Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Glassdoor, Robert Hohman, παραδέχεται πως κατά βάθος είναι «σπασίκλας».
Σήμερα διοικεί μια πολύ επιτυχημένη επιχείρηση στην οποία απασχολεί περισσότερα από 450 άτομα, αλλά εξακολουθεί να εργάζεται και ο ίδιος τρέχοντας κώδικες. Όπως αναφέρει ο ίδιος, είναι ακόμα ένας εξαιρετικός μηχανικός λογισμικού.
Όταν δεν διοικεί την εταιρία του και δεν τρέχει κώδικες, του αρέσει να παίζει StarCraft με τους δυο γιούς του.
Οι απαρχές
Στην πραγματικότητα, όπως δηλώνει ο ίδιος, το StarCraft δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του, το World of Warcraft.
Και αυτό διότι το 2006 ο Hohman αποφάσισε να παραιτηθεί από τη δουλειά του σαν πρόεδρος της Hotwire για να παίζει WoW για έναν ολόκληρο χρόνο.
Τη στιγμή που έσπασε το προσωπικό ρεκόρ του χρειαζόταν να βρει ένα νέο χόμπι, και τότε ήταν που αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του start up επιχείρηση.
Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Πήρα ένα χρόνο εκτός για να ασχοληθώ αποκλειστικά με το WoW. Έβαζα τα παιδιά για ύπνο το βράδυ και τα πήγαινα σχολείο το πρωί, και τον υπόλοιπο χρόνο μου τον περνούσα υποδυόμενος έναν Orc Warrior. Έπαιζα ασταμάτητα για ένα χρόνο και κατάφερα να φτάσω στο υψηλότερο επίπεδο. Είχα πάθει εμμονή με αυτό το παιχνίδι και τη στιγμή που πέτυχα τον στόχο μου, αποφάσισα την επόμενη μέρα να ιδρύσω την Glassdoor».
Το WoW ήταν εκείνο που βοήθησε τον Hohman να αποφασίσει τι είδους επιχείρηση ήθελε να ξεκινήσει.
«Μέσω του WoW έμαθα πώς είναι να είσαι πραγματικό μέλος μιας online κοινότητας. Σηκωνόμουν το πρωί και ανυπομονούσα να μιλήσω με το τάγμα μου», λέει αστειευόμενος.
Μια διαδικτυακή κοινότητα απέχει παρασάγγας από μια πραγματική. Όπως συνειδητοποίησε και ο ίδιος, μια πραγματική κοινωνία διοικείται από συγκεκριμένους κανόνες που καθορίζουν το χώρο και το χρόνο, πράγμα που δεν συμβαίνει σε μια διαδικτυακή κοινότητα, που λειτουργεί κάθε ώρα της ημέρας το ίδιο σε κάθε μέρος του κόσμου.
Την περίοδο αυτή ασχολείται με το StarCraft, ένα παιχνίδι που παίζει μαζί με τους δυο γιους του.
Όπως αναφέρει ο Hohman τα παιδιά του είναι τρομεροί παίκτες και θέλουν στο μέλλον να ασχοληθούν και επαγγελματικά με το gaming.
«Αν οι γιοι μου θέλουν να γίνουν επαγγελματίες παίκτες video games τότε φυσικά και θα τους στηρίξω. Το StarCraft είναι ακριβώς σαν το σκάκι, μόνο 100,000 φορές πιο γρήγορο. Ο δωδεκάχρονος γιος μου έχει μάθει να σκέφτεται πολύ γρηγορότερα κι από εμένα. Αναλύει στο μυαλό του στρατηγικές με απίστευτη ταχύτητα».
Όπως παραδέχεται ο Hohman, ο λόγος που εγκατέλειψε μια πληρωμένη δουλειά για να καθίσει ένα χρόνο και να ασχοληθεί με το WoW, ήταν επειδή είχε τη δυνατότητα να το κάνει.
Αμέσως μετά την αποφοίτησή του ξεκίνησε να εργάζεται στη Microsoft.
«Στα 22 μου ξεκίνησα να εργάζομαι για τη Microsoft. Όταν το αναφέρω αυτό σε άλλους σήμερα δείχνουν ότι με λυπούνται, όμως την περίοδο εκείνη ήταν σαν να εργαζόσουν στη Google ή το Facebook».
Την περίοδο γύρω στο 1993 η εταιρία ανθούσε. Η μετοχή της κυμαινόταν σε τεράστια ποσοστά ενώ κατάφερε να μετατρέψει τουλάχιστον 10,000 υπαλλήλους της σε εκατομμυριούχους.
Ο Hohman ήταν μέλος της ομάδας που δημιούργησε το Expedia, που αρχικά αποτελούσε την ταξιδιωτική ιστοσελίδα της Microsoft.
Στη συνέχεια, του ανατέθηκε η προεδρία στην ταξιδιωτική ιστοσελίδα Hotwire.
Πριν λοιπόν σταματήσει να εργάζεται για να ασχοληθεί με το WoW ο Hohman εργαζόταν για τουλάχιστον μια δεκαετία στη Microsoft και σε άλλες ιστοσελίδες.
