Πηγή: www.deasy.gr, Τάσος Παγκάκης
Μέχρι την 25η Μαρτίου και το “σπρώξιμο” ποιός θα είναι πιο Ελληνας (στην παρέλαση και στις αντιδράσεις του λαού…), η Ελλάδα θα ζει στο παραλήρημα του Κυπριακού μνημονίου, τα σενάρια για τη Ρωσική βοήθεια, πόσο κακοί είναι οι Ευρωπαίοι. Δηλαδή, μαζικά, σαν σε κρεβάτι ψυχιάτρου, θα σπαταλούμε κι άλλο χρόνο από το Μέλλον μας. Εγώ έχω δίκιο, το είχα προβλέψει, στείλαμε το μήνυμα ….και κατά τ’άλλα 1.200 άνεργοι κάθε μέρα. Ετσι, όμορφα που περνούν οι μέρες και ξεχνιέσαι (όπως με ένα Αρλεκιν…).
Παράλληλα και σε ένα άλλο σύμπαν κάποια νέα παιδιά και επαγγελματικά στελέχη θα συνεχίσουν και θα προσπαθούν μόνοι τους, να στήσουν ένα “μαγαζί”. Κόντρα στους επαγγελματίες αναλυτές, αυτές οι υγιείς δυνάμεις, το ταλέντο, οι άνθρωποι θετικής έμπνευσης θα πάρουν δύσκολα “πρωταγωνιστικό ρόλο”. Δεν εννοώ ένα δημοσίευμα, μία δωρεάν σελίδα αλλά να τους κάνουμε εμείς το “νέο πρότυπο”. Για αυτό μου ήρθε να γράψω για όσα τέτοια θετικά πρότυπα υπέπεσαν πρόσφατα στην αντίληψή μου.
Η Ενωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου που άρχισε να εξάγει και να πουλάει περισσότερο το γλυκό κρασί της. Φεύγει από την ασφάλεια της κάβας και ανοίγεται περισσότερο στον κόσμο. Είναι βλέπετε τάση, ο κόσμος ζητάει προϊόντα ονομασίας προέλευσης, ποιότητας…χωρίς ΕΣΠΑ… Οπως έκανε και η εταιρία Μπουτάρης πριν κάμποσους μήνες που έκλεισε την παραγωγή της προς την Κϊνα.
Το καλά κρυμμένο (αλλά δημόσιο) μυστικό, το Daily Secret που είναι πέραν από μία επιχείρηση του Νίκου Κακαβούλη και της ομάδας του μια θετική είδηση από μόνο του, γιατί προβάλλει καλά κρυμένα μυστικά της πόλης. Της Αθήνας: Οχι μόνο, αλλά και 30 ακόμη πόλεων στον κόσμο. Ενα email απόσταση είναι ο κόσμος (και προσλαμβάνει…)
“The.flat” διαμέρισμα, χώρος έκθεσης, συνεργατικό μέρος. Απρόσμενος χώρος και έξυπνη ιδέα από δύο νέα παιδιά, που δείχνει δρόμους σε πολλούς, ιδιαίτερα αν θέλουν να γίνουν καταλύτες συνεργασίας μετξύ όμορων χώρων (εικαστικών με ατζέντηδες, startups με μέντορες, γιατί όχι ακόμη και απλά πάρτυ). Διαβάστε positioning:non-profit space ready to welcome and host creative activities of friends and artists
Το Ραδίκι και η μαγεία της Ελληνικής γης. Πόσο απλά είναι ορισμένα πράγματα για τον Σωτήρη Λυμπερόπουλο, που έχω ξαναγράψει. Διάβαζα με χαμένο βλέμμα: “Μ’αρέσουν οι μάγειρες, βάζουν υλικά σε ένα τσουκάλι και βγαίνει φαγητό. Δεν θα έπρεπε να έχουν ότι καλύτερο βγάζει η φύση;”
‘Ολοι μαζί ένα, φτιάχνουμε “Δεσμό”. Πέντε νέες και φρέσκες κοπελιές (δικηγόρος, εικαστικός, μόδα, κοινωνική ευθύνη) ενώθηκαν και έφτιαξαν ένα Μη-Κερδοσκοπικό σωματείο για να βοηθούν όσους έχουν ανάγκη. Μία βάση δεδομένων καταγράφει τις ανάγκες 100 φορέων, σωματείων, οργανισμών σε προϊόντα και υλικά και οι ίδιες προσεγγίζουν εταιρίες που μπορούν να προσφέρουν τέτοια προϊόντα από τα πλενάσματα / αποθήκες τους. Αθήνα και Θεσσαλονίκη και γιατί όχι μετά στον κόσμο με έσοδα κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Περιμένουν το founding μας, αλλά τη θετική μας συμπαράσταση νομίζω.
