“Η αρνητική δημοσιότητα είναι αυτή που σε κάνει διάσημο”. Αυτό σημαίνει ότι το να αποτελεί το brand σου θέμα συζήτησης ακόμα και για κάτι αρνητικό είναι ίσως καλύτερο από το να μη συζητιέται καθόλου. Είναι πολύ λίγες βέβαια οι φορές που τα λάθη στα social media έχουν μετατραπεί σε κάτι θετικό. Τις περισσότερες φορές τα λάθη, κυρίως σε μεγάλα brands, συνδέονται με σκάνδαλα, αμηχανία και προβλήματα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Την περίοδο αυτή, οι εταιρείες έχουν επενδύσει χρόνο και χρήμα στο να αυξήσουν τις social κοινότητες και παρόλο που το δυναμικό έχει σαφείς οδηγίες για το ύφος, τον τόνο, το περιεχόμενο των posts και είναι πολύ καλά εκπαιδευμένο, ποιος παράγοντας θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά; Η ανθρώπινη απροσεξία.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά λάθη είναι η άστοχη χρήση των hashtags. Πολύ πρόσφατο και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της πίτσας DiGiorno, η οποία προσπάθησε να διαφημίσει πίτσα χρησιμοποιώντας το πολύ trendy hashtag, #WhyIStayed. Tο συγκεκριμένο hashtag όμως είχε ως στόχο να εφιστήσει την προσοχή στην ενδοοικογενειακή βία. Στην περίπτωση αυτή το σφάλμα προήλθε από τη λάθος αξιολόγηση της κατάστασης. Η ομάδα των social media θεώρησε πολύ έξυπνο αυτό το tweet, το οποίο βέβαια άγγιζε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα για μία ομάδα ανθρώπων.
Ας δούμε όμως κάποια βήματα για το πως μπορούμε να διορθώσουμε μία γκάφα.
- Κάθε λάθος πρέπει να έχει διαφορετικό χειρισμό από τους υπεύθυνους. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν ότι ακόμα και το ίδιο λάθος έχει διαφορετική βαρύτητα σε κάθε brand.
- Ένα πρώτο βήμα είναι να καταλάβουμε πως ακριβώς το brand μας επηρεάζεται από το λάθος και ποιο ακριβώς τμήμα της επιχείρησης θα εμπλακεί στη διαδικασία επίλυσης του προβλήματος.
suit.gr