Πηγή: www.protothema.gr
Η ομάδα Kinemat από το Πανεπιστήμιο Πειραιά ήταν η μεγάλη νικήτρια του ελληνικού διαγωνισμού Imagine Cup που διοργάνωσε η Microsoft Ελλάς και εκείνη που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στους παγκόσμιους τελικούς στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, από τις 8 έως τις 11 Ιουλίου.
Στην τελική φάση του ελληνικού διαγωνισμού συμμετείχαν δέκα ομάδες φοιτητών από διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές που έχουν αναπτύξει.
Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε δύο διαφορετικές κατηγορίες:
-World Citizenship: Ανάπτυξη εφαρμογών με κοινωνική ευαισθησία σε πεδία όπως η εκπαίδευση ή η υγειονομική περίθαλψη.
-Innovation: Καινοτόμες εφαρμογές για καταναλωτές, οι οποίες μπορεί να εισάγουν κάτι καινούριο στα κοινωνικά δίκτυα, στις online αγορές ή στην έρευνα.
Η ομάδα Kinemat
Η ομάδα Kinemat αποτελείται από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πειραιά Γεωργία Καλύβα, Γιώργο Μανωλτζά, Μιχάλη Νικολαΐδη και Κώστα Ντόκο. Μέντορας της ομάδας είναι ο Συμεών Ρετάλης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Το project Kinemat συνδυάζει τα εικονογραφημένα εκπαιδευτικά βιβλία που στοχεύουν στο να βοηθήσουν τα παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις δραστηριότητες των παιδιών με αντικείμενα όπως κύβους και τουβλάκια.
Ετσι η ομάδα Kinemat δημιουργεί διαδραστικά αφηγηματικά εκπαιδευτικά βιβλιο-παιχνίδια, τα οποία παίζονται από παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) με φυσική αλληλεπίδραση χάρη στην κάμερα Kinect for windows της Microsoft και με τη χρήση αντικειμένων.
Τα παιδιά διαβάζουν ένα διαδραστικό βιβλίο και καλούνται να ξετυλίξουν το νήμα της ιστορίας μέσα από ατομικές και συνεργατικές δραστηριότητες, είτε με τα χέρια και το σώμα, είτε ακόμη αξιοποιώντας αντικείμενα.
Σε ένα τέτοιο τεχνολογικά υποστηριζόμενα εκπαιδευτικό περιβάλλον η ομάδα Kinemat επιδιώκει να ωθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική διαδικασία με διασκεδαστικές, βιωματικές και συνάμα μαθησιακά αποτελεσματικές δραστηριότητες μέσω τεχνολογιών φυσικής αλληλεπίδρασης και επαυξημένης πραγματικότητας.
Ο διαγωνισμός Imagine Cup
Ο διαγωνισμός Imagine Cup ξεκίνησε από τη Microsoft το 2003 με στόχο να ενθαρρύνει τους νέους να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές, διεκδικώντας παράλληλα διεθνή αναγνώριση. Στα χρόνια αυτά περισσότεροι 1,6 εκατομμύρια νέοι έχουν συμμετάσχει καταθέτοντας τις προτάσεις τους.
Φέτος το χρηματικό ποσό το οποίο θα διεκδικήσουν οι μεγάλοι νικητές των παγκόσμιων τελικών υπερδιπλασιάστηκε, φτάνοντας πλέον τα 300.000 δολάρια.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το 2004 και συνολικά έχουν συμμετάσχει περίπου 6.000 άτομα, αναπτύσσοντας αξιόλογα project και έχοντας λάβει διακρίσεις στους παγκόσμιους τελικούς.
Το project SmartEyes έλαβε την τρίτη θέση το 2004, το project Sign2Talk έλαβε τη δεύτερη θέση το 2005, ενώ το 2011 το project Touring Machine πήρε την πρώτη θέση στην κατηγορία Interoperability Challenge.
Το 2012 η ομάδα Symbiosis με το ομώνυμο project βρέθηκε στην έκτη θέση, ενώ συνεχίζει την επέκταση του project της, λαμβάνοντας προσφάτως επιχορήγηση ύψους 10.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.