το αντικείμενο των οποίων πραγματικά μπορεί να εκτοξεύσει τα αποτελέσματα της ενέργειάς σας! Δε πρέπει να ξεχνάτε πως ο σκοπός ενός προγράμματος επιβράβευσης δεν είναι τόσο η άμεση πώληση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας αλλά η πολυεπίπεδη ανάδειξη της επιχείρησής σαςστη συνείδηση του υπάρχοντος αλλά και του εν δυνάμει πελατολογίου σας. Δείξτε και αποδείξτε πως νοιάζεστε για τις ανάγκες των πελατών σας, επιβραβεύοντάς τους ακόμη και με προνόμια που δεν προέρχονται άμεσα από την επιχείρησή σας!
“Αυτή η προσφορά είναι για σένα!”
Όλοι οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να αισθανθούν ξεχωριστοί. Να αισθανθούν πως αποτελούν ένα ιδιαίτερο κομμάτι ενός ευρύτερου συνόλου. Με αυτό το σκεπτικό πρέπει να αντιμετωπίσετε τους πελάτες σας, κάνοντας τους να νιώσουν ξεχωριστοί. Στο μάρκετινγκ τίποτα δεν είναι τυχαίο και πολύ περισσότερο η ύπαρξη κάποιων πολύ γνωστών σε όλους μας όρων, όπως Exclusive, VIPκτλ. Αυτοί οι όροι, δημιουργούν μία ζώνη προνομίων μέσα στην οποία μπορούν να βρεθούν επιλεγμένοι και μόνο πελάτες. Προσοχή! Αυτά τα προνόμια όπως σας ανέφερα και παραπάνω, πρέπει να είναι πραγματικά και να έχουν ουσιαστική αξία για τους πελάτες σας. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση με υποτυπώδεις προσφορές δεν μπορεί να λογιστεί σαν μία προσφορά για λίγους και εκλεκτούς αλλά σαν μία προσπάθεια εξαπάτησης, κάτι που αργά η γρήγορα θα γυρίσει εναντίον σας. Με απλά λόγια, στόχος σας είναι να ανταμείψετε τους πελάτες οι οποίοι με την προτίμησή τους, έχουν ανταμείψει και εσάς με την εμπιστοσύνη τους ή σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να το κάνουν με σκοπό τα οφέλη και τα προνόμια που θα τους προσφέρετε!
Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ
& Ανάπτυξης Επιχειρήσεων