Categories: Articles

Startup πρότυπο

Πηγή: www.metropolispress.gr

Οταν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ο Γιάννης Βλαχογιάννης (αριστερά στη φωτογραφία) και ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος (δεξιά) αποφάσισαν να ιδρύσουν την BugSense, ίσως και οι ίδιοι δεν είχαν φανταστεί πού θα βρίσκονταν σήμερα. Να έχουν δηλαδή μια startup με έδρα την Αθήνα, γραφείο στο Σαν Φρανσίσκο και πελάτες τους εταιρείες όπως οι Samsung, VMWare, Skype, Instagram, Shazam και SoundCloud.

Οι δυο τους προχώρησαν στη σύσταση της επιχείρησης τον Αύγουστο του 2011 στις ΗΠΑ και λίγες εβδομάδες αργότερα προστέθηκε στην ομάδα η Μαρία Νασιώτη (στο κέντρο της φωτογραφίας), η οποία αποτελεί σήμερα βασικό μέλος της. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, δουλειά τους είναι να «βοηθούν τους προγραμματιστές να φτιάχνουν καλύτερα και πιο σταθερά applications για κινητά». Εάν ήθελε όμως να εξηγήσει κάποιος με απλά λόγια τι κάνουν, θα έλεγε πως διαθέτουν μια πλατφόρμα η οποία εντοπίζει προβλήματα και τυχόν κολλήματα στις εφαρμογές και στη συνέχεια ενημερώνει τους προγραμματιστές ώστε να τα διορθώσουν. «Στις δύο προηγούμενες startup μας», εξηγεί ο Γιάννης, «η ανίχνευση προβλημάτων ήταν από τα βασικότερα προβλήματα που συναντούσαμε και δεν βρίσκαμε απάντηση. Είχαμε ανάγκη από μια τέτοια υπηρεσία, που να μας βοηθάει να φτιάχνουμε το καλύτερο προϊόν που μπορούμε, οπότε σκεφτήκαμε να τη δημιουργήσουμε εμείς».

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε περισσότερα από 200 εκατ. smartphones, νούμερο που τους κατατάσσει τρίτους στον κόσμο στον τομέα τους, πίσω από την Google και το Flurry. Η εταιρεία τους αριθμεί 11 άτομα «και είναι κερδοφόρα από την πρώτη χρονιά λειτουργίας της», όπως τονίζουν με περηφάνια, «παρά το γεγονός ότι χρειάστηκε χρηματοδότηση μόλις μία φορά και αυτή της τάξης των 100.000 δολαρίων». Για να καταλάβει κανείς το εύρος των μεγεθών, οι βασικοί τους ανταγωνιστές έχουν χρηματοδοτηθεί συνολικά με 7,5 εκατ. δολάρια.

Τέτοιες επιδόσεις δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες στο εξωτερικό και, όπως ήταν φυσικό, δεν άργησε να τους έρθει πρόταση να μετακομίσουν. Οπως υποστηρίζει όμως ο Παναγιώτης, «προτιμούμε να είμαστε όπου είναι οι πελάτες, δηλαδή παντού. Για αυτόν τον λόγο περνάμε αρκετό καιρό μέσα σε ένα αεροπλάνο. Εξάλλου, το να έχεις μια εταιρεία στο ίντερνετ σού δίνει την ευκαιρία να διαλέξεις εσύ το πού θα είσαι. Εμείς επιλέγουμε την Ελλάδα λόγω του ταλέντου της».

Κατά τα άλλα, όντας εξαιρετικά δραστήριοι, συμμετέχουν από τη διοργάνωση θεατρικών παραστάσεων μέχρι τη σύσταση επενδυτικών ταμείων. Συγκεκριμένα, το τελευταίο τους εγχείρημα είναι η δημιουργία του Zerofund, ενός ταμείου που θα χρηματοδοτήσει νέες επιχειρήσεις και θα τις βοηθήσει να αναπτυχθούν. «Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε άτομα που θέλουν και μπορούν, να φτιάξουν μια επιτυχημένη εταιρεία και να δημιουργήσουν το προϊόν τους», καταλήγει ο Γιάννης. Για να το καταφέρουν θα αναδείξουν, μέσα από διαγωνισμό που ήδη προχωρά, μια ομάδα η οποία θα πάρει 65.000 δολάρια και θα πάει για τρεις μήνες στην Αμερική να δουλέψει. Οσα χρειάζεται δηλαδή για να ξεκινήσει ένα ταξίδι μοναδικό σαν το δικό τους.

Φωτογραφία: Νικήτας Καραγιάννης