Του Πάνου Τσαγκαράκη
Οι πελάτες εξ όσων ο ίδιος γνωρίζω αλλά και βάσει των όσων οι ειδικοί πρεσβεύουν, έχουν συνήθως ανάγκες που σπάνια εκφράζονται και που είναι η πραγματική βάση μιας αμοιβαίας υγιούς και επικερδούς σχέσης μαζί τους.
Όλοι γνωρίζουν ότι η πώληση συνεπάγεται την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών. Ωστόσο, είναι τεράστιο λάθος να υποθέσουμε ότι οι πιο σημαντικές ανάγκες είναι αυτές που εμφανίζονται μόνο κατά τη συνεργασία με τους πελάτες, ή έτσι ξαφνικά σε μια επαγγελματική συζήτηση. Παρακάτω σας παραθέτω τις πιο σημαντικές:
Οι πελάτες δεν ενδιαφέρονται για τις εύκολες και γρήγορες πωλήσεις. Αν εργάζεστε μαζί τους πρέπει να αντιληφθείτε ότι δεν τους αρέσουν όσοι μεταθέτουν τις ευθύνες σε άλλους. Όπως, για παράδειγμα, την υποστήριξη των πωλήσεων σε κάποιο άλλο τμήμα αν κάτι πάει στραβά.
Οι πελάτες δεν θέλουν να ανακρίνονται. Ποτέ μη περιμένετε από τους πελάτες σας να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με οτιδήποτε θα μπορούσατε να έχετε διερευνήσει από μόνοι σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε τη δική σας έρευνα για το ποιος είναι ο πελάτης και ποιος είναι ο ανταγωνισμός του, κλπ.
Οι πελάτες βάζουν σε κίνδυνο τη σταδιοδρομία και τις επιχειρήσεις τους όταν αποφασίζουν να συνεργαστούν μαζί σας. Αναμένουν από εσάς να εκπροσωπήσετε τα συμφέροντά τους και όχι μόνο τα δικά σας ή της επιχείρησης σας.
Οι πελάτες, όπως όλοι οι άλλοι, ζουν σε μια διαρκή κατάσταση υπερφόρτωσης πληροφοριών. Δεν θέλουν περισσότερα στοιχεία ή δεδομένα, που δεν βγάζουν νόημα. Απλοποιήστε και κάντε πιο κατανοητά τα στοιχεία που τους παρέχετε, έτσι ώστε να μπορούν να τα επεξεργαστούν.
Οι πελάτες θέλουν να τους καλέσετε εσείς όταν σας πάρουν στο τηλέφωνο και είσαστε απασχολημένοι, στην περίπτωση που έχουν ένα πρόβλημα ή μια ερώτηση. Αν δεν το κάνετε, είναι σαν να τους λέτε ότι δεν είναι σημαντικοί για εσάς.
Αν οι πελάτες μπορούσαν να λύσουν οι ίδιοι τα προβλήματά τους, θα το έκαναν. Δεν θα χρειάζονταν να προσλάβουν εσάς και την επιχείρηση σας. Η προοπτική μιας εξωτερικής συνεργασίας (της δική σας στην προκειμένη περίπτωση), φέρνει νέα δημιουργικότητα σε παλιά προβλήματα.
Απλά πράγματα, που πιστεύω ότι οι περισσότεροι τα γνωρίζουμε και ίσως τα πράττουμε. Ωστόσο, είναι καλό να επισημαίνουμε από καιρού εις καιρόν τα βασικά, που ενδεχομένως ξεχνάμε ή τα παίρνουμε τόσο πολύ σαν δεδομένα ώστε να μη κάνουμε τον κόπο να βεβαιωθούμε ότι ανταποκρινόμαστε σε αυτά. Αυτές είναι λοιπόν οι βασικές ανάγκες που αν φροντίσετε να τις ικανοποιείτε θα έχετε ευχαριστημένους πελάτες.