Categories: Articles

Τρεις λόγοι που οι startups επιλέγουν το crowdfunding

Πηγή: www.emea.gr

Η διαδικασία για να “βγάλει” ένας ιδρυτής την εταιρεία του στην αγορά μπορεί να κοστίσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αρκετό χρόνο για την ολοκλήρωση της και το πιο πιθανό είναι να καταλήξει σε κάτι τελείως διαφορετικό από την αρχική ιδέα, αναφέρει ο Πήτερ Γκάσκα, συνιδρυτής της “Wild Creations”, που ειδικεύεται στα παιδικά παιχνίδια.

Γι’ αυτό υπάρχει η λύση του crowdfunding, μια πρακτική που απευθύνεται άμεσα σε ένα τεράστιο αριθμό ατόμων που μπορεί να χρηματοδοτήσει οικονομικά νέα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Οι δυσφημιστές του crowdfunding βέβαια εκφράζουν τους φόβους τους του ανταγωνισμού και της «αντιγραφής» της πρωτότυπης ιδέας Ωστόσο, οι επιχειρηματίες, σύμφωνα με τον Γκάσκα, θα πρέπει να καταλάβουν ότι το crowdfunding αποτελεί επανάσταση στον τρόπο χρηματοδότησης και μια από τις καλύτερες επιλογές για τις startups λόγω των ακόλουθων τριών βασικών επιχειρημάτων:

Μέσο ενημέρωσης και διαφήμισης

Το πιο δύσκολο είναι η διαφήμιση και η στήριξη μιας μάρκα προϊόντων ή μιας εταιρεία. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το κάνουν πιο εύκολο και το crowdfunding είναι μια πρακτική που προσελκύει ιδίως άτομα που ψάχνουν για νέες και πρωτότυπες ιδέες. Επιπλέον, οι περισσότερες ιστοσελίδες crowdfunding είναι στενά συνδεδεμένες με ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπουν την ταχεία διάδοση. Μια καλά σχεδιασμένη “εκστρατεία” μπορεί να γίνει γνωστή και να πετύχει το στόχο της χρηματοδότησης της μέσα σε λίγες μόνο ημέρες.

Επιβεβαίωση της ιδέας

Με αυτόν τον τρόπο μια εταιρεία έχει αποκτήσει άμεσα την αξιοπιστία ενός μεγάλου αριθμού ατόμων και μπορεί ευκολότερα να διαπραγματευτεί με κατασκευαστές, λιανοπωλητές και άλλους, αφού η ζήτηση του προϊόντος της ή της υπηρεσίας της είναι αποδεδειγμένη. Όταν ένα προϊόν πετύχει το στόχο της χρηματοδότησης που έχει θέσει, λαμβάνει και τα χρήματα. Αν όχι, το crowdfunding αποδεικνύεται χρήσιμο και σε αυτήν την περίπτωση αφού η εμπειρία μπορεί να βελτιώσει και να εξελίξει την αρχική ιδέα ώστε να επιτευχθεί μελλοντικά η χρηματοδότηση.

Εξεύρεση χρηματοδότησης

Ο πρωταρχικός λόγος πραγματοποίησης του crowdfunding είναι να “σηκώσει” το κεφάλαιο που απαιτείται για να ξεκινήσει κάποιος μια startup εταιρεία. Εάν μια νεοσύστατη εταιρεία σχεδιάσει και επιμεληθεί σωστά μια καμπάνια ώστε να πετύχει τους στόχους της, αποδεικνύει ότι μπορεί να διαχειριστεί τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη στο μέλλον η χρηματοδότηση νέων ιδεών της.

Πηγή: emea.gr

Tο EMEA Business Monitor (www.emea.gr) είναι ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό portal που καλύπτει την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με έμφαση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και στις αγορές όπου δραστηριοποιούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις, ανοίγοντας νέους δρόμους για την επιχειρηματική και οικονομική ειδησεογραφική πραγματικότητα.

Ένα portal που ανοίγει τις ηλεκτρονικές του σελίδες για να καλύψει, για πρώτη φορά, μεγάλους διεθνείς προορισμούς των ελληνικών επιχειρήσεων, που θεωρούνται leaders στο χώρο τους.

Παράλληλα, ενημερώνει για τα τεκταινόμενα στο εγχώριο οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό πεδίο.

Σε μια εποχή όπου η Ελλάδα αποτελεί το εφαλτήριο για τη χάραξη αναπτυξιακής πολιτικής τόσο στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όσο και σε εκείνες της Μέσης Ανατολής, το EMEA Business Monitor (www.emea.gr) θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό ενημέρωσης και καταγραφής των νέων επιχειρηματικών δεδομένων σε όλους τους τομείς.

Στο πλαίσιο αυτό, το EMEA Business Monitor (www.emea.gr) υιοθετεί μια επαγγελματική, έγκυρη και έγκαιρη προσέγγιση, παρέχοντας, στους επισκέπτες – αναγνώστες του, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, έναν πλούτο σφαιρικής και πολύπλευρης πληροφόρησης για όλους τους κλάδους της επιχειρηματικής ενημέρωσης.