Όσο βαθαίνει η κρίση στην Ελλάδα, τόσο ενδυναμώνεται η τάση των καταναλωτών να στηρίζουν την ελληνική παραγωγή, αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα. Η τάση αυτή εδράζεται στην πεποίθησή τους ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα βοηθάνε τη χώρα και κατ’ επέκταση τους ίδιους σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες, αξιοποιούν το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα προβάλλοντας επικοινωνιακά την ελληνικότητα της παραγωγής τους.
Ποιο όμως είναι το κριτήριο ή τα κριτήρια που προσδιορίζουν την ελληνικότητα ενός προϊόντος; Τι σημαίνει το ελληνικό προϊόν για την ελληνική οικονομία, για τις θέσεις εργασίας, για τους παραγωγούς πρώτων υλών, για το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών; …
Από την άλλη πλευρά πώς αξιολογείται η συνεισφορά των διεθνών brands που δραστηριοποιούνται πολλά χρόνια στην Ελλάδα, απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους, παράγουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας ελληνικές πρώτες ύλες, συμβάλλουν στην ελληνική οικονομία με την καταβολή των νόμιμων εισφορών και φόρων; …
Στο πλαίσιο αυτό ποιος είναι ο ρόλος του Κράτους και των θεσμών; Σε τι βαθμό διευκολύνουν την ελληνική παραγωγή;
Επιπλέον, αρκεί για τη βελτίωση της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και την αναπτυξιακή της προοπτική η αύξηση της κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων στην Ελλάδα ή χρειάζεται να αυξηθεί και η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής, οι εξαγωγές;
Είναι ανταγωνιστικά τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό και πώς μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικά ή ανταγωνιστικότερα; Η αρνητική προβολή της Ελλάδας καθημερινά από τα διεθνή μέσα επηρεάζει τη διείσδυση των ελληνικών προϊόντων στις αντίστοιχες αγορές και πόσο; Οι εξαγωγές ενός προϊόντος σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού είναι ανεξάρτητες ή συνδέονται με τη γνώμη που έχουν οι καταναλωτές σε αυτές τις αγορές για την Ελλάδα και το brand “ελληνικό προϊόν”; Ποιες είναι οι στρατηγικές που ακολούθησαν επιτυχημένες ελληνικές πολυεθνικές εταιρείες στη διείσδυσή τους σε ξένες αγορές; Ποια είναι τα «παθήματά» τους και ποιες οι επιτυχημένες πρακτικές που εφάρμοσαν;
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα και θέματα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν εκτενώς κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.