Το marketing, οι πωλήσεις και το PR αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιχείρησης. Η ειρωνεία ωστόσο, είναι ότι οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις, θεωρούν αυτές τις έννοιες συνώνυμες! Στην πραγματικότητα αποτελούν εξειδικευμένα πεδία, με το καθένα να έχει διαφορετική ταυτότητα. Για να γίνει αυτή η διάκριση αντιληπτή, είναι χρήσιμο να αναλύσουμε το κάθε ένα από αυτά, μιλώντας με καθαρά τεχνικούς όρους.
Πιο συγκεκριμένα οι Δημόσιες Σχέσεις αναφέρονται στη διατήρηση μιας ευνοϊκήςδημόσιας εικόνας, τo marketing είναι το μέσο που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για να προωθήσει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της, ενώ οι πωλήσεις από την άλλη πλευρά είναι οι ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί, αποσκοπώντας στην πώληση. Με λίγα λόγια το PR επικεντρώνεται στην «οικοδόμηση» μιας φήμης για την επιχείρηση, το marketing περιστρέφεται γύρω από την προώθηση των υπηρεσιών και των αγαθών του προϊόντος, ενώ οι πωλήσεις είναι η τελική διαδικασία αυτού του κύκλου. Πρόκειται για συνδεδεμένες έννοιες, αλλά τελείως διαφορετικές μεταξύ τους.
Όπως προκύπτει από τον ορισμό, το PR στρέφεται στην ανάδειξη τς επιχείρησης ως μια αξιόπιστη πηγή, για τους πελάτες της. Αλλά το ερώτημα είναι γιατί οι δημόσιες σχέσεις είναι σημαντικές; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, μπορεί να συνοψιστεί σε μία πρόταση: «Οι άνθρωποι αγοράζουν εμπορικά σήματα! Δεν αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες. Αγοράζουν σχέσεις και ιστορίες.», Seth Gordin.
To marketing εστιάζει στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επωνυμίας. Οι τακτικές οι οποίες χρησιμοποιεί στοχεύουν στην προώθησή τους. Γιατί όμως μια επιχείρηση χρειάζεται σταθερή στρατηγική marketing; O λόγος είναι γιατί μέσω σταθερών στρατηγικών, το προϊόν της εκάστοτε επιχείρησης γίνεται γρήγορα γνωστό στην αγορά, διεγείρει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών και τους παρακινεί να το αγοράσουν.
Προχωρώντας στο τελευταίο μέρος της συζήτησής μας, θα μιλήσουμε για τις πωλήσεις, οι οποίες αφορούν το τελικό στάδιο του προϊόντος. Γιατί οι πωλήσεις είναι σημαντικές; Η απάντηση σε αυτό το σημείο είναι ξεκάθαρη. Οι πωλήσεις είναι εκείνο το μέρος της διαδικασίας που τελικά μετατρέπει τον ενδιαφερόμενο σε πελάτη και αποφέρει την εισροή στην επιχείρηση.
Οι πληροφορίες που μοιράζομαι σε αυτή την ανάρτηση μπορεί να φαίνονται απλές και βασικές για πολλούς, παρόλα αυτά θεωρώ ότι υπάρχει σύγχυση των εννοιών, πράγμα που οδηγεί σε σύγχυση και στην πράξη! Εάν κάνετε το ίδιο λάθος, τότε είναι καιρός να εμβαθύνετε και να επενδύσετε σε αυτούς τους τρεις τομείς, ώστε να μάθετε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες της επιχείρησής σας.