Με βάση την τεράστια αύξηση της δύναμης των καταναλωτών, που εντείνεται στην ψηφιακή εποχή, το μάρκετινγκ οδεύει προς την “on demand” εποχή, όχι ακριβώς πάντα διαθέσιμο όταν ζητηθεί αλλά πάντοτε σχετικό με την επιθυμία των καταναλωτών για το είδος του μάρκετινγκ που θα παρακάμπτει τα άσχετα ερεθίσματα για να επιτύχει το αποτέλεσμα που στοχεύει.
Αυτό που τροφοδοτεί το on-demand μάρκετινγκ είναι η συνεχής συμβιωτική εξέλιξη της τεχνολογίας και των προσδοκιών των καταναλωτών. Ήδη, οι τεχνολογίες αναζήτησης έχουν κάνει τις προϊοντικές πληροφορίες πανταχού παρούσες, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να μοιραστούν και να συγκρίνουν εμπειρίες. Οι κινητές συσκευές προσθέτουν τη δυνατότητα του “οπουδήποτε» στο ψηφιακό περιβάλλον. Τα στελέχη του μάρκετινγκ αντιμετωπίζουν αυτή την κατάσταση καθημερινά. Για παράδειγμα, όταν οι πελάτες της καλωδιακής τηλεόρασης πιέζουν για προγραμματισμό των βίντεο σε οποιαδήποτε συσκευή σε κάθε στιγμή ή οι ταξιδιώτες αναμένουν μέσω μιας smartphone εφαρμογής, να τους παραδοθεί ένα πλήρες πρόγραμμα υπηρεσιών των αεροπορικών εταιριών.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι, όλα αυτά έχουν αρχίσει να φαίνονται κοινά και ρουτίνα. Οι περισσότεροι κορυφαίοι marketers ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες αναζήτησης των πελατών, και η βελτιστοποίηση του positioning της αναζήτησης έχει γίνει μία από τις μεγαλύτερες δαπάνες στα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας. Οι εταιρείες έχουν επεκτείνει τη δημοσίευση και παρακολούθηση των δραστηριοτήτων τους στα κοινωνικά κανάλια, ελπίζοντας να δημιουργήσουν θετικές εμπειρίες στους πελάτες τους για να τις μοιραστούν. Υπάρχουν ακόμη υποστηρικτικοί μηχανισμοί, οι οποίοι δημιουργούν εύκολους τρόπους για να δημοσιεύουν οι καταναλωτές θετικές κριτικές ή να περιγράφουν τη δέσμευσή τους για τα εμπορικά σήματα.
Αλλά μόλις ξεκινήσαμε. Οι εξελίξεις ωθούν τις εμπειρίες του μάρκετινγκ ακόμη περισσότερο προς την ανάπτυξη της κινητής συνδεσιμότητας, με καλύτερα σχεδιασμένους ιστοχώρους με βάση τη νέα γλώσσα (HTML), με το «Διαδίκτυο των πραγμάτων» σε πολλές συσκευές με φθηνά επικοινωνιακά tags και μικροπομπούς και με πρόοδο στο χειρισμό των “big data”. Οι καταναλωτές θα μπορούν σύντομα να ψάξουν με βάση την εικόνα, την φωνή και την κίνηση, να αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες, παίρνοντας φωτογραφίες ή πραγματοποιώντας συναλλαγές και να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες επαυξημένης πραγματικότητας στο οπτικό τους πεδίο (σκεφτείτε τα γυαλιά Google).