Μελετώντας λοιπόν πολλά χρόνια για την επιχειρηματικότητα και έχοντας ήδη συνεργαστεί με δεκάδες επιχειρήσεις και case studies, έχω καταλήξει σε 10 αρχές που οφείλουν να γνωρίζουν αυτοί που θέλουν να δημιουργήσουν ένα επιχείρηση που θα έχει τα εχέγγυα να εξελιχθεί και να πετύχει. Αυτές είναι:
Αρχή 1η: Να έχεις Επιχειρηματική Αυτογνωσία
Ποια είναι η επιχείρηση μου; Ποια τα χαρακτηριστικά της; Τι αξία προσφέρει; Τι έχει ξεχωριστό; Τι μετράει; Τι μπορεί να διεκδικήσει; Πόσο καλή είναι; κ.τλ.
Ερωτήσεις που σε βοηθούν να προσδιορίσεις ποιος είσαι και πού ακριβώς βρίσκεσαι αξιοποιώντας την διαφορετικότητα σου. Αυτό είναι το επιχειρηματικό γνώθι σ’εαυτόν!
Αρχή 2η: Να είσαι αυθεντικός
Σε συνέχεια της επιχειρηματικής αυτογνωσίας, αυτό που έχει σημασία, αυτό που πραγματικά μετράει και αυτό που τελικά κεφαλαιοποιείται είναι το εξής: αυτό που προσφέρεις στο κοινό να είναι ισότιμο με αυτό που του έχεις υποσχεθεί. Με λίγα απλά λόγια, τίποτα δεν κεφαλαιοποιείται περισσότερο από την αυθεντικότητα: να υπάρχει δηλαδή αυτό που λέω, στην αγορά.
Αρχή 3η: Να έχεις το δαιμόνιο του “Επιθεωρητή Κλουζό”
Μελέτησε πολύ την αγορά σου. Ψάξε την πολύ. Αναζήτησε την αλήθεια σου μέσα από την διαφορετικότητα της αξίας που προσφέρεις στην αγορά. Αξιοποίησε τα στοιχεία που βρίσκεις και τα τυχόν κενά της αγοράς ώστε να κάνεις το σωστό positioning. Αυτό μετράει πολύ. Και έπειτα, εφόσον ερευνήσεις ( και συνεχίσεις να ερευνάς), στηρίξου στα στοιχεία που βρίσκεις και προχώρα. Το “κουτουρού” δεν σου αποδίδει τίποτα.
Αρχή 4η: Να έχεις σοφία στις επιλογές σου
i. Αγορά: Εφόσον μελετήσεις την αγορά σου, διάλεξε σοφά πώς θα τοποθετηθείς σε αυτήν. Που το πάω; Που χωράω; Τι συμβαίνει σε εκείνο το σημείο, τι κενό υπάρχει; Έχει νόημα (οικονομικό και μη); Το χρειάζεται το κοινό αυτό που θέλω να προσφέρω; Στην τελική υπάρχει ανάγκη; Διαλέγοντας σοφά την αγορά που θα κινηθείς, αρχίζεις να γνωρίζεις και τους κανόνες αυτής της αγοράς.
ii. Κανάλι επικοινωνίας με την αγορά: Διάλεξε με προσοχή το μέσο επικοινωνίας που θα επιλέξεις να επικοινωνήσεις με την αγορά. Πλέον με την ηλεκτρονική αγορά και με την πληθώρα εργαλείων επικοινωνίας, καλείσαι να επιλέξεις με σοφία τον δρόμο και το μέσο που θα ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις κάτι αξιόπιστο.
Αρχή 5η: Να μάθεις να δημιουργείς με έξυπνο τρόπο την στρατηγική σου
Δεν μιλώ για business plan. Τις περισσότερες φορές, τα business plans είναι άχρηστα ( εκτός και αν το χρειαζόμαστε για συγκεκριμένο σκοπό πχ να προσελκύσουμε επενδυτές ή συνεταίρους, να διεκδικήσουμε μια επιχορήγηση ή ένα δάνειο). Αυτό που χρειάζεται ένας επιχειρηματίας είναι να γνωρίζει πώς να βάζεις σε σειρά τις σκέψεις και τις κινήσεις τους, να μπορεί να καταγράφει τα βήματα που οφείλει να ακολουθήσει για να πετύχει το ποθούμενο.