Μήπως συγκαταλέγεστε στους τυχερούς που παρόλη την οικονομική ασφυξία που έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις στη χώρα μας, προσληφθήκατε από κάποια; Αν ναι, τότε είστε τόσο τυχερός, όσο είναι κάποιος που κερδίζει το λαχείο. Συγχαρητήρια! Υπάρχουν, όμως, ορισμένα πράγματα που πρέπει να προσέξετε στη νέα σας θέση. Τι δεν πρέπει να κάνετε σε καμία περίπτωση και τι επιβάλλετε να κάνετε για να ανταποκριθείτε με επιτυχία στις προσδοκίες εκείνων που σας προσέλαβαν. Δεν αναφέρομαι στα βασικά σας καθήκοντα, αλλά στα μικρά καθημερινά πράγματα που μπορεί να φτιάξουν ή να χαλάσουν την επαγγελματική σας εικόνα.
Είναι σημαντικό να θυμάστε πως οι χώροι εργασίας δεν είναι όλοι ίδιοι. Το περιβάλλον μιας πολυεθνικής βιομηχανίας διαφέρει από αυτό ενός εμπορικού καταστήματος, μιας τράπεζας, μιας διαφημιστικής εταιρίας, μιας βιοτεχνίας ή μιας μεγάλης εταιρίας συμβούλων. Πιθανώς σε καθένα από αυτά τα περιβάλλοντα ακολουθούνται διαφορετικοί ενδυματολογικοί κανόνες και διαφορετικό πρωτόκολλο. Αλλά ακόμα και στον ίδιο κλάδο δύο εταιρίες μπορεί να έχουν διαφορετική αντίληψη για κάποια θέματα. Κάποιες π.χ. μπορεί να έχουν αυστηρότερη ιεραρχική δομή από άλλες.
Επομένως, όταν μετακινείστε σε ένα νέο εργασιακό χώρο, προσπαθήστε τις πρώτες μέρες να είστε όσο πιο παρατηρητικοί γίνεται σε σχέση με τις συνήθειες των συναδέλφων σας και αυτά που είναι αποδεκτά ή όχι κατά την ώρα εργασίας. Αν δεν είστε βέβαιοι για κάτι είναι προτιμότερο να ρωτήσετε. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές και πρότυπα συμπεριφοράς στα οποία μπορείτε να βασιστείτε.