Έρευνα δείχνει πως οι καλοσυνάτοι υπάλληλοι είναι τελικά περιζήτητοι.
Πριν κάποια χρόνια ήταν αρκετά δύσκολο να μάθει κανείς τι γίνεται εντός των επιχειρήσεων. Είναι καλή η διοίκηση; Συμπεριφέρονται οι μάνατζερ με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους εργαζόμενους; Υπάρχει δικαιοσύνη ανάμεσα στα τμήματα; Σήμερα, οι λίστες των περιοδικών, οι αξιολογήσεις των επιχειρήσεων αλλά κυρίως τα social media μας δίνουν πρόσβαση στο «εσωτερικό» του οργανισμού.
Μυστικά δεν υπάρχουν πλέον.
Όσοι είναι καλοί και δίκαιοι. Όσοι είναι ανοιχτοί σε προτάσεις, ακούνε τους εργαζόμενους, συνεργάζονται μαζί τους, αφήνουν περιθώριο να αναπτύξουν τις ιδέες τους και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν γίνονται παράδειγμα για όλους.
Όπως εξηγεί ο συνιδρυτής του Linkedin, Ρέιντ Χόφμαν, η προθυμία είναι ένα από τα μεγαλύτερα «ατού» και είναι αυτό που κάνει τους μάνατζερ αλλά και τους απλούς υπαλλήλους «περιζήτητούς». Ποιος άλλωστε δεν θέλει στην ομάδα του, έναν άνθρωπο που να θέλει να δίνει στους γύρω του;
«Η γενναιοδωρία είναι μεταδοτική. Όταν οι άνθρωποι ωφελούνται από τις συνεργασίες τους, σταματούν και οι ίδιοι να είναι εγωιστές στη δουλειά τους» λέει ο Τζέιμ Φόουλερ, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.
Σε έρευνα που διενήργησε το 2010 ο καθηγητής Νικόλας Χρηστάκης (συγγραφέας του «Connected: The Surprising Power of Our Social Networks and How They Shape Our Lives») όσοι συνεργάζονται με ανθρώπους που είναι γενναιόδωροι είναι πιο πιθανό να είναι και εκείνοι γενναιόδωροι στο μέλλον. Σύμφωνα με το πείραμα της μελέτης, όταν κάποιος έδωσε ένα δολάριο σε έναν άγνωστο αυτό οδήγησε σε ένα «ντόμινο» καλών πράξεων και αλληλεπιδράσεων.