Πηγή: www.epixeiro.gr
GloVo. Επιχειρηματικότητα και εθελοντισμός μαζί. Γίνεται; Και αν ναι, πως; Πρόκειται για ένα ερώτημα που καλούμαστε συχνά ν’ απαντήσουμε από τότε που ξεκινήσαμε τη GloVo, την πρώτη ελληνική πλατφόρμα που «συνδέει» τους πιο κατάλληλους εθελοντές, με τα αντίστοιχα events.
Έχοντας συνεργαστεί τόσο με εθελοντές όσο και με επιχειρηματίες, θα λέγαμε πως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα όχι μόνο δε διαφέρουν, όπως ενδεχομένως θα περίμενε κανείς, αλλά έχουν και πολλά κοινά χαρακτηριστικά!
Μία ιδέα από μόνη της δεν αρκεί για να κάνει κάποιον επιτυχημένο επιχειρηματία. Χρειάζεται αυτό το «κάτι παραπάνω», που βρίσκει κανείς στους στην καρδιά του εθελοντισμού!
1. Πάθος
Αν θες να δεις την ιδέα σου να πετύχει, ρώτα τον εαυτό σου αν αυτή σε ενθουσιάζει τόσο ώστε να σε κρατάει ξάγρυπνο. Ένας επιχειρηματίας αποφασισμένος να δει την ιδέα του να παίρνει σάρκα και οστά όχι μόνο αφιερώνει το 110% των δυνατοτήτων του στην υλοποίηση αυτής, αλλά και να κλείνει τα αυτιά του στην απαισιόδοξη κριτική που εισπράττε απ’ τον περίγυρό του. Όπως ακριβώς κάνουν συχνά και οι «αυθεντικοί» εθελοντές, οι οποίοι δίνουν το χρόνο τους, όχι για κάποια αμοιβή, αλλά για να υποστηρίξουν τη θετική αλλαγή που στην οποία πιστεύουν. Αγνοούν τα σχόλια που λένε πως δεν έχει νόημα να παλεύουν δίχως ανταπόκριση και ακούνε μονάχα την εσωτερική τους φωνή!
2. Ομαδικό πνεύμα
Εθελοντισμός σημαίνει (και) συνεργασία. Κανείς δεν κατάφερε να φέρει την αλλαγή από μόνος του. Χρειάζεται να επικοινωνήσει, να αλληλεπιδράσει, να μοιραστεί το όνειρό του με άλλους. Αυτές οι δράσεις εκπαιδεύουν με βιωματικά τους ανθρώπους για να λειτουργούν αποτελεσματικότερα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μία επιχειρηματική ιδέα έχει περισσότερες δυνατότητες να αναπτυχθεί όταν χτιστεί από μία δυνατή ομάδα. Μία ομάδα που λειτουργεί με βάση το ομαδικό καλό – και όχι το προσωπικό συμφέρον – ακούγοντας, κατανοώντας και υπολογίζοντας ισάξια την γνώμη όλων των μελών της.