Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας entrepreneur, είναι η εύρεση και η απόκτηση χρηματοδότησης για τη νεοφυή επιχείρησή (startup) του.
Η αλήθεια είναι ότι τα ποσά χρηματοδότησης που διατίθενται είναι περιορισμένα, συνεπώς οι επενδυτές έχουν γίνει αρκετά επιλεκτικοί, εξετάζοντας κάθε πτυχή των επενδυτικών ευκαιριών που τους εμφανίζονται. Πολλές startups λαμβάνουν ελάχιστη έως μηδενική προσοχή από δυνητικούς επενδυτές για λόγους όπως ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρουν προϋπάρχουν ή ότι ο ιδρυτής της startup έχει αποτύχει να επικοινωνήσει, να πείσει και να δημιουργήσει ενδιαφέρον μέσω του σύντομου pitch προς τους επενδυτές ότι η ιδέα του αξίζει τη χρηματοδότηση.
Όμως όταν φτάνει η στιγμή που είστε έτοιμοι να ζητήσετε χρηματοδότηση, είστε σίγουροι ότι έχετε λάβει υπ’όψιν όλες τις παραμέτρους που μπορεί να επηρεάσουν τις πιθανότητες να την αποκτήσετε; Έχω την εντύπωση πως όχι.
Σε αυτό το σημείο ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψω έναν παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει αυτή την ενέργεια, να σας περνάει απαρατήρητος και να μην τον έχετε σκεφτεί καν! Ο παράγοντας που μπορεί να κάνει τη startup σας να χάσει την ευκαιρία χρηματοδότησης είναι οι συνήθειές σας στα social media και η λανθασμένη χρήση τους. Θέλω να καταλήξω στο ότι ο άνθρωπος πίσω από τη startup μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο αν η startup αξίζει τη χρηματοδότηση.
Πολλοί ιδρυτές startup επιχειρήσεων, δεν κατανοούν ότι το περιεχόμενο των λογαριασμών τους στα social media αντικατοπτρίζει τις επαγγελματικές τους απόψεις και ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να διαμορφωθεί η εικόνα τους προς τρίτους. Από την άλλη, οι επενδυτές βλέπουν το ζήτημα από άλλη οπτική γωνία και ψάχνουν την ύπαρξη λόγων έτσι ώστε να αποτραπεί η χρηματοδότηση της εκάστοτε startup.
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι τα social media posts σας αντανακλούν στη startup σας, κάτι που δεν είναι αντιληπτό από πολλούς ιδρυτές τέτοιου είδους επιχειρήσεων. Οι επενδυτές και οι πιθανοί πελάτες μπορούν να καταλάβουν την κουλτούρα και τις αντιλήψεις σας μέσω των δηλώσεων που κάνετε στις δημοσιεύσεις σας. Η κουλτούρα της νεοφυής επιχείρησής σας παίζει καταλυτικό ρόλο στο να προσελκύσετε επενδυτές. Εάν η κουλτούρα γίνει αρεστή από τους επενδυτές τότε οι πιθανότητες είναι μεγάλες να γίνει αρεστή και από τους πιθανούς πελάτες. Για παράδειγμα εάν η startup σας έχει μια συγκεκριμένη προτεραιότητα τότε αυτή πρέπει να αντανακλάται και να επικοινωνείται στο περιεχόμενο των social media δημοσιεύσεών σας.
Οι επενδυτές θέλουν να δουν μέσω του social media περιεχομένου σας πόσο καλά εκτιμάτε τους υπάρχοντες πελάτες εκτός από το πως τους προσελκύετε μέσω από αυτά. Απαντάτε απότομα στα σχόλια που σας κάνουν στο Facebook ή δεν απαντάτε καθόλου; Αυτά μπορεί να είναι ψηλά γράμματα για εσάς και να πιστεύετε ότι δεν θα έχουν αντίκτυπο στη φήμη, στην εντύπωση που θα έχει ο κόσμος για τη startup σας αλλά και στις πιθανότητες προσέλκυσης πιθανών επενδυτών. Δυστυχώς σε αυτή την παράμετρο κάνετε λάθος, γι’αυτό τον λόγο πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί με τα στοιχεία που έχουμε διαθέσιμα στις σελίδες μας στα social media, στο υλικό που δημοσιεύουμε αλλά και στον τρόπο που διαχειριζόμαστε την επικοινωνία με τους πελάτες και τη βαρύτητα που δίνουμε σε αυτή.
Ελπίζω να έγινε αντιληπτή η σημαντικότητα των παραπάνω, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν στην αποφυγή σφαλμάτων που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της επιχείρησής σας σε όποιο στάδιο ανάπτυξης και να βρίσκεται.