Η εγκατάλειψη του καλαθιού είναι ένα φαινόμενο που απαντάται στα περισσότερα e–shops. Συγκεκριμένα, το 68% των επισκεπτών εγκαταλείπει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, προτού πραγματοποιήσει μία αγορά. Σίγουρα, πολλοί από εσάς ακόμα αναζητάτε τον λόγο, για τον οποίον οι επισκέπτες απομακρύνονται από το e–shop σας χωρίς να έχουν ολοκληρώσει τις αγορές τους. Ανταποκρινόμενοι στο έντονο ενδιαφέρον σας, δημιουργήσαμε το παρόν άρθρο, με στόχο να αναλύσουμε όλους τους παράγοντες που οδηγούν στην εγκατάλειψη ενός καλαθιού.
Η εγκατάλειψη του καλαθιού δεν σημαίνει πάντα εγκατάλειψη των αγορών. Πριν ξεκινήσετε να ερευνάτε τον λόγο που οι επισκέπτες δεν αγοράζουν τα προϊόντα σας, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τη χρήση του καλαθιού που κάνουν στο e–shop σας.
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι το καλάθι δεν χρησιμοποιείται από τους επισκέπτες αποκλειστικά για να προχωρήσουν σε αγορά. Ένας σημαντικός αριθμός των χρηστών το χρησιμοποιεί σαν ένα είδος wishlist, συγκεντρώνουν δηλαδή τα επιθυμητά προϊόντα σε μία λίστα, ανεξάρτητα με το αν θα προβούν τελικά σε αγορά. Άλλοι πάλι θέλουν να αθροίσουν την αξία των προϊόντων τους ή να ελέγξουν για τυχόν κρυμμένες χρεώσεις.
Στις παραπάνω περιπτώσεις, οι χρήστες δεν εγκαταλείπουν το καλάθι, αντίθετα κάνουν διαφορετική χρήση του. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί θεωρούν τον όρο «εγκατάλειψη» ως μία έννοια υπεραπλουστευμένη, που δεν ανταποκρίνεται τελικά στα πραγματικά ποσοστά και συνήθως την αποφεύγουν.
Θεωρητικά είναι δύσκολο να καταλάβετε γιατί οι χρήστες απομακρύνονται χωρίς να αγοράσουν. Ο κάθε επισκέπτης είναι ένα άτομο με διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις. Δεν είναι όμως αδύνατο να σχηματίσετε μια γενική εικόνα, για τον λόγο που τους οδήγησε σε αυτήν την απόφαση.
Ένας τρόπος είναι να αξιοποιήσετε τα εργαλεία του Google Analytics. Συγκεκριμένα, με το EnhancedEcommerce (UA) μπορείτε να σχηματίσετε μία ακριβή εικόνα για τη διάδραση που έχουν οι επισκέπτες με το e–shop σας και τις ενέργειες που πραγματοποιούν. Έτσι, θα μπορέσετε να ερμηνεύσετε τα ποσοστά εγκατάλειψης του καλαθιού σας και να βελτιώσετε τα σημεία που απαιτούν αλλαγή.
Ένας δεύτερος τρόπος είναι να απασχολήσετε το κοινό σας, λίγο πριν εγκαταλείψει το e–shop σας, με μία μικρή έρευνα. Αυτή η έρευνα θα εμφανίζεται στον χρήστη, ακριβώς την στιγμή που ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τη σελίδα. Είναι η σωστή στιγμή να ρωτήσετε το κοινό σας, γιατί απομακρύνεται πριν αγοράσει. Έτσι, με ένα μόνο κλικ μπορείτε να έχετε χρήσιμες πληροφορίες πάνω στις οποίες θα ξεκινήσετε τις αλλαγές σας.
Ακόμη κι αν κάποιοι από τους επισκέπτες σας χρησιμοποιούν το καλάθι σαν wish list, υπάρχουν ωστόσο επισκέπτες που εγκαταλείπουν το e–shop σας για πραγματικούς λόγους. Με βάση μια έρευνα που διενεργήσαμε, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο ποσοστό εγκατάλειψης προέρχεται από χρήστες, που συνειδητοποίησαν ότι τελικά δεν χρειάζονταν το προϊόν.
Ακολουθούν αυτοί που επιθυμούσαν να κάνουν περαιτέρω έρευνα αγορών, αυτοί που βρήκαν καλύτερη τιμή του προϊόντος και αυτοί που προτίμησαν να περιμένουν την περίοδο εκπτώσεων. Μικρότερα ποσοστά εγκατάλειψης συναντώνται στους χρήστες που ήθελαν πρώτα να δουν το προϊόν στο φυσικό κατάστημα και τέλος σε αυτούς που δεν είχαν σκοπό να πραγματοποιήσουν αγορά.