O Hohman δηλώνει πως ανέκαθεν το όνειρό του ήταν να γίνει CEO στη δική του start up επιχείρηση, ένα όνειρο που απέκτησε στα 16 του χρόνια όταν εμπνεύστηκε από τον Steve Jobs.
«Διάβασα ένα βιβλίο του John Sculley με τίτλο «Odyssey: Pepsi to Apple: A Journey of Adventure, Ideas, and the Future», όπου μιλάει για το πώς ο Jobs τον τράβηξε από την Pepsi στην Apple. Ερωτεύτηκα την ιδέα του να δημιουργήσω κάτι από το μηδέν», αναφέρει ο Hohman.
Την επόμενη μέρα αφού τερμάτισε το WoW o Hohman συζήτησε με τον Richard Barton, τον Ceo της Expedia και προσωπικό του φίλο από τα χρόνια που εργαζόταν στη Microsoft.
Ο Hohman του εκμυστηρεύτηκε ότι ιστοσελίδες όπως το Yelp ήταν μεν πολύ χρήσιμες, καθώς παρείχε πληροφορίες για πάρα πολλά χρήσιμα πράγματα όπως για οδοντίατρους υδραυλικούς κοκ, αλλά ακόμα δεν υπήρχε κάποιο μέσο που παρείχε πληροφορίες για σοβαρότερα θέματα, όπως η εργασία.
Επί της ουσίας αυτό που ήθελε να δημιουργήσει ήταν ένα Yelp για όσους αναζητούσαν εργασία.
Η μεγαλύτερη φοβία του Hohman ήταν το πώς θα αντιδρούσαν οι εταιρίες σε μια ιστοσελίδα που θα επέτρεπε στους χρήστες της να συζητούν για μισθούς και εργασιακά περιβάλλοντα.
Κάθε λεπτομέρεια μελετήθηκε διεξοδικά. Για παράδειγμα, για να εξοπλιστεί η ιστοσελίδα με στοιχεία με αρχικούς μισθούς και ανασκόπηση δεδομένων, οι ιδρυτές συζήτησαν με κάθε μηχανικό που γνώριζαν και τους έκαναν ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμά τους, προσφέροντάς τους σαν αντάλλαγμα τη δυνατότητα να κερδίσουν ένα iPad.
«Διαπιστώσαμε πως οι μηχανικοί είναι διατεθειμένοι να σου πουν τα πάντα για ένα δωρεάν τεχνολογικό προϊόν», δήλωσαν οι CEO της επιχείρησης.
Εκείνο που πραγματικά δυσκόλεψε τους CEO ήταν το να καταλήξουν σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο. Ο Hohman και η ομάδα του μετά από πολλές συζητήσεις αποφάσισαν πως το target group τους θα ήταν οι υπεύθυνοι προσλήψεων. Όπως αποδείχθηκε και στην πορεία, το να δείχνεις διαφημίσεις για θέσεις εργασίας σε κάποιον που ήδη κάνει έρευνα πάνω στην εταιρία έχει ψηλό ποσοστό επιτυχίας.
Σημείο καμπής για την εταιρία ήταν η πρώτη φορά που ο Hohman έλαβε ένα email από τον CEO κάποιας επιχείρησης ο οποίος διαφωνούσε με την κατάταξη του επαγγέλματός του και απαιτούσε να αλλάξει. Ο Hohman φυσικά αρνήθηκε ευγενικά.
Έπειτα από αυτό, τα email που έφταναν ήταν αμέτρητα.
«Θα εκπλαγείτε αν δείτε πόσα email της Fortune 500 μας απεστάλησαν. Αμφισβητούσαν τις κατατάξεις και τους υπολογισμούς επειδή δεν ταίριαζαν με τις δικές τους εκτιμήσεις. Έπρεπε να εξηγήσω σε κάθε έναν ξεχωριστά ότι λειτουργούσαμε με τους δικούς μας αλγόριθμους».
Νωρίτερα μέσα στο χρόνο η Glassdoor ξεπέρασε την CareerBuilder σε επισκεψιμότητα σύμφωνα με στοιχεία του comScore, και αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ιστοσελίδα του διαδικτύου.
Η ανάπτυξη αυτή ενίσχυσε το κεφάλαιο της εταιρίας κατά 70 εκατ. δολάρια τον Ιανουάριο, υπό την ηγεσία της Google Capital.
Το κεφάλαιο της εταιρίας εκτιμάται στο 1 δις δολάρια.
Πλέον, η Glassdoor περιλαμβάνει περισσότερες από 36,000 εταιρίες στην ιστοσελίδα. Περίπου οι 2100 είναι πελάτες που χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα για να βρουν υπαλλήλους, μεταξύ αυτών και η Fortune 500.
Με περισσότερους από 30 εκατ. ενεργούς χρήστες από 190 διαφορετικές χώρες του κόσμου, που έχουν δημοσιεύσει περισσότερες από 8 εκατ. εκθέσεις της εταιρίας.
Τις μέρες αυτές ο Hohman συνεργάζεται με το Λευκό Οίκο για να παρέχει δεδομένα περί απασχόλησης.