Προγνωστικά επιχειρηματικά μοντέλα – πώς τα δεδομένα μας οδηγούν στο μέλλον

    Από: Startup Team
πηγή: epixeiro.gr

Η τεχνολογία και το διαδίκτυο επιτρέπουν την ολοένα γρηγορότερη, ολοένα μεγαλύτερη συλλογή – αξιολόγηση των δεδομένων και τη στοχευόμενη εφαρμογή τους στο πλαίσιο των επιχειρηματικών μοντέλων.

Με τον παραπάνω τρόπο, η επιτυχία είναι προβλέψιμη! Μέσα από την ανάλυση της τεράστιας παραγόμενης μάζας πληροφοριών, επιτυγχάνεται αρχικώς η προτυποποίηση του μέλλοντος και ο μετέπειτα υπολογισμός του.

Κλασικά υποδείγματα αυτής είναι η μηχανή αναζήτησης της Google και η πλατφόρμα της Amazon. Η μεν Google προβλέπει ακριβέστερα τι εννοούμε, όταν εισαγάγουμε τις λέξεις-κλειδιά, ενώ η Amazon δίνει μια πρόβλεψη για τα προϊόντα που θέλει ο πελάτης να αγοράσει επιπλέον. Τα προγνωστικά επιχειρηματικά μοντέλα τους μπορούν να λειτουργήσουν σωστά μονάχα, όμως, με την ύπαρξη επαρκούς αριθμού δεδομένων (πελατών, περιεχομένου και προϊόντων).

Εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της μετατόπισης ολοένα και περισσοτέρων διαδικασιών αλλά και αγαθών στο ψηφιακό περιβάλλον, η συλλογή και η ανάλυση των «σωστών» δεδομένων γίνεται πιο εύκολη και ποιοτικότερη υπόθεση. Ενώ η σύμπτωση ελαχιστοποιείται. Καθώς ο όγκος των δεδομένων δε μας αποκαλύπτουν μονάχα τα του παρελθόντος, αλλά μπορούμε χάρις των ταχύτατων υπολογιστικών συστημάτων (βλέπενόμο του Μουρ) να υπολογίσουμε δισεκατομμύρια σενάρια και να εφαρμόσουμε το πλέον αναμενόμενο.

Αυτός ο τρόπος προσέγγισης, λοιπόν, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων για την αναδιαμόρφωση των επιχειρηματικών μοντέλων. Καθώς η επέλευση ενός γεγονότος μπορεί άνετα να οριστεί, από τις συμπεριφορές των πελατών, τον υπολογισμό μεγεθών των αγορών ή ακόμα και την ιδεατή τιμή.

Για να δούμε, λοιπόν, μερικά παραδείγματα για αυτά:

1. Υπολογισμός των αγορών

Η γερμανική Natsu χρησιμοποιεί το λογισμικό Software-as-a-Service (SaaS) της blue yonder, για να προμηθεύσει επαρκώς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τα ευαίσθητα φρέσκα προϊόντα της (sushi, τοστ και σαλάτες) των οποίων η κατανάλωση θα πρέπει να γίνεται μέσα σε ελάχιστες μέρες. Η λύση της blue yonder, Forward Demand, ελαχιστοποιεί το στοκ αλλά και τις επιστροφές, ενώ βελτιώνει τον προγραμματισμό των πωλήσεων της. Η παραπάνω λύση λαμβάνει διάφορους παράγοντες υπόψη της, όπως το ιστορικό πωλήσεων, τις τιμές των προϊόντων, τις διαφημιστικές καμπάνιες, τον τρόπο παρουσίασης των αγαθών, το μέγεθος των καταστημάτων αλλά και τον καιρό, έτσι ώστε να εκτιμήσει την αξία των πωλήσεων της επόμενης μέρας, της επόμενης εβδομάδας ή του επόμενου μήνα.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
epixeiro.gr