Relationship Management | Διατήρηση καλών σχέσεων με τους πελάτες

    Από: Startup Team

Όλοι θα θυμόμαστε λόγω των ημερών που παλαιότερα χρόνια πέρα από συγγενείς που είχα την τάση να μας εύχονται μέσω κάρτας και των φιλανθρωπικών οργανώσεων που προσπαθούσαν σε κλίμα εορτών να πουλήσουν κάρτες για την ενίσχυση τους .Μέσα σε αυτούς που μας έστελναν κάρτες εμφανιζόντουσαν κάποιες εταιρίες που ίσως είχαμε αναπτύξει τακτικές συναναστροφές  όπως η ασφαλιστική και η τράπεζα. Φαντάζομαι πως κάποιοι από εσάς ικανοποιούσασταν για την προσοχή που δείχνει στο πρόσωπο σας η συγκεκριμένη εταιρία .Αυτό λοιπόν ήταν παλαιότερα κομμάτι του relationship management με τους πελάτες της. Πλέον όμως η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και μας δίνει νέες μεθόδους και τρόπους για την διατήρηση των σχέσεων.

Από την άλλη πλευρά είναι γεγονός ότι η διατήρηση ενός πελάτη κοστίζει στην εταιρία 30% περισσότερο και εύλογο θα ήταν (για να κάνω λίγο και το συνήγορο του διαβόλου) να προσπαθούμε κάθε φορά να προσελκύουμε νέους πελάτες χωρίς να δείχνουμε ενδιαφέρον για τους ήδη υπάρχοντες μιας και τους έχουμε ”σίγουρους” κάτι που είναι μεγάλο λάθος γιατί κάθε προϊόν ή υπηρεσία αναφέρεται σε συγκεκριμένη αγορά στόχο που κάποια στιγμή είναι πιθανό να κορεστεί και αυτοί που τότε θα συνεισφέρουν στην μακροχρόνια κερδοφορία και επιβίωση της επιχείρησης μας να είναι οι ήδη υπάρχοντες πελάτες .

Έτσι λοιπόν θα δώσω μερικές συμβουλές για το πώς να διαχειριστείτε σωστά το relationship management.

Ευχηθείτε στον πελάτη σε κάθε ευκαιρία

Είναι γνωστό ότι σημαντικές στιγμές όπως γενέθλια και γιορτές μεγάλη μερίδα των ανθρώπων βιώνει ένα κλίμα ευεξίας και χαράς .Αν λοιπόν του ευχηθείτε εκείνη την μέρα θα το πάρει με καλύτερο μάτι αυτή την κίνηση σας. Παράδειγμα είναι μεγάλος τραπεζικός όμιλος που εύχεται σε πελάτες του τηλεφωνικά σε κάθε ευκαιρία.

Χρησιμοποιείστε το emailing.

Πολλοί δηλώνουν ότι η χρήση email αργοσβήνει ,παρόλα αυτά επιτρέψτε μου να διαφωνήσω και να προτείνω την χρήση email για ενημέρωση για νέα προϊόντα που πιθανόν να του αφορούν βάση των προηγούμενων αγορών τους.

Διαχειριστείτε σωστά μια πιθανή αψιμαχία με πελάτη

¨Όπως κάθε άνθρωπος έχουμε στιγμές που το νευρικό μας σύστημα διαταράσσετε και ερχόμαστε σε αψιμαχία με άτομα. Παρόλα αυτά επειδή αυτό θα σας στοιχήσει αρκετούς πελάτες χωρίς κανένα όφελος προσπαθήστε να διατηρείτε ήρεμο τον τόνο της φωνής σας και να παραμένετε ευγενικοί για να μην χαλάσουν οι σχέσεις σας.

Αναζητήστε κάποιο πρώην σταθερό πελάτη που έχει καιρό να αγοράσει

Δεν εννοώ φυσικά να τους κυνηγάτε από πίσω ή να παρακαλάτε .Απλώς ίσως ένα τηλεφώνημα ρωτώντας αν κάτι τον δυσαρέστησε που θα σας βοηθήσει να λάβετε και feedback.

KΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