Του Πάνου Τσαγκαράκη
Αν ξεκινάτε μια επιχείρηση έναςτρόπος για να κατορθώσετε να έχετε ταχεία ανάπτυξη και να δημιουργήσετε πραγματικούς πελάτες και έσοδα, είναι, να πυροδοτήσετε ένα «κίνημα», δηλαδή να δημιουργήσετε μια τέτοια εμπειρία που να ελκύει τους ανθρώπους προς αυτή, να έχουν μια συναισθηματική σύνδεση και να είναι ακόμα και παθιασμένοι μαζί της.
Συχνά η ικανότητα μιας εταιρείας να επιτύχει καθορίζεται πολύ πριν «στεγνώσει το μελάνι» στο αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο. Βρίσκεται στο ίδιο το DNA της εταιρείας, στους ανθρώπους που την υποστηρίζουν και στο πόσο καλά οι άνθρωποι αυτοί θα αφηγηθούν την ιστορία της. Το ζητούμενο είναι το πώς μπορείτε να έχετε το σωστό συνδυασμό για την επόμενη επαναστατική ιδέα μαζί με την ομάδα και τους πελάτες που θα την υποστηρίξουν. Και αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο μπορεί να ακούγεται στη θεωρία, αν και κάποιες εταιρείες, το κάνουν να φαίνεται παιχνίδι.
Όπως όλα δείχνουν και όπως οι ειδικοί ισχυρίζονται, έχουμε μετακινηθεί από έναν κόσμο προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται στη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες, σε εκείνον στον οποίο οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι εκείνες που προσφέρουν μια ευχάριστη ή συναρπαστική εμπειρία.
Τα παραδείγματα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική είναι πολλά. Στο real estate στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τα δεδομένα έχουν αλλάξει τόσο που τα μεσιτικά γραφεία δεν παρέχουν απλώς πρόσβαση σε πληροφορίες περιμένοντας τους πελάτες (αγοραστές και πωλητές) να τους κτυπήσουν την πόρτα για να τους εκπροσωπήσουν, αλλά δημιουργούν μια αγοραστική εμπειρία που συνάδει με τον ψηφιακό, κινητό, φιλικό κόσμο στον οποίο ζούμε σήμερα. Η ίδια αλλαγή συνέβη και στη μουσική βιομηχανία. Κατά την τελευταία δεκαετία, streaming υπηρεσίες, όπως η «Πανδώρα, Radio» και άλλοι έχουν ανοίξει βιβλιοθήκες με εκατομμύρια τραγούδια για το κοινό – που έγιναν μια μεγάλη πηγή ψηφιακών εσόδων για τους καλλιτέχνες και τις εταιρίες.