Πέντε λεπτομέρειες που πρέπει να προσέξεις αν θες να έχεις ελπίδες στην αγορά εργασίας, όπως τις αποκάλυψαν HR Μanagers του εξωτερικού.
Τα τελευταία χρόνια το LinkedIn έχει γίνει, ειδικά στο εξωτερικό, το πιο σημαντικό εργαλείο για την ανεύρεση εργασίας. Και στην Ελλάδα, όμως, κάθε άλλο παρά λίγοι είναι αυτοί που έχουν ανοίξει προφίλ και αρκετοί εκείνοι που έχουν καταφέρει να βρουν δουλειά μέσα απ’ αυτό.
Όπως ακριβώς λοιπόν έχει σημασία να έχεις ένα καλοφτιαγμένο βιογραφικό, που να τραβά το ενδιαφέρον όχι μόνο για τα προσόντα σου αλλά και την εικόνα του, άλλο τόσο σημαντικό είναι να έχεις ένα «τακτοποιημένο» προφίλ στο LinkedIn.
Δώσε βάση, λοιπόν, στα παρακάτω πέντε πιο συνηθισμένα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν τα χειρότερα προφίλ στο LinkedIn, όπως εξηγούν HR managers που χρησιμοποιούν συνεχώς την πλατφόρμα για να βρουν συνεργάτες.
Δεν είναι επικαιροποιημένο
Είτε είσαι σε φάση αναζήτησης είτε όχι, θα πρέπει να έχεις υπόψιν ότι ένα προφίλ που έχει να ανανεωθεί απ’ τον καιρό του Νώε μπορεί να σου κλείσει πόρτες, που σε άλλες περιπτώσεις θα σου άνοιγε. Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι το βλέπουν όπως το βιογραφικό τους σημείωμα, κάτι που ανανεώνουν μόνο όταν χρειαστεί. «Αυτή είναι πολύ κακή κίνηση» εξηγεί η Stacy Zapar, ιδρύτρια της εταιρείας λογισμικού Tenfold, που συχνά προσλαμβάνει κόσμο μέσω του LinkedIn.
«Σκέψου το προφίλ σου στο LinkedIn σαν ένα online portfolio. Πρέπει να είναι δυναμικό και να αντιπροσωπεύει το παρόν. Αν περιμένεις να το ανανεώσεις την επόμενη φορά που θα θελήσεις να βρεις νέα δουλειά, είναι πιθανό να ξεχάσεις σημαντικές λεπτομέρειες. Ακόμη, λοιπόν, κι αν δεν ψάχνεσαι ποτέ δεν βλάπτει να το κρατάς ενήμερο. Που ξέρεις; Μπορεί να σε προσεγγίσει κάποιος δίνοντας σου ευκαιρίες που ποτέ δεν είχες φανταστεί», συμβουλεύει η ίδια.
Είναι χάλια το bio σου
Όταν ένας μάνατζερ κάνει αναζήτηση στο LinkedIn, βλέπει μια σειρά υποψηφίων που ταιριάζουν στα κριτήρια. Συχνά όμως δεν έχει αρκετό χρόνο να κοιτάξει πέρα απ’ τον τίτλο δουλειάς και την μικρή περιγραφή. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είναι αρκετά ελκυστική. «Η περιγραφή είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάζουμε, γι’ αυτό φρόντισε να εκμεταλλευτείς σωστά αυτό το πλαίσιο ώστε να πεις κάτι παραπάνω απ’ τον τίτλο επαγγέλματος» αναφέρει ο Andrew Carges , αντιπρόεδρος της GoDaddy. «Αν δεν το κάνεις», συμπληρώνει, «θα καταλήξεις απλά σε ένα σωρό με παρόμοιες περιγραφές. Αν πάλι δυσκολεύεσαι να βρεις τα κατάλληλα λόγια, τότε δεν έχεις παρά να ρίξεις μια ματιά στο προφίλ της Cindy Gallop».
Δεν έχει συνοχή
Οι περισσότεροι χρήστες γράφουν το σημείωμά τους στο LinkedIn με τρόπο που να αντανακλά την εργασιακή τους εμπειρία και το τι έχουν καταφέρει μέχρι τώρα. Είναι αρκετά αποτελεσματικό για να δει κάποιος τι έχεις κάνει και πού ήσουν, αλλά δεν θα σε κάνει να ξεχωρίσεις.
Δοκίμασε να προσεγγίσεις το προφίλ σου σαν μια ιστορία, προτείνει ο creative strategist Victor Nguyen-Long. «Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να είσαι μάστερ στο storytelling αλλά τουλάχιστον προσπάθησε να γράψεις ένα κείμενο που δεν θα καταγράφει απλά τις εργασιακές σου αλλαγές». Κάν’ το λίγο πιο προσωπικό, εξήγησε ποιο είναι το κίνητρο σου και δείξε δημιουργικότητα.
gr.askmen.com