Μήπως το αφεντικό σας κουτσομπολεύει και αλλάζει διαρκώς γνώμη; Τότε κάτι δεν πάει καλά.
Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να αναπτυχθεί μια καλή σχέση μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών. Η κάθε πλευρά έχει τα δικά της δίκια και η «χρυσή τομή» είναι δύσκολο να βρεθεί.
Ένα κακό αφεντικό θα επηρεάσει άμεσα τη συμπεριφορά σας και την αποδοτικότητα σας και μπορεί εύκολα να σας κάνει να νιώσετε πως «πνίγεστε» και δε θέλετε να πάτε στο γραφείο.
Ας δούμε 20 σημάδια των «κακών αφεντικών» που μπορούν να αποβούν μοιραία για την καριέρα σας.
Το να αποδέχεται κανείς πως κάνει λάθος και να μη φοβάται να το πει, είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή. Τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Αν το αφεντικό σας αρνείται να παραδεχτεί πως κάνει λάθος, δείχνει πως δεν είναι διατεθειμένος να βγει έξω απ’ την ζώνη άνεσης του για εσάς.
Οι εργαζόμενοι νιώθουν πιο ασφαλείς ώστε να παίρνουν ρίσκο γνωρίζοντας πως οι ίδιοι οι ανώτεροι τους, δε διστάζουν να προβούν σε ενέργειες πως ίσως είναι λάθος.
Ένα αφεντικό που υπόσχεται πολλά είναι ένας αναξιόπιστο αφεντικό. Είναι πολύ εύκολο να υποσχεθεί κάποιος αυξήσεις, μπόνους και περισσότερες ευθύνες. Όταν δείτε πως έχει περάσει ένα χρονικό διάστημα στο οποίο τίποτα δεν έχει γίνει, πρέπει να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας. Αν η συζήτηση πρόσωπο – με πρόσωπο δε σας είναι εύκολο, μπορείτε πάντα να στείλετε ένα email.
Είναι μια ανθρώπινη τάση, τα άτομα να συμπαθούν άτομα τα οποία τους μοιάζουν. Οι επαγγελματίες, όμως, ξέρουν πως οι διαφορετικοί τύποι ανθρώπων μπορούν να βελτιώσουν την ομάδα. Αν δείτε πως το αφεντικό σας προσπαθεί να σας μετατρέψει σε μια «μικρή εκδοχή» του εαυτού τους, μπορείτε να κρατήσετε μερικές από τις συμβουλές του και να τον ευχαριστήσετε για τις υπόλοιπες. Να θυμάστε πάντα πως είναι σημαντικό να παραμένετε ο εαυτός σας.
Δίνεται τον καλύτερο σας εαυτό όλη την εβδομάδα, ώστε να μπορείτε να απολαύσετε ένα Σαββατοκύριακο κι όμως όλα πάνε στραβά αφού το κινητό σας χτυπάει ακατάπαυστα. Εκείνοι οι άνθρωποι που δε μπορούν να δεχτούν πως υπάρχουν κι άλλες υποχρεώσεις πέραν τις δουλειάς είναι πολύ εύκολο να χάσουν την μπάλα. Αν πρόκειται για μια κατάσταση που σας φαίνεται γνώριμη, θα πρέπει να θέσετε τα όρια σας από την αρχή.
Αρκετές φορές οι managers τείνουν να ξεπερνούν τα όρια της επίβλεψης των εργαζόμενων. Συχνά, παρακολουθούν στενά τη δουλειά τους και ελέγχουν κάθε τους κίνηση. Είναι κατανοητό πως αυτή η συμπεριφορά μειώνει την ελευθερία των εργαζομένων καθώς και τη δημιουργικότητα τους.
Όσο κι αν όλες οι εταιρείες μάχονται για την ισότητα και την αξιοκρατία εντός εργασιακού χώρου, υπάρχουν ακόμα υπεύθυνοι που είναι πιο ελαστικοί με μερικούς υπαλλήλους ή τους βοηθούν περισσότερο. Μια τέτοια συμπεριφορά δεν επισκιάζει μόνο τη σχέση εργοδοτών – υπαλλήλων, αφού οι δεύτεροι νιώθουν αδικημένοι, αλλά και την ίδια την φήμη της εταιρείας.
Η αξιολόγηση είναι αρκετά σημαντική καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να γίνουν καλύτεροι και να βελτιωθούν. Η διαδικασία αυτή διέπεται από κάποιους κανόνες οι οποίοι δυστυχώς αρκετές φορές δεν τηρούνται. Κάπως έτσι, η αξιολόγηση γίνεται αρκετές φορές στα βιαστικά και τα σχόλια που δέχονται δεν σχετίζονται με την αποδοτικότητα των εργαζομένων.
Ένα από τα πιο εκνευριστικά πράγματα στον χώρο εργασίας είναι να η ξέρουν οι εργαζόμενοι τη θέση που παίρνει ο υπεύθυνος τους. Άτομα με αυτή παθητικο-επιθετική συμπεριφορά συμφωνούν σε συνεργασίες και σχέσεις, αλλά μετά προβάλλουν συνεχώς δικαιολογίες για να μη τηρήσουν τις υποσχέσεις, αντίστοιχα μπορεί απλά να αγνοεί τις ανάγκες σας. Σε κάθε περίπτωση το κλίμα που γεννάται δεν είναι προσοδοφόρο και δεν θα βελτιώσει τις σχέσεις ούτε την αποδοτικότητα.
Υπάρχουν αφεντικά που θέλουν να εργάζονται σε ομάδες και άλλα που ναι μεν υποστηρίζουν τη συνεργατικότητα, αλλά στο τέλος παρουσιάζουν την δουλειά σαν να ήταν αποκλειστικά δική τους ιδέα. Τέτοιοι άνθρωποι συνηθίζουν να μη καλούν την ομάδα τους στις παρουσιάσεις και βέβαια είναι εκείνα που χάνουν καθημερινά την αξιοπιστία τους.
Ο εργασιακός χώρος είναι σαν μια εικόνα της κοινωνίας. Έχει τους κανόνες, τα καλά και τα κακά. Και φυσικά δε μπορεί κανείς να αποτρέψει τα κουτσομπολιά. Όταν, όμως, οι φήμες ξεκινούν απ’ τα αφεντικά δείχνει έλλειψη επαγγελματισμού.