Ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε τις παραγγελίες του e-shop σας είναι βελτιώνοντας το UX Design. Για να ωθήσετε τους επισκέπτες σας να κάνουν checkout ή καλύτερα για να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες, θα πρέπει να προσαρμόσετε τον σχεδιασμό, ώστε να είναι φιλικός προς τον χρήστη. Υπάρχουν διάφορες πρακτικές που κάνουν έναν επισκέπτη να νιώσει άνετα σε ένα e–shop. Ξεκινήστε τις αλλαγές του UX Design σήμερα ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:
Το πιο σημαντικό στοιχείο μιας checkout σελίδας είναι η βελτιστοποίηση κάθε βήματος αγοράς. Εάν τα βήματα αγοράς είναι πολλά, ξεκινήστε παρουσιάζοντας συγκεντρωτικά όλα τα βήματα, ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν ακριβώς σε πόσα βήματα θα ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Δεν αρκεί να δηλώνετε μόνο τον αριθμό των βημάτων. Θα πρέπει να τα συνοδεύετε με μία μικρή περιγραφή της συγκεκριμένης κάθε φορά διαδικασίας. Φροντίστε να μην προσθέτετε τους τρόπους πληρωμής στο πρώτο βήμα. Με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνετε περισσότερο τους επισκέπτες να πατήσουν το κουμπί ‘ολοκλήρωση παραγγελίας’.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό στοιχείο για τη βελτιστοποίηση του UX Design ενός e–shop είναι η δυνατότητα επισκόπησης του καλαθιού αγορών. Ανεξάρτητα από το είδος του προϊόντος, είναι καλό να εμφανίζονται συγκεντρωτικά τα προϊόντα, προτού ο χρήστης οδηγηθεί σε μία αγορά. Μία ολοκληρωμένη επισκόπηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
Extra Tip: Είναι σημαντικό να καθησυχάζετε το κοινό σας για την ασφάλεια των αγορών του με πιστοποιητικά SSL ή παραθέτοντας αξιολογήσεις πελατών σας.
Η συγκεκριμένη πρακτική σχετίζεται με την επισκόπηση του καλαθιού. Θα έχετε δει ότι πολλά e–shops δίνουν τη δυνατότητα μιας μικρής έκπτωσης με τη συμπλήρωση ενός ειδικού κωδικού. Καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μία ωραία κίνηση για να αυξήσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας, όμως δεν χρειάζεται να τονίζετε τόσο πολύ τη χρήση των κουπονιών. Έχουμε συναντήσει e–shops στα οποία το κουμπί για την υποβολή του κωδικού κουπονιού είναι μεγαλύτερη από το κουμπί της ολοκλήρωσης αγοράς. Η γνώμη μας είναι να αποφύγετε κάτι τέτοιο, γιατί αποσυντονίζετε τον χρήστη να ολοκληρώσει την αγορά του. Κρατήστε λοιπόν το πεδίο του κουπονιού μικρό και διακριτικό και χρησιμοποιήστε ηπιότερα χρώματα.
Γνωρίζουμε ότι οι χρήστες που δημιουργούν λογαριασμό στο e–shops σας διευκολύνονται πολύ περισσότερο στις αγορές τους και είναι πιθανότερο να επιστρέψουν στο μέλλον για μία νέα αγορά. Το να ζητάτε όμως από τους χρήστες να εγγραφούν στο e–shop σας τη στιγμή που ολοκληρώνουν μία αγορά έχει ως αποτέλεσμα την αποχώρησή τους και την εγκατάλειψη του καλαθιού. Εάν επιθυμείτε να βελτιώσετε το UX design του e–shop σας, δώστε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να πραγματοποιήσουν την αγορά τους ως επισκέπτες. Η καλύτερη στιγμή για να ζητήσετε τα στοιχεία τους είναι όταν θα έχουν ήδη πραγματοποιήσει την αγορά τους και θα είναι χαρούμενοι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Ο κυριότερος κανόνας ενός φιλικού UX Design είναι να μην απαιτεί υπερβολικά πολλές πληροφορίες από τον επισκέπτη στις online φόρμες. Περιοριστείτε στα άκρως απαραίτητα στοιχεία για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, τα οποία είναι:
Extra tip: Το προσωπικό τηλέφωνο του πελάτη δεν θεωρείται απαραίτητο στοιχείο. Η ηλεκτρονική διεύθυνση αρκεί , σε περίπτωση που θέλετε να έρθετε σε επικοινωνία με κάποιον πελάτη.
Όταν ολοκληρωθεί μία αγορά θα πρέπει να οδηγήσετε τους πελάτες σας «στην έξοδο του καταστήματος». Στην γλώσσα των e–shops αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τους ευχαριστήσετε για την εμπιστοσύνη που σας έδειξαν. Για να εκφράσετε την εκτίμηση που έχετε για αυτούς, μπορείτε να τους δώσετε προνόμια με:
Τα παραπάνω προνόμια αυξάνουν την εμπιστοσύνη του κοινού, με αποτέλεσμα οι πελάτες να αποκτούν μία πιο προσωπική σχέση μαζί σας και να επιστρέφουν ξανά και ξανά στο e–shop σας.
Οι παραπάνω συμβουλές μπορούν να μας καθοδηγήσουν με επιτυχία προς τη βελτιστοποίηση του UX Design του e–shop σας. Να θυμάστε πως η εμπειρία περιήγησης του χρήστη παίζει καθοριστικό ρόλο για το αν τελικά αυτός θα ολοκληρώσει μία αγορά ή θα εγκαταλείψει το e–shop σας. Η συμβουλή μας είναι η εξής: κρατήστε τον UX σχεδιασμό φιλικό προς τον χρήστη και επικεντρωθείτε στη βελτίωση της σχέσης σας με τους πελάτες. Η φιλοξενία ενός καταστηματάρχη μπορεί να εκφραστεί σε ένα e–shop μέσω του UX Design. Εκμεταλλευτείτε το!