Του Σπύρου Γκανάτσιου
Από την πρώτη στιγμή που παρατηρήθηκε ότι το διαδίκτυο μπορεί να γίνει πεδίο επιχειρηματικών ευκαιριών, άρχισαν οι πρώτες τολμηρές επενδύσεις. Από τότε έχουν περάσει 20 χρόνια και σχεδόν 15 από το dot-com crash. Στην αντίληψη, όμως, του μέσου Έλληνα επιχειρηματία το e-commerce παραμένει σταθερά ένας επενδυτικός παράδεισος και η λύση για την επιχείρηση του, που αντιμετωπίζει θέματα επιβίωσης.
Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι διαφορετική. Κάθε ενέργεια, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης, πρέπει να βασίζεται σε ένα πλάνο. Είναι απαραίτητη, δηλαδή, μία στρατηγική, που θα οδηγήσει στην επίτευξη των εταιρικών στόχων. Η προσέγγιση του e-commerce πρέπει κι αυτή να γίνεται από στρατηγική σκοπιά και να συνάδει με το business plan. Στην περίπτωση αυτή το e-commerce μπορεί να αποφέρει 3 κύρια στρατηγικά οφέλη.
Αποδοτικότερα κόστη
Το πιο διαδεδομένο όφελος που προσφέρει είναι η μείωση του κόστους. Με τις online πωλήσεις μειώνονται τόσο τα λειτουργικά έξοδα όσο και το κόστος των εταιρειών που μεσολαβούν για τη διανομή των προϊόντων στον τελικό πελάτη. Το όφελος αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για να μειωθεί η τιμή των προϊόντων, είτε για να αυξηθεί το περιθώριο κέρδους, είτε για να προστεθεί αξία στο προϊόν με τη βελτίωση του.