Yatzer, αντισυμβατικό design για πολλούς. Πως; Online αισθητικό καλειδοσκόπιο; Τι’ναι τούτο βρε παιδιά; Μην φοβάστε είναι καλό, είναι το μέλλον των glossy design magazines. Είναι καλό, αφού ο δημιουργός του Κώστας Βογιατζής βρίσκεται ανάμεσα στους 100 μεγαλύτερης επιρροής ανθρώπους στο χώρο του design… “δεν υπάρχει η δουλειά των ονείρων μας, εμείς πρέπει να τη δημιουργήσουμε”. Ξεκίνησε με 5 δολλάρια, έφτιαξε ένα δωρεάν blog, το καλυτέρευε και σήμερα έχει εκατομμύρια οπαδούς και βραβεύεται από το Ιταλικό περιοδικό Interni. Πως θα την κάνει την επιρροή του business; Αυτός ξέρει, εγώ ξέρω ότι κάνει δυνατά βήματα.
Οι Financial Times «αποθεώνουν» ελληνικό εστιατόριο; Το δημιούργημα μιας Θεσσαλονικιάς στο Notting Hill, το MAZI, έχει γίνει διάσημο στέκι δημοσιογράφων και κριτικών τέχνης όπως διάβαζα.
Μία ομάδα Ελλήνων ερευνητών κατέκτησαν το πρώτο βραβείο καινοτομίας σε διαγωνισμό του γνωστού αμερικανικού Πανεπιστημίου ΜΙΤ. Δημιούργησαν δύο καινοτόμα συστήματα για ασθενείς με Πάρκινσον. Διαβάστε, αξίζει το ερέθισμα, στην εποχή που τα πανεπιστήμια μας ακόμη συζητούν το παρελθόν…
Glovo, δίκτυο εθελοντών. Global (!) volunteers platform από ένα φοιτητή για να “συνδέσει τους κατάλληλους εθελοντές με τα κατάλληλα events”. Τι θέλουμε τους εθελοντές; Καταρχήν συνεισφορά και συνεργασία. Δεύτερον, εμπειρίες και δικτύωση. Τρίτον, παραστάσεις project management και δημιουργικής επικοινωνίας. Οταν φτάσουν σε όλη την Ελλάδα, θα έχουν ένα best-case να επιδείξουν σε όλο τον κόσμο.
Να σας πω τη μαύρη μου αλήθεια, μπορεί να μην έχω τόσα πολλά παραδείγματα να γράφω στο αμέσως επόμενο διάστημα. Τα περιμένω να γεννηθούν, να αυγατίσουν. Αλλά έστω και αν είναι λίγα ακόμη αυτά, μια τέτοια θα ήθελα να είναι η Ελλάδα. Να μας έκανε περήφανους ως πολίτες της και να μιλούσαμε για αυτή με μεγάλη αυτοπεποίθηση και ‘τσαμπουκά’ στο εξωτερικό. Μια σύγχρονη πραγματικότητα, μια ελπιδοφόρα εποχή.
Μιλήστε για αυτά τα παραδείγματα και όσα εσείς γνωρίζετε στο περιβάλλον σας. Κάντε ανάχωμα κόντρα στο trolling της παραπολιτικής κουβέντας. Αντιτάξτε όραμα, έμπνευση, τη φρεσκάδα των νέων ιδεών …λέγοντας ”να, σαν κι αυτό”.
Τάσος, ακούραστα, stay tuned